Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:23:40 GMT

فضای مجازی فرهنگ کشور را تهدید می کند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۴۸۶۴

فضای مجازی فرهنگ کشور را تهدید می کند

بیرجند - ایرنا - امام جمعه موقت بیرجند گفت: فضای مجازی فرهنگ کشور ما را تهدید می کند و هنوز شبکه ملی اطلاعات ایجاد نشده است که دولت باید برای این مشکل چاره اندیشی شود.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری دوشنبه شب در نشست تبیین ابعاد فرهنگی و سیاسی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی که با حضور تولیت آستان قدس رضوی برگزار شد افزود: فضای مجازی، فضای رویارویی و مناظره نیست و به شکل یک طرفه مطالبی را به جوانان القا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: تا کی بناست فرهنگ دینی ما زیر دست و پای فضای مجازی آسیب ببیند، هرچه من طلبه کار فرهنگی انجام دهم با این فضای مجازی ناسالم حال و هوای فکری جوانان منحرف می شود.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: افتخار ما این است که دین ما دین فرهنگ و معجزه پیامبر اسلام (ص) قرآن است، نخستین آیاتی که بر ایشان نازل شد سوگند به قلم بود و خداوند به عنوان نخستین معلم و پیامبران به عنوان معلمان الهی هستند لذا افتخار می کنیم دین ما دین شکم نبوده بلکه دین فکر، اخلاق و فرهنگ است.
وی اظهار داشت: انقلاب شکوهمند اسلامی به دست بزرگترین پرچمدار فرهنگ ناب قرآن و اهل بیت (ع) در قرن بیستم به وقوع پیوست و انقلاب فرهنگی و محصول انقلاب فرهنگی پیامبر (ص) بود که همه خوبی های جامعه بشری و کشور محصول اعتلای فرهنگی ما است و بدبختی های جامعه به دلیل انحطاط فرهنگی است.
حجت الاسلام مختاری افزود: اعتلای فرهنگی ما در تقویت فرهنگ تولیدی ناب قرآن و اهل بیت (ع) است و انحطاط فرهنگی در بازگشت به فرهنگ قبل انقلاب و فرهنگ استکباری، لیبرالی و مادی است.
وی گفت: اگر بخواهیم انقلابی را که با فرهنگ به وقوع پیوست و با کار فرهنگی تداوم پیدا می کند همچنان بالنده باشد باید مراکز اصلی تقویت و تولید فرهنگ اسلامی را تقویت کنیم.
مدرس حوزه و دانشگاه مرکز اصلی تولید فرهنگ اسلامی را حوزه های علمیه معرفی و تاکید کرد: باید حوزه های علمیه را غنی سازی کنیم تا بتوانیم جامعه را به این غنی سازی برسانیم و توطئه دشمن را خنثی کنیم.
وی یادآور شد: برای غنی سازی حوزه های علمیه باید موانع رفع شود و برای تقویت کیفی حوزه های علمیه در این استان فرهنگی نیاز به استادان مجرب و خبره احساس می شود.
حجت الاسلام مختاری گفت: باید با کارگروهی اقدام به شناسایی، جذب و استقرار استادان باتجربه کرد که الگوی تعلیم و تربیت دینی برای طلاب باشند.
وی گفت: این استادان باید از حوزه های علمیه قم و مشهد و از استان باشند تا جان تازه در حوزه های علمیه خراسان جنوبی دمیده شود.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند هم در این نشست گفت: انقلاب اسلامی به عنوان یک شجره طیبه مقدس است که به عنوان یک پدیده بزرگ اجتماعی نقش بزرگی ایفا کرد و دستاوردهای زیادی داشته است.
ابراهیم تقی زاده افزود: یکی از دستاوردهای بزرگی که انقلاب اسلامی داشته، گسترش مراکز آموزش عالی در کشور است و در بخش آموزش عالی نسبت به گذشته رشد چشمگیری داشته ایم.
وی اظهار داشت: گسترش مرزهای دانش، استفاده از ظرفیت ها و خلاقیت ها موضوعی است که باید نسبت به تحقق آن تلاش کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند گفت: 80 درصد جمعیت کشور دوران قبل از انقلاب را ندیده و ممکن است تحت تاثیر القائات دروغ فضای مجازی قرار گیرد.
وی افزود: کم تدبیری بعضی مسئولان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی یا بحران اقتصادی نگران کننده اما حرکت انقلابی رو به رشد مردم خوب است که کمترین مشکل را داریم.
تقی زاده اظهار داشت: باید به دنبال تولید علم نافع باشیم و اگر بتوانیم اعتبارات پژوهشی را به سمت موضوع های کاربردی سطح استان انتقال دهیم کمک موثری برای دانشجویان و جامعه است.
7559*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فضاي مجازي دستاورد انقلاب حوزه علميه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۴۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای هوشمندانه طرح نور فراجا در فضای مجازی با هدف شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بند و باری در جامعه اقدام می‌کنند، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار حمید علینقیان‌پور درباره اجرای طرح نور در استان اصفهان اظهار داشت: طرح نور  با هدف حفاظت از حریم عفاف و حجاب و همچنین ارزش‌های اصیل نظام اسلامی و برخورد قانونی با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت ارزش‌های ایرانی و اسلامی مردم ایران تعدی می‌کنند،  در 3 حوزه اماکن عمومی، خودروها و فضای مجازی به صورت رسمی از 25 فروردین اجرا شده است.

وی افزود: از همان ابتدای اجرای طرح، رسانه‌های معاند و ضد انقلاب و برخی از رسانه‌ها،  افراد و گروه‌های داخلی هجمه‌های وسیعی را علیه فراجا انجام دادند اما در این میان دولت، دستگاه قضائی، علما و روحانیون، مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی بیش از پیش حفظ شود و لازم می‌دانم از حمایت‌های همه جانبه و همراهی همگان در اجرای این طرح  تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نور براساس قانون و وظایف محوله به فراجا و در راستای پاسخگویی به مطالبه اصلی و به حق مردم و مسئولان برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه اجرا شده، گفت: پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و در قالب اقدامات ایجابی سعی دارد تا با تذکر، ارشاد، مشاوره و راهنمایی افراد بدپوشش، آنها را نسبت به عواقب عمل خود آگاه کرده و زمینه اصلاح رفتارشان را فراهم آورد.

رادان: "طرح نور" را با همراهی دولت و قوه قضائیه ادامه می‌دهیمشناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی/طرح نور هوشمند می‌شود

 

سردار علینقیان‌پور به اجرای هوشمند طرح نور در فضای مجازی اشاره کرده و متذکر شد: شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته در فضای مجازی اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بند و باری در جامعه می‌کنند، در دستور کار قرار گرفته و به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بررسی‌های میدانی و مشاهدات عینی روزانه در شهرهای استان نشان دهنده حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان است اما با این وجود معتقدیم زمانی موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ما بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که همه نهادهای متولی که  به صورت مستقیم وظیفه انجام اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب را دارند، عملکرد قابل قبول و در خور توجهی داشته باشند.

سردار علینقیان‌پور در خاتمه خاطر نشان کرد : امیدواریم با همت مسئولان و انجام به موقع وظایف از سوی دستگاه‌های مسئول وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و حرمت نهادن به ارزش‌های دینی و اسلامی روز به روز مطلوب‌تر شده و این گونه اقدامات رضایت و خوشنودی پروردگار، شادی قلب حضرت ولی‌عصر(عج)، نائب برحقش حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز ، خانواده‌های معظم شهدا و ملت شریف و ولایتمدار کشور را فراهم آورد.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • کار قرارگاهی، زمینه‌ساز حرکت صحیح و اثرگذار در عرصه فرهنگ
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟
  • 6 خانه فرهنگی ایران در پاکستان فعال می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود