Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مختاری یکی از نیازهای جدی حوزه های علمیه خراسان جنوبی را اساتید باتجربه و انقلابی دانست و گفت: باید برای حل این موضوع فکری اساسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «محمد مختاری» شامگاه(دوشنبه 19 آذر) در نشست تبیین ابعاد سیاسی و فرهنگی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور تولیت آستان قدس رضوی در دفتر نماینده ولی فقیه در بیرجند برگزار شد، به ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی اتقلاب اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی ایران ثمرات و برکات فراوانی برای مردم داشت که دشمنان سعی در تخریب آن و تزریق ناامیدی در مردم دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه افتخار داریم که دین ما فرهنگ، فکر و اخلاق است، اظهارداشت: این انقلاب هم یک انقلاب فرهنگی و انقلاب ارزش ها است.

 

وی با اشاره به اینکه همه خوبی‌های کشور ما محصول اعتلای کشور ما خواهد بود و مشکلات جامعه بشری محصول انحطاط فرهنگی غرب است که نتیجه فرهنگ مادی است، افزود: انقلاب با کار فرهنگی تداوم پیدا می کند و اگر بخواهیم روز به روز در جهان نفوذ بیشتری داشته باشیم باید کار فرهنگی کنیم.

 

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه باید روز به روز به سمت فرهنگ مهدوی حرکت کنیم، افزود: در این راستا باید حوزه‌های علمیه را که مرکز تعمیق فرهنگ ناب اسلامی هستیم تقویت کنیم.

 

وی افزود: خلاء نیاز به اساتید پخته، عالم و انقلابی در شهرستان‌ها و مرکز استان احساس می‌شود، اساتیدی که برای طلاب الگو باشند، لذا لازم است طلاب مستعد و باانگیزه و انقلابی حوزه های استان شناسایی و زمینه تحصیل کامل آنها برای یک دهه کامل فراهم شود تا این طلبه ها هیچ دغدغه ای جز تحصیل نداشته باشند و بعد از تحصیل از ظرفیت آنها در حوزه و جاهای دیگر استفاده شود.

 

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه احساس می شود دولت عزم جدی برای راه اندازی شبکه ملی اطلاعات ندارد، افزود: فضای مجازی فرهنگ ما را تهدید می‌کند و یک طرفه چیزهایی را به خورد جوانان می دهند که وقت و توان پاسخگویی برای این همه شبهه نیست لذا دولت باید فکری به حال فضای مجازی کند.

 

پژوهش‌های دانشگاهی به سمت توسعه استان برود

همچنین «ابراهیم تقی زاده» استاد حقوق دانشگاه و رئیس شورای شهر بیرجند به عنوان نماینده قشر دانشگاهی در این جلسه با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به عنوان شجره طیبه مقدسی بود که نقش بزرگی را ایفا کرده و دستاوردهایی را داشته است، افزود: روند رو به رشدی که در طی این چهل سال در کشور می‌بینیم نسبت به قبل قابل مقایسه نیست.

 

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه در سطح جهان دشمنان قسم خورده ای هستند که سعی در کتمان کردن دستاوردهای انقلاب دارند اما این دستاوردها بر هیچ کس پوشیده نیست.

 

این استاد دانشگاه افزایش مراکز آموزش عالی در همه شهرها و بخش‌ها را از دیگر دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: امروز بیش از 80 درصد جمعیت کشور دوران قبل انقلاب را ندیدند و لازم است که وضعیت آن دوران هم برای نسل امروز تبیین شود.

 

تقی زاده با اشاره به اینکه رشد هر کشوری نیازمند رشد علمی کشورها است، افزود: علی رغم تبلیغات وسیع دشمن اما حرکت رو به رشد جوانان انقلابی جلوی این سم پاشی دشمن را می گیرد.

 

وی از عدم تمرکز و مدیریت شده بودجه های پژوهشی در دانشگاه ها گلایه کرد و گفت: باید به دنبال تولید علم نافع باشیم و در این راستا انتقال اعتبارات پژوهشی دانشگاه ها به سمت حل مشکلات استان می تواند در جهت حل مشکلات استان و تامین معیشت دانشجوها موثر باشد.

 

در ابتدای این مراسم نیز حجت الاسلام «محمد ولی عارفی» مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهارداشت: پیروزی انقلاب اسلامی و رهنمودهای امام راحل، امروز زلزله ای در مجموعه غرب آسیا به وجود آورده و کشورهایی شروع به انقلاب کردند.

 

وی با بیان اینکه دشمن همه ترفندهای خود را به کار برد تا انقلاب را از بین ببرد، افزود: دشمنان در این راستا هشت سال جنگ را بر کشور تحمیل کردند و امروز هم جنگ اقتصادی، سیاسی و رسانه ای راه انداخته اند اما نخواهند توانست به اهداف خود برسند.

 

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه دشمن طبقه مستضعف کشور را هدف قرار داده است، لذا باید مواظب حیله‌های دشمنان باشیم و به طناب پوسیده آنها تکیه نکنیم، افزود: امروز در اروپا و فرانسه که خود را مهد فرهنگ می دانستند، شاهد وضعیت اسفناکی هستیم لذا ما باید با رفتار خود الگوی عملی خوبی را از انقلاب به جهان صادر کنیم.

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد معاون اول رئیس جمهور هرمزگان خراسان جنوبي امداد و نجات روحانی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان جنوبی امام جمعه موقت بیرجند آیت الله رئیسی توسعه استان خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود

قناعت استاندار خراسان جنوبی در اولین شورای فرهنگ عمومی استان گفت: نقشه مهندسی فرهنگی استان که براساس اسناد بالادستی تهیه شده، آماده رونمایی است.

او افزود: سیاست دولت در مباحث فرهنگی پیاده سازی گفتمان انقلاب در جهت هویت اسلامی - ایرانی است که در همین زمینه دولت در کنار اقدامات زیر ساختی به موضوع فرهنگ هم توجه کرده است.

قناعت با بیان اینکه فعال سازی جلسات شورای فرهنگ عمومی در شهرستان‌ها یکی از این موارد در دولت سیزدهم است، اظهار کرد: این شورا قرارگاه سیاست گذاری در سطح استان است.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ ما فعال شدن شورای پاسداشت زبان فارسی را داشتیم، این مهم قانون است و مصوبه شورای فرهنگ عمومی را دارد.

بیشتر بخوانید

 سفارتخانه‌های آمریکا، محل برنامه ریزی فروپاشی استقلال ملت ها/ ۱۵ مهر، روز حماسه جوانان فلسطینی شد

او خواستار جدی گرفتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی از سوی دستگاه‌ها شد و افزود: شورای فرهنگ عمومی قرارگاه سیاست گذاری است لذا اولویت‌ها باید مشخص و دستگاه‌ها در این جلسات حضور منظمی داشته باشند.

قناعت تصریح کرد: برخی موضوعات و تصمیم‌ها همانند پاسداشت زبان فارسی گرچه شاید برای داخل موضوع کوچکی باشد، اما رسانه‌های دنیا برای آن واکنش نشان می‌دهند لذا در شورای فرهنگ عمومی باید با مطالعه وارد شد.

استاندار گفت: بزرگداشت مفاخر و نقشه مهندسی استان، پیوست گردشگری و پیوست فرهنگی از موضوعات مطرح شده در این شورا بود، بخش عمده سند جنبه ایجابی و بخشی سلبی است و اگر افراد در قالب گردشگری بخواهند فضای استان را خدشه دار کنند باید ورود کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی رونمایی می‌شود
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا
  • هر مدرسه علمیه، اردوگاه امام زمان(عج) است/ جامعة المصطفی، مولود مبارک انقلاب اسلامی
  • جامعة المصطفی مولود مبارک انقلاب اسلامی است
  • کرمانشاه نیازمند انجام اقدامات قرارگاهی است
  • کتاب «اوستا علی» در ترازوی نقد اهالی فرهنگ خراسان جنوبی
  • چگونه طلبه شویم؟
  • طرح دخترانه «سدنا» در مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) میناب برگزار می‌شود