Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوالالامپور- ایرنا- ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در بحبوحه تنش سرد میان این کشور با سنگاپور بر سر اختلاف مرزی دریایی در بندر جوهور گفت: ما با سنگاپور وارد منازعه نمی شویم و مسائل و اختلافات باید با گفت وگو و براساس قوانین رفع شود اما تصمیمی برای خروج کشتی های مالزی از منطقه مورد بحث گرفته نشده است.

به گزارش سه شنبه ایرنا، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی پس از بازدید از موسسه 'اینتگریتی' در کوالالامپور درگفت وگو با خبرنگاران گفت که گاهی اوقات ادعاهای هم پوشانی وجود دارد که باید از طریق گفت وگو و قوانین رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مالزی با سنگاپور درمورد اختلافات مرزی دریایی میان دو کشور مذاکره خواهد کرد، اما هیچ تصمیمی در مورد خروج کشتی های مالزی از منطقه دریایی مذکور گرفته نشده است.
ماهاتیر تاکید کرد: گفت وگو میان کوالالامپور و سنگاپور در مورد اختلاف مرزی بزودی آغاز می شود.
هنگامی که از ماهاتیر سوال شد آیا مالزی کشتی های خود را از منطقه مورداختلاف با سنگاپور خارج می سازد وی پاسخ داد: درحال حاضر تصمیمی دراین مورد گرفته نشده ، کشتی های مالزی آنجا هستند و کشتی های سنگاپور نیز آنجا هستند.
همزمان با این اظهارات ، وزارت امور خارجه مالزی نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: تمام اقدامات موثر برای کاهش تنش ها به کار گرفته می شود.
مالزی روز جمعه گذشته پیشنهاد داد گفت وگوها با سنگاپور در مورد اختلافات مرزی دریایی از اواسط دسامبر(ماه جاری) آغاز شود.
وزارت امور خارجه سنگاپور نیز با صدور بیانیه ای خواستار آن شده است که وضعیت در منطقه مرزی مورد اختلاف در بندر جوهور به قبل از 25 اکتبر سال جاری بازگردد و مالزی کشتی های خود را از این منطقه خارج کند.
وزارت امور خارجه سنگاپور، مالزی را مسئول شرایط ایجاد شده در این منطقه مرزی می داند و خواستار خروج کشتی های مالزی از این منطقه دریایی شده است.
جوهور یکی از شهرهای مالزی و مرکز ایالت «جوهور» این کشور است. این شهر مرزی ، بین مالزی و سنگاپور قرار دارد و دروازه جنوبی کشور مالزی به سنگاپور به شمار می‌آید. روابط تجاری بین مالزی و سنگاپور موجب شده جوهور بارو (باهرو) به عنوان یکی از مهمترین نقاط مالزی به شمار آید.
پیش تر مالزی محدودیت هایی بر «بندر جوهور» اعمال کرد که سنگاپور به آن اعتراض کرده و آن را نقض جدی حاکمیت و قانون بین الملل و نقض حریم های مرزی این کشور دانسته است؛ اما ماهاتیر اعلام کرد که این محدودیت با مرزهای سنگاپور در ارتباط نیست.
وزیر حمل و نقل سنگاپور در روزهای اخیر در پاسخ به آنچه او تحولات تحریک آمیز خواند، محدودیت هایی بر بندر «توواس» اعمال کرد؛ گفته می شود طی هفته گذشته کشتی های مالزی مرتبا در آب های سنگاپور در رفت و آمد بودند.
وزیر حمل ‌ونقل مالزی نیز اعلام کرده است که این کشور هیچ اقدامی مبنی بر دست اندازی بر حریم بخش‌های تحت حاکمیت سنگاپور انجام نداده است.
وی افزود: تغییرات انجام شده در قلمرو حاکمیت مالزی و در منطقه جوهور بوده و مطابق قانون، مالزی امکان ایجاد هرگونه محدودیت بندری در منطقه آب‌های محلی خود را داراست.
مالزی و سنگاپور پیش از این هم در مورد اختلاف های سرزمینی در مورد مالکیت آب ها داشته اند که در برخی از موارد از جمله تنش های پدرا برانکا دیوان بین‌المللی دادگستری در مورد آن حکم داده است.
نخست وزیر مالزی پیش تر نیز از مذاکرات با سنگاپور درباره اختلافات مرزهای دریایی و هوایی میان این دو کشور استقبال کرده بود.
آساق**1599**1392

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مالزي سنگاپور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰ روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید

کاروان ورزشی ایران تاکنون موفق به کسب ۲۱ سهمیه برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یکصد روز تا آغاز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس باقی مانده است. تاکنون ورزشکاران کشورمان موفق به کسب بیست و یک سهمیه این بازی‌ها شده‌اند که هفت سهمیه اخیر به شرح زیر است:

آرین سلیمی در وزن به اضافه ۸۰ کیلوگرم و مبینا نعمت‌زاده در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم تکواندو.

شمشیربازی با کسب سهمیه تیمی اسلحه سابر توسط علی پاکدامن، فرزاد باهر، محمد رهبری و محمد فتوحی موفق به ثبت سه سهمیه انفرادی و یک سهمیه تیمی شدند که در حال حاضر سه سهمیه رسمی است.

علی داوودی در دسته فوق سنگین و میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری کسب سهمیه کرده‌اند.

پیش‌تر نیز ملی‌پوشان کشورمان سهمیه‌های زیر را کسب کردند:

ناهید کیانی در وزن منهای ۵۷ کیلوگرم و مهران برخورداری در وزن منهای ۸۰ کیلوگرم تکواندو.

تیراندازی هانیه رستمیان در تپانچه ۲۵ متر، شرمینه چهل امیرانی و فاطمه امینی در تفنگ ۱۰ متر، محمد بیرانوند در اهداف پروازی.

در کشتی آزاد در وزن‌های ۶۵، ۸۶، ۱۲۵ و در کشتی فرنگی در وزن‌های ۶۰، ۶۷، ۹۷، ۱۳۰ کسب سهمیه شده است.

دوچرخه‌سواری در بخش جاده یک سهمیه کسب کرده است.

همچنین پیکارهای کسب سهمیه کشتی در قاره آسیا از سی‌ویکم فروردین در بیشکک قرقیزستان آغاز خواهد شد و تیم ملی کشتی آزاد برای کسب سه سهمیه وزن‌های ۵۷، ۷۴ و ۹۷ کیلوگرم و تیم ملی کشتی فرنگی برای دو سهمیه در وزن‌های ۷۷ و ۸۷ کیلوگرم در این پیکارها حضور دارند.

منبع: ایرنا کد خبر 745352

دیگر خبرها

  • صعود رضوانی به دور نیمه نهایی
  • آقامیرزایی برنز گرفت/ کانوی ۲ نفره پنجم شد
  • بازدید فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا از پایگاه های عملیاتی مناطق مرزی بوکان
  • توصیه عباس آخوندی برای روزهای بعد از حمله سپاه به اسرائیل /تا آخرین لحظه طرفدار دیپلماسی هستیم /هیچ کس در منازعه دست خود را رو نمی کند
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • ۱۰۰ روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • با مسیر ریلی تبریز آذربایجان، مرکز هاب لجستیکی منطقه بیشتر آشنا شویم
  • اسرائیل: برای یورش گسترده به رفح آماده می شویم
  • ارتش رژیم صهیونیستی: برای یورش گسترده به رفح آماده می‌شویم