Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: کاخ سفید بامداد سه شنبه در بیانیه ای از امضای راهبرد جدید این کشور برای مقابله با سلاح های کشتار جمعی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خبر داد.

به گزارش رکنا، بر اساس بیانیه کاخ سفید، راهبرد ملی جدید، شامل جلوگیری از دستیابی گروه های تروریستی از جمله داعش ISIS به سلاح های کشتار جمعی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این راهبرد که در 22 صفحه تنظیم و به امضای رئیس جمهوری آمریکا رسیده همچنین شامل تقویت قدرت دفاعی آمریکا برای مقابله با هرگونه حمله احتمالی با سلاح کشتار جمعی می شود.

بر اساس این گزارش، راهبرد جدید همچنین بر اتخاذ گام های ویژه ای برای جلوگیری از دستیابی گروه های تندرو و خطرناک به سلاح های شیمیایی، بیولوژیک و هسته ای تاکید دارد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است که آمریکا با اعمال فشار علیه گروه های تروریستی بایستی از دستیابی آن ها به این سلاح ها جلوگیری کند.

اکتبر گذشته نیز دونالد ترامپ Trump راهبرد ملی این کشور در مبارزه با تروریسم از جمله مبارزه با داعش و دیگر گروه هایی که در خاک آمریکا و خارج از این کشور حضور دارند، امضا کرده بود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

رازهای مرگبار زندان رجایی شهر را در این گزارش بخوانید / ندامگاه خوفناک سرنوشت تکاندهنده هلیا 13 ساله که می خواست مثل مادرش خوشگل شود! +عکس دستگیری ملکه زیبایی که برای دانش آموزان عکس های کثیف خود را ارسال می کرد+عکس جزییات تجاوز مرد خاص به یک زن خاص در خیابان+عکس خواندنی / جزئیات روش همسریابی داعشی ها از زبان یک عضو پشیمان +عکس مردان خانه فساد 3 جوان را تیرباران کردند/حمام خون در آبادان مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا شوکه شدن عوامل رادیو از شگرد عجیب عبدالله گدا آدم ربایی دختر 15 ساله برای پنهان ماندن ارتباط سولماز با احسان اقدام زشت مادر هوس باز با پسر 16 ماهه اش+عکس در پیامک اشتباهی ناهید نام همایون به چشم می خورد / همسرم با مرد غریبه ارتباط پنهانی داشت عروس طرف قاتل فرید شوهرش را گرفت ! +عکس ماساژ تایلندی در خیابان جمهوری / پلیس وارد خانه مجردی شد + عکس به رگبار بستن پدر به بهانه حمایت از مادر / پسر 19 ساله بوشهری دستگیر شد سقف کلاس روی سر 2 دانش آموز رامهرمزی فرو ریخت !

منبع: رکنا

کلیدواژه: داعش ISIS ترامپ Trump سلاح های کشتار جمعی کاخ سفید آمریکا دونالد ترامپ امضا عکس مرد تهران دستگیر شد زن ساعت همسر زیبا بروفه مرگ جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!

آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرد که به موجب آن آموزگاران و کارمندان مدارس در محیط کار مجاز به حمل سلاح خواهند بود!

به گزارش مشرق، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان ایالتی ایالت تنسی آمریکا در اقدامی بی‌سابقه لایحه‌ای را به تصویب رساندند که به موجب آن، برخی معلمان و کارکنان مدارس این ایالت می‌توانند در محیط آموزشی سلاح حمل کنند؛ اقدامی که با واکنش معترضان همراه شد!

مجلس نمایندگان ایالت تنسی این لایحه را با ۶۸ رای موافق تصویب و آن را برای بررسی نهایی به دفتر «بیل لی» فرمانده جمهوری‌خواه این ایالت ارسال کرد. در صورت تایید نهایی، این قانون بعد از تیراندازی مرگبار پارسال در مدرسه ابتدایی «نشویل»، بزرگ‌ترین اقدام در راستای گسترش دسترسی به سلاح در آمریکا خواهد بود.

چهار عضو این مجلس که همگی دموکرات هستند، با این لایحه مخالفت کردند؛ لایحه‌ای که پیشتر مجلس سنای ایالت تنسی نیز آن را تصویب کرده بود. مطابق لایحه جدید، تنها مدیران مدراس و پلیس اطلاع دارند که کدامیک از کارمندان سلاح حمل می‌کنند و افشای آن برای والدین دانش‌آموزان و حتی سایر آموزگاران ممنوع است.

براساس این لایحه، پیش از آنکه کارکنان یک مدرسه قادر به حمل سلاح باشند، مدیر مدرسه متبوع به‌علاوه نهادهای قضایی منطقه‌ای باید آن را تایید کنند. لایحه پیشنهادی جدید با آنچه فرماندار تنسی پارسال و در واکنش به تیراندازی نشویل مطرح کرده بود، تفاوت فاحشی دارد؛ در واقع، در آن برهه، قانونگذاران جمهوری‌خواه تلاش او برای ممنوع کردن دسترسی و حمل سلاح برای افرادی که برای خود یا دیگران خطرناک محسوب می‌شوند را بلافاصله وتو کردند!

البته این بار به نظر می‌رسد که وتوی لایحه غیرمحتمل باشد زیرا قانونگذاران تنها به اکثریت اندکی از هر دو مجلس برای تصویب لایحه مذکور نیاز دارند. رایان ویلیامز، حامی جمهوری‌خواه این لایحه گفت: کاری که می‌کنیم، ایجاد بازدارندگی است. در سراسر ایالت، در موضوع تیراندازی، چالش‌های زیادی داریم.

براساس گزارش کرگز حقوقی «گیفوردز» که یک گروه مدافع کنترل حمل سلاح است، حدود نیمی از ایالت‌های آمریکا به نحوی به آموزگاران یا سایر کارکنان مدارس اجازه حمل مخفیانه سلاح را در محیط کار می‌دهند. در جریان تیراندازی مارس ۲۰۲۳ در مدرسه ابتدایی مسیحی نشویل، سه دانش‌آموز و سه بزرگسال کشته شدند و مهاجم نیز به ضرب گلوله از پا درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • حدود ۱۰۰ دانشجوی حامی فلسطین در کالیفرنیا بازداشت شدند
  • بایدن قانون کمک ۹۵ میلیارد دلاری برای ارسال سلاح به اوکراین و اسرائیل را امضا کرد
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • مادورو: آمریکا به توافقنامه امضا شده احترام نمی‌گذارد
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد