Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای پدافندی ارتش یمن و انصارالله با هدف قرار دادن یک فروند پهپاد ائتلاف سعودی در الحدیده، عملیات جاسوسی ائتلاف متجاوز در غرب یمن را خنثی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، یک فروند پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی دوشنبه‌شب برای انجام ماموریت‌های خصمانه خود بر فراز شهر «الدریهمی» استان الحدیده واقع در غرب یمن به پرواز درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش المسیره، پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله پس از رصد دقیق پهپاد جاسوسی، آن را در شمال غربی الدریهمی هدف قرار داد و منهدم کرد.

سامانه‌های دفاع هوایی یمنی‌ها، تاکنون ده‌ها پهپاد ائتلاف آمریکایی-سعودی را سرنگون کرده است که از جمله آنها پهپاد پیشرفته آمریکایی «ام کیو-9 ریپر» است که اوایل اکتبر ۲۰۱۷ در منطقه «جدر» در شمال صنعا هدف نیروهای یمنی قرار گرفت و سخنگوی نظامی آمریکا نیز سرنگونی این پهپاد به‌ دست مبارزان یمنی را تائید کرد.

تجاوزات صریح ائتلاف سعودی-اماراتی در حالی صورت می‌گیرد که همزمان «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن سندی شامل «آتش‌بس و توقف کامل جنگ در یمن» را به طرف‌های مذاکره‌کننده در گفت‌وگوهای صلح سوئد ارائه کرده است.

به گزارش الجزیره، این سند همچنین شامل طرح‌های مشخص برای عقب‌نشینی «شبه‌نظامیان» و یگان‌های آنها از پایگاه‌هایشان در یمن تحت نظارت یک «کمیته نظامی» و بر اساس جدول زمانی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ائتلاف سعودی بندر الحدیده یمن عملیات جاسوسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سازمان فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) بامداد پنجشنبه تایید کرد که نیرو‌های مسلح یمن چند موشک و پهپاد به سمت یک کشتی آمریکایی شلیک کردند.

سنتکام، اما مانند ادعا‌های گذشته، این‌بار نیز مدعی شد که یک موشک و ۴ پهپاد پرتاب‌شده از یمن را بر فراز خلیج عدن رهگیری کرده است.

در این بیانیه آمده است: «موشک شلیک شده توسط یمنی‌ها احتمالاً یک کشتی متعلق به یک شرکت آمریکایی با ۱۸ آمریکایی و ۴ یونانی را هدف گرفته بود».

پیش از این در شامگاه چهارشنبه، «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده بود نیروی دریایی این کشور طی عملیاتی نظامی کشتی آمریکایی «MAERSK YORKTOWN» را با چند موشک دریایی مناسب در خلیج عدن هدف قرار داده است.

سریع همچنین گفت که نیروی پهپادی این کشور طی دو علمیات نظامی دیگر یک ناوشکن جنگی آمریکایی را در خلیج عدن و کشتی اسرائیلی «MSC VERACRUZ» را در اقیانوس هند با پهپاد مورد اصابت قرار داده که تمام عملیات‌ها با موفقیت انجام شده است.

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرده اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به باریکه غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیرو‌های ائتلاف حامی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

دیگر خبرها

  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • ۹۵ درصد سعودی‌ها موافق عملیات طوفان‌الاقصی هستند
  • چرا آمریکایی‌ها در طبس زمین‌گیر شدند؟/ آغاز سلسله شکست‌های آمریکا در مقابل ایران+ عکس
  • کارشناس یمنی: «وعده صادق»، اسرائیل را به لاک دفاعی فرو برد
  • نئوم، بن‌سلمان را دست به دامن چینی‌ها کرد!
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • گام‌های تهران و ریاض برای تقویت روابط
  • پهپاد‌های شگفت انگیز
  • ناکامی اپوزیسیون در سفیدشویی از صهیونیست‌ها