Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی در نشست با مسئولان شهرستان رفسنجان افزود: افزایش 25 درصدی تخت های بیمارستانی کشور نسبت به میانگین سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از دستاوردهای اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور به شمار می رود.

وی اظهارداشت: مروت و جوانمردی حکم می کند اگرکسی و دولتی کار خوبی کرده است از آن قدردانی کنیم و اگر کاستی ناشی از ندانستن بوده است نیز کمک کنیم تا این کاستی ها برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: متاسفانه در دو ،سه دهه گذشته تا توانسته اند بر طبل مطالبات کوبیده اند و توقعات فراوان است که البته خیلی از آنها ممکن است منطقی باشند اما توانمندی ها کم باشد.

وی بر مدیریت منابع موجود و اولویت بندی برای صرف اعتبارات موجود تاکید و خاطر نشان کرد: کار بزرگتری که باید صورت گیرد این است که باور کنیم همه رفتنی هستیم و در عین حال از خدا بترسیم زیرا حرف ها، گفته ها و رفتار ما قضاوت خواهد شد و این پست های دنیایی به هیچ کسی وفا نکرده است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به این مطلب که اولویت مردم زندگی و اعتقادات آنها است، ادامه داد: مردم دلشان می خواهد زندگی پاک، طاهر و سالمی داشته و فضای زندگی شخصی و اجتماعی آنها معنوی باشد و در عین حال معیشت آنها نیز در رفاه باشد.

وی تاکید کرد: این خواسته بزرگی از سوی ملت ایران در برابر مسئولان نیست و ظلم است که هر کدام از ما در این بخش کوتاهی کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  گفت: سعی می کنیم کوتاهی در ارائه خدمات این وزارتخانه به مردم نداشته باشیم و اگر کوتاهی هم وجود داشته باشند، عامدانه نباشد.

قاضی زاده هاشمی در ادامه بیان کرد: درباره رفسنجان کارهایی انجام شده و همه در اجرای این اقدامات شریک هستند و تمامی این اقدامات، کارنامه خوبی است اما کافی نیست زیرا هر چه برای مردم کار کنیم، باز هم کم است.

وی خاطرنشان کرد: تراکم جمعیت در استان کرمان به ازای هر کیلومتر مربع 17 نفر و در کشور 50 نفر است که این پراکندگی، خدمات رسانی به مردم را بسیار دشوار می کند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمک به افراد محروم و توزیع هدفمند امکانات را یکی از وظایف دولت ها برشمرد و گفت: درحوزه بهداشت و درمان می توان خدمات ارزان قیمت و کیفی را برای افراد کم  برخوردار فراهم کرده و مابقی افراد از خدمات بخش خصوصی استفاده کنند.

وی یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از نظر کمی رشد خوبی داشته است و باید تلاش شود  کیفیت خدمات در این شهرستان افزایش یابد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه همه امید مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، پیشرفت جمهوری اسلامی ایران بود تا این انقلاب بتواند به وعده های خود عمل کند، گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی برای پیشرفت ایران اسلامی و تحقق آرمان های انقلاب اسلامی ایران تلاش های بسیار زیادی داشتند.

وی تاکید کرد:  مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی  روحیه عدالت محورانه  داشت و باید گفت: عملکرد و منش ایشان، نام رفسنجان را بین المللی کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران اسلامی بهداشت درمان و آموزش بهداشتی و درمانی دولت رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی عصر امروز در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نوآورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از توفیقات بزرگ ما در ساختار نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی در جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر تعامل برای دستیابی به یکپارچگی، ادغام نظام ارائه خدمات سلامت و نظام آموزش علوم پزشکی بود، نظام سلامت در جمهوری اسلامی ایران یکی از دستاورد های عظیم انقلاب اسلامی است که با ادغام با نظام آموزش و پژوهش در علوم پزشکی یک الگوی منحصر به فردی را در راستای پاسخگویی به نیاز های جامعه و مردم میهن عزیز اسلامی مان ارائه کرده است.

وی افزود: اهداف اصلی نظام آموزش علوم پزشکی ادغام یافته در نظام سلامت افزایش ظرفیت تربیت دانشجو، افزایش تعداد دانشکده ها، افزایش تعداد اعضای هیات علمی، افزایش تعداد تخت های آموزشی، افزایش تماس دانشجو با جامعه، افزایش حضور دانشجو در محیط ارائه خدمات و طرح مسائل سلامت در آموزش است.

عین اللهی افزود: راهبردهای اصلی نظام آموزش علوم پزشکی مبتنی بر نیازهای جامعه و مسائل جامعه و صلاحیت جامعه است.

وزیر بهداشت افزود:هماهنگی های وزارت بهداشت با بنیاد نخبگان در خصوص جذب نخبگان بدون فراخوان در دانشگاه علوم پزشکی کشور با هدف ایجاد انگیزش و ماندگاری نخبگان برای آموزش علوم پزشکی کشور حرکتی با خروجی مفید بود.

وی افزود: افزایش ۸۰۰درصدی حق الزحمه دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در دولت مردمی یکی از کارهایی بود که وزارت بهداشت برای افزایش انگیزه و امید آفرینی انجام داد.

عین اللهی تدوین آیین نامه تسهیل و افزایش مدت زمان مرخصی زایمان و ایجاد تسهیلات جهت مادران باردار در دوران دستیاری را نیز برخی دیگر از اقدامات وزارت بهداشت در راستای افزایش امید و انگیزه به دستیاران عنوان کرد.

در پایان این مراسم گروه های برتر جشنواره شهید مطهری و اساتید برتر دانشگاه های علوم پزشکی تقدیر شد.

کد خبر 6094628

دیگر خبرها

  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال احمر خدمات درمانی رایگان دریافت کردند
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه‌ها سهم دولت است
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است؟
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • ارائه خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • پلمب یک رستوران متخلف در آستانه اشرفیه