Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-28@20:26:30 GMT

از خرید آجیل شب یلدا عقب نیفتیم خدای ناکرده

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۵۷۳۹

از خرید آجیل شب یلدا عقب نیفتیم خدای ناکرده

عصر ایران؛ مصطفی داننده-  صف مردم برای خریدن پسته شب یلدا. این تیتر را که خواندم، گفتم شاید از این خبرهای ساختگی یا طنز است. متن خبر و عکس آن را که دیدم،  معلوم شد خبر راست راست است. واقعا برخی از مردم در تهران برای خرید پسته صف ایستاده‌اند. یاللعجب.

دیگر چه می‌شود نوشت و چه می‌شود گفت؟ پسته نان شب بود یا اینکه نخریدن آن باعث می‌شد سرمایه‌مان نصف شود؟

با این رفتارهای ما انتظار هم داریم که قیمت‌ها پایین هم بیاید؟ ما که در هر شرایطی می‌خریم حتی اگر پسته 200 هزار تومانی باشد، چگونه از فروشنده‌ها می‌خواهیم قیمت‌های خود را پایین بیاورند و کمی به مردم رحم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی‌ها در این جامعه به دنبال سود هستند و این خریدن‌های ما، آنها را قلقک می‌دهد برای سود بیشتر.

صف خرید پسته ۲۰۰ هزار تومانی در بازار تهران

 

در شرایط خاص می‌شود سنت‌ها را هم زیر پا گذاشت. آجیل خوردن در شب یلدا یک رسم است. آنهم آجیل شیرین که پسته آنچنان نقش مهمی در آن ندارد اما آیا به خاطر این رسم، باید همه چیز را زیر پا بگذاریم. آیا باید با رفتارهای خود به کسانی که دستی در آتش گرانی‌ها دارند و با خود فکر کنند ما هر کالایی را با هر قیمتی به مردم بدهیم، آنها می‌خرند پس پیش بسوی قیمت‌های نجومی.

یکی از خریداران پسته درباره علت ایستادنش در این صف می گوید: «قرار است برای تازه عروسم «شب چله‌ای» ببریم و اگر این هفته آجیل نخرم، حتما تا هفته دیگر گران‌تر می شود.»

خوب شب چله‌ای نبرید. با شب چله‌ای که در آن آجیل نباشد، دختر و پسر خوشبخت نمی‌شوند؟ به خاطر همین رسم‎‌هاست که امروز جوانان از ازدواج فرار می‌کنند. این رسم‌هایی که فقط برای دختر و پسر خرج می‌تراشد و باعث می‌شود آنها در ابتدای زندگی خود با کوهی از قرض و وام روبرو شوند؛ چرا؟ چون رسم است.

این که گوشه‌ای بنشینیم و منتظر باشیم قیمت‌ها پایین بیاید، یک اشتباه بزرگ تاریخی است. قیمت‌ها، پایین نمی‌آید. با این هجوم ما به بازار که اصلا پایین نمی‌آید. باید چانه زنی را از پایین شروع کنیم. ما نباید بخریم. وقتی بدو بدو، خودرو ثبت نام می‌کنیم، انتظار داریم خودرو ساز به خاطر چشم و ابروی قشنگ ما، قیمت‌ها را پایین بیاورد؟ یا شرکت‌های لبنیاتی هر روز شیر خود را به یک قیمت بفروشند؟

مقصر دقیقا ما هستیم. مایی که حتی حاضر نیستیم از آجیل شب یلدا هم چشم پوشی کنیم. کارمان شده است در فضای مجازی برای هم پیام فرستادن که در فرنگ، شیر گران شده بود، مردم نخریدند و ارزان شد اما وقتی پای عمل می‌رسد چند زنبیل در صف خرید پسته می‌گذاریم که مبادا گران شود و دست ما به پسته، بادام و گردو نرسد.

با این وضعیت و رفتار ما به عنوان خریدار و آنها به عنوان فروشنده، ارزانی، جن می‌شود وما بسم‌الله.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آجیل شب یلدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری

حسین برزگر رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح خرید توافقی محصول سیب‌زمینی از نیمه اسفند پارسال گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده خرید توافقی محصول سیب‌زمینی تا اطلاع ثانوی تمدید شده است.

وی اعلام کرد: در این ارتباط دو مرکز خرید محصول سیب زمینی در شهرستان‌های بروجن و شهرکرد عملیات خرید و ثبت قرارداد‌ها را بین کشاورزان و صادرکنندگان تا اطلاع ثانوی انجام می‌دهند.

برزگر اضافه کرد: با توجه به افت قیمت این محصول از قیمت تمام‌شده برای کشاورز و افزایش هزینه انبارداری برای کشاورزان؛ پس از بازدید رئیس سازمان تعاون روستایی مقرر شد افزون بر ذخیره‌سازی یک هزار و ۵۰۰ تن محصول سیب زمینی مورد نیاز کشور خرید توافقی این محصول نیز در استان انجام شود.

بیشتر بخوانید

آغاز طرح خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری

رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین در مورد صدور معرفی کشاورزان بابت ثبت در سامانه نیز مقرر شد برابر ۴۰ درصد تولید در سامانه پهنه‌بندی کشاورز برای کشاورزان گواهی تولید صادر شود.

وی ادامه داد: بر این اساس از نیمه اسفند تاکنون بیش از هفت هزار تن محصول سیب‌زمینی به صورت توافقی بین صادرکنندگان و کشاورزان قرارداد منعقد شده است.

برزگر گفت: در راستای نظارت بیشتر بر نحوه خرید توافقی بازدید بار از سوی کارشناسان ناظر، بررسی فیزیکی بار در سردخانه‌های استان، نظارت بر باسکول، صدور بارنامه و تائیدیه گمرکی در مقصد از الزامات این طرح به شمار می‌رود.

وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده امروز قیمت واقعی سیب زمینی به قیمت تمام شده تولید رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید پسته از فروشگاه اینترنتی
  • دو پیش بینی حساس از آینده بازار خودرو در ۱۴۰۳؛ قیمت‌ها پایین می‌آید؟
  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • چگونه با فروش آنلاین به دردسر نیفتیم؟
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • بازار بی سرپناه مسکن
  • بازار بی‌سرپناه مسکن
  • راهنمای جامع خرید کابل برق
  • نرخ پایین بلیت موزه‌های ایران در مقایسه با قیمت‌های جهانی
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند