Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدرضا هاشمی شامگاه دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قم که در محل سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نقطه اتصال استان قم به ۱۷ استان دیگر و هم‌چنین تردد سالانه ۱۶۵ میلیون خودرو باید در زمینه عملیات مانور زمستانی مطلوب‌تر و با دقت بیشتری اجرا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، باید توسط مسئولان امور درمان و سلامت استان هم نسبت به تجهیز خانه‌های بهداشت به لحاظ نیروی انسانی و دارویی و هم‌چنین ذخیره آرد مصرفی در انبارها و سوخت زمستانی اقدام لازم صورت پذیرد تا امسال همزمان با بارش‌های زمستانی و دیگر حوادث طبیعی دغدغه‌ای نداشته باشیم.

سرپرست استانداری قم بیان کرد: دستگاه‌های دولتی هم برای بیمه اموال منقول و غیر منقول خود اقدام و با هماهنگی مانور صفر را ماهیانه برگزار کنند.

۴۰ درصد مدارس قم نیاز به مقاوم سازی دارد

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: کارشناسان نظام مهندسی هم برای بحث استحکام بناها دقت بیشتری کنند طبق آمار ۴۰ درصد مدارس استان نیاز به مقاوم سازی دارند چرا که با کم‌ترین حادثه‌ای ممکن است حوادث ناگوار و جبران ناپذیری در استان رخ دهد.

هاشمی با اشاره به معضل ریزگردها و کانون‌های داخلی آن در استان گفت: در بحث ریزگردها در چند سال گذشته منشأ خارجی داشت ولی اکنون کانون‌های داخلی به ویژه در بحث دریاچه نمک در شکل گیری این ریزگردها نقش اساسی دارند باید این کانون‌ها مدیریت و در این زمینه کارگروهی هم تشکیل تا راهکار مناسبی برای این امر اتخاذ شود.

آمادگی ۲۳۳ ماشین آلات راهداری و ۳۳۲ نیروی راهدار برای امداد زمستانی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم در این نشست گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان امسال برای برگزاری مانور زمستانی آمادگی کامل دارد و تنها معضل اصلی ما نبود پایگاه امداد و نجات در جاده گرمسار است که باید پیگیری شود.

ابوالفضل جمالی بیان کرد: مانور امداد جاده‌ای و عملیات زمستانی از ۲۲ آذرماه شروع خواهد شد و برای اجرای موفق این مانور برنامه‌ریزی مناسب و سرعت عمل بیشتر مد نظر است.

وی افزود: سال گذشته برای مسافران در جاده مانده در مسیرهای منتهی به استان قم البسه گرم و جیره خشک ذخیره شد و راهداری‌ها در جاده‌ها مانور زمستانی را به نحو مطلوبی اجرا کردند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم اظهار داشت: امسال ۲۳۳ دستگاه ماشین آلات راهداری و هم‌چنین ۳۲۳ نیروی راهداری و ۶ هزار و ۴۷۱ تن شن و ماسه برای مانور زمستانی آماده شده است برای این امر ۲۳۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

کد خبر 4481893

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قم سید محمد رضا هاشمی قم مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود

تین نیوز

 رئیس اداره راهداری حمل و نقل جاده ای شهرستان جلفا از اجرای عملیات عمرانی برای حذف پیچ های خطرناک در محور جلفا-سیه رود خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه وشهرسازی، ایوب کنگری رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جلفا گفت: عملیات عمرانی حذف پیچ های خطرناک جاده سیه رود به دلیل شیب تند، عدم وجود دید کافی برای رانندگان و قرارگیری در میانه پرتگاه و تپه خاکی یکی از نقاط حادثه خیز شهرستان جلفا می باشد که با تخصیص اعتبار ۲ پیچ ۹۰ درجه سیه رود جهت تردد ایمن و بهبود مسیر توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جلفا شروع شده و استمرار دارد.     

وی افزود: در این عملیات احداث یک دستگاه پل با لوله های بتنی ۶ متری، تعریض دو دستگاه پل با باکس بتنی، ترانشه برداری و خاکریزی به ارتفاع ۴ متر و عرض ۱۱ متر بطول ۵۰۰ متر از جمله اقداماتی است که در اجرای این پروژه صورت گرفته است.                                          

کنگری ادامه داد : بر اساس تفاهمنامه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان آذربایجان شرقی با سازمان منطقه آزاد ارس مقرر گردیده عملیات اجرایی پروژه توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای جلفا آغاز و تا پایان موعد مقرر (تیرماه ۱۴۰۳) به بهره برداری برسد.                  

گفتنی است محدوده منفصل نوردوز سازمان منطقه آزاد ارس در ۶۵ کیلومتری شرق جلفا قرار گرفته و تنها مرز زمینی ایران با ارمنستان و اوراسیا می باشد و از اهمیت بالایی در تعاملات اقتصادی و سیاسی بین دو کشور برخوردار است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سامانه‌های پدافندی ایران برای مقابله با حمله احتمالی اسرائیل
  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • لزوم مقابله با گران فروشی در داروخانه‌های قم
  • فرمانده کل ارتش: در آمادگی کامل هستیم
  • نجات ۷۰ سرنشین ۳ دستگاه اتوبوس گرفتار سیلاب مسیر نیکشهر- چابهار
  • تلاش راهداران در جهت کاهش سوانح رانندگی در فروردین امسال
  • تمهیدات فرودگاه‌های سیستان‌وبلوچستان در مقابله با بحران سیل