Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@11:09:26 GMT

قیمت نفت ۲ درصد سقوط کرد/برنت در کانال ۶۰ دلار

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۵۷۷۷

قیمت نفت ۲ درصد سقوط کرد/برنت در کانال ۶۰ دلار

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز سه‌شنبه، قیمت‌های نفت پس از سقوط ۲ درصد دیشب که تمام سود توافق اوپک را از بین برد، با اختلال در صادرات نفت لیبی از میدان نفتی شراره، اندکی از سقوط خود را جبران کرد.

علی رغم این رشد اندک، حال‌وهوای کلی بازارهای نفت با نگرانی‌های رو به رشدی در مورد بازارهای سهام جهان و تردیدها در مورد این که توافق کاهش تولید اوپک برای از بین بردن مازاد عرضه نفت در جهان کافی باشد، ضعیف باقی ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 تا ساعت ۷:۳۰ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، با ۱۸ سنت یا ۰.۳۰ درصد افزایش در ۶۰.۱۵ دلار معامله شد. این شاخص نفتی دیشب ۷۵ سنت از قیمت بسته شده روز جمعه هم پایین‌تر آمد.

 قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، که دیشب ۹۵ سنت، یا نزدیک به ۲ درصد نسبت به قیمت بسته شده روز جمعه سقوط کرد، امروز با ۱۵ سنت یا ۰.۲۹ درصد رشد، به ۵۱.۱۵ دلار رسید.

 شرکت ملی نفت لیبی، ناک، دوشنبه شب اعلام کرد که صادرات نفت از میدان نفتی شراره به علت پیش آمدن وضعیت فوق‌العاده متوقف شده است. این میدان نفتی بزرگترین میدان نفتی این کشور است و در آخر هفته گذشته هم مورد حمله و تسخیر نظامیان ضد دولتی قرار گرفته بود.

 ناک اعلام کرد که بسته شدن این میدان نفتی ۳۱۵۰۰۰ بشکه در روز از تولید لیبی خواهد کاست. به علاوه، ۷۳۰۰۰ بشکه در روز هم از تولید میدان نفتی الفیل کاسته خواهد شد.

 دیشب، افزایش قیمت‌های نفت درحالی آغاز شد که با افت مداوم بازارهای سهام در نقطه مختلف جهان، نگرانی از این تشدید شد که کاهش تولید اوپک جبران‌کننده افت تقاضای جهانی نباشد. قیمت‌ها در جلسه معاملاتی دیروز تا ۳ درصد سقوط کردند

 اما در بازارهای فیزیکی، این هفته هم کویت و هم ایران قیمت نفت خام خود برای صادرات ماه ژانویه به آسیا را کاهش دادند.

 استفان اینس، رییس تجارت آسیا اقیانوسیه در شرکت کارگزاری اوآندا در سنگاپور، گفت: کاهش ریسک‌پذیری سرمایه‌گذاران در بازارهای جهانی سهام و قدرت گرفتن دلار، درحالی به قیمت‌های نفت فشار وارد می‌کند، که تردیدها در مورد کافی بودن کاهش تولید اوپک برای جبران افت تقاضای جهانی به واسطه کند شدن اقتصادهای جهان و تنش‌های تجاری، افزایش یافته است.

کد خبر 4481840

منبع: مهر

کلیدواژه: اوپک قیمت نفت لیبی میدان نفتی الشراره نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

 قیمت دلار روز چهارشنبه روند کاهشی هزار تومانی پیدا کرد و با این مقدار افت قیمت، به پله‌های پایانی کانال سوم در کریدور ششم برگشت.

گفتنی است افت چشمگیر طلای جهانی طی روزهای گذشته و دور شدن از التهابات سیاسی، اثر ارزپاشی بازارساز را بیشتر کرده و دلار را در مسیر اصلاح قرار داده است.

دلار در روند اصلاحی افتاد

کارشناسان اقتصادی با توجه به سقف‌زنی قیمت دلار در نیمه دوم فروردین، انتظار اصلاح قیمت در بازار ارز را داشتند. این اتفاق رخ داد و دلار در کریدور ششم عقب‌نشینی کرد و اکنون دو پله میانی کریدور مذکور را به‌ عنوان کف حمایتی جدید شناسایی کرده است.

عقب‌نشینی قیمت‌ها از مرزهای مقاومتی حاکی از حضور پررنگ بازارساز برای فریز قیمت دلار است. به نظر می‌رسد این سیاست در صورتی که تنش در منطقه خاورمیانه تشدید نشود ادامه خواهد یافت. تحلیلگران اقتصادی احتمال می‌دهند قیمت دلار موقتاً به پله‌های ابتدایی کریدور ششم برگردد. به اعتقاد آنها این برگشت قیمت، اصلاح موقتی است.


حواله دلار ۴۱ هزار تومانی شد

قیمت درهم روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت کاهش ۲۶۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۲۶۰ تومان بسته شد. تتر  با کاهش ۹۰۰ تومانی کانال ۶۴ هزار تومانی برگشت و با رقم ۶۴ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

قیمت پوند انگلیس با کاهش ۶۰۰ تومانی روی رقم ۷۹ هزار و ۶۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز روز چهارشنبه کاهش ۷۴۰ تومانی داشت و روی رقم ۶۸ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار در پنجمین روز اردیبهشت برخلاف بازار آزاد افزایش داشت و یک کانال بالاتر رفت. اسکناس دلار با افزایش ۱۴۲ تومانی با رقم ۴۴ هزار و ۳۸ تومان و حواله دلار نیز با همین مقدار افزایش به کانال ۴۱ هزار تومانی صعود کرد و با رقم ۴۱ هزار و ۱۱۸ تومان عرضه شد.

منبع: تجارت نیوز

tags # قیمت دلار سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  •  پیش‌بینی قیمت دلار فردا ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ |برنت ۸۷ دلار و ۲۴ سنت شد
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟