Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشای موافقت سعودی ها با ترور یاسر عرفات، ایجاد پایگاه جدید آمریکا در عراق، جزئیات سند «چارچوب امنیتی و سیاسی» گفت‌وگوهای صلح یمن و تحرکات جدید آمریکایی‌ها برای سیطره بر مرز عراق و سوریه از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به افشای سه نامه محرمانه موساد در خصوص جنگ احتمالی اسرائیل علیه لبنان نیز اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش تابناک، هیثم ابوسعید هماهنگ کننده کمیته بین‌المللی حقوق بشر در خاورمیانه از لنگر انداختن یک ناو آمریکایی در منطقه خاورمیانه و دریافت نامه‌های مجازی رمزدار تبادل‌شده بین سرویس جاسوسی موساد و ستاد یهودیان خبر داد و محتوای این نامه‌ها را فاش کرد.

بر اساس این گزارش، نامه اول بر لزوم انتقال 200 افسر اسرائیلی موجود در پایگاه هوایی یکی از کشورهای عربی به یمن حکایت دارد و تأکید کرده که بلافاصله بعد از دریافت نامه، فرماندهی عملیات ویژه و اتاق عملیات مشترک این اقدام را در دستور کار خود قرار دهند.

نامه دوم نشان‌دهنده وحشت رژیم صهیونیستی از موشک‌های حزب‌الله لبنان است و در این نامه تأکید شده که رژیم صهیونیستی هیچ اطلاعاتی از سکوهای پرتاب موشک و تعداد و نوع موشک‌ها ندارد.

نامه سوم تأکید دارد که هر نوع عملیات ارتش رژیم صهیونیستی در عمق اراضی لبنان ضد حزب‌الله یک ماجراجویی به‌شمار می‌رود و ارتش اسرائیل نمی‌تواند در دو جبهه وارد عملیات شود. این نامه تأکید می‌کند که عملیات ویژه با هماهنگی بخش عملیات ویژه ارتش لبنان انجام شود.

ابوسعید می‌افزاید که برای اولین بار است که موساد از این روش برای ارسال نامه‌های مجازی استفاده می‌کند.بر اساس این نامه‌ها به‌نظر می رسد برنامه ارتش اسرائیل برای عملیات نظامی ضد حزب‌الله وجود داشته، ولی موساد نگرانی خود از این موضوع را اعلام و تأکید کرده که نمی‌خواهد ارتش در چنین جنگی که عواقب وخیمی خواهد داشت گرفتار شود.

در همین راستا منابع لبنانی اعلام کردند نیروهای ارتش لبنان در مرزهای فلسطین اشغالی به‌حال آماده‌باش درآمدند. آماده‌باش نیروهای ارتش لبنان در واکنش به تحرکات نظامیان رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز لبنان صورت گرفته است.

یسرائیل کاتس وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی جمعه مدعی شده بود در صورتی که اسرائیل مجبور شود با تهدیدات تونل‌های حزب‌الله مقابله کند، احتمال ورود ارتش اسرائیل به لبنان بعید نیست.کاتس در عین حال ابراز داشت احتمالاً ورود ارتش اسرائیل به اراضی لبنان باعث تقابل گسترده ارتش با حزب‌الله خواهد شد.

افشای موافقت سعودی ها با ترور یاسر عرفات

بسام ابوشریف مشاور یاسر عرفات رئیس قبلی تشکیلات خودگردان فلسطین از دخالت سعودی ها در ترور عرفات خبر داد و اعلام کرد که ترور عرفات با موافقت سعودیها و پس از دیداری میان «آرییل شارون» نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی و «جرج بوش پسر» (که از ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۹ رئیس‌جمهور آمریکا بود) صورت گرفت.

وی به خبرگزاری فلسطینی شهاب گفت: جورج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا به دنبال نشستی که با آرییل شارون نخست وزیر اسبق اسرائیل داشت در آن طرح ترور عرفات مطرح شد با سعودی ها گفتگو کرد و آنها نیز موافقت کردند.

بسام ابوشریف اعلام کرد: سعودی ها با ترور عرفات موافقت کردند زیرا وی را مانعی در برابر صلح و اجرای طرح صلح عربی می دانستند. شارون به دیدار بوش در کاخ سفید رفت و به او گفت دیگر نمی‌تواند به قول سابقش یعنی عدم صدمه زدن به عرفات متعهد باشد زیرا او با حماس همکاری می‌کند و عملیات‌های حماس با موافقت او انجام می‌شود؛ بوش سکوت کرد و سرش را به نشانه موافقت (برای ترور عرفات) تکان داد.

وی افزود: روز بعد بوش با سعودی ها تماس گرفت و موضوع را به اطلاع آنها رساند و سعودی ها نیز با ترور عرفات موافقت کردند.

مشاور عرفات از کتاب جدید خود با نام «السمک المالح» که حاوی اسرار بسیاری درباره ترور عرفات و نیز ترور احمد یاسین موسس حماس و نیز محمود المبحوح در دبی است، خبر داد.

ایجاد پایگاه جدید آمریکا در عراق

«فرحان محمد الدلیمی» عضو شورای الانبار در غرب عراق اعلام کرد که نیروهای آمریکایی مقر جدیدی برای خودشان در این استان افتتاح کرده‌اند، که این امر به این نیروها امکان سیطره بر صحرای غربیِ واقع در میان الانبار و نینوا را می‌دهد.

الدلیمی تصریح کرد، نیروهای آمریکایی به صورت ناگهانی در شمال رود فرات در نزدیکی ناحیه «الرمانه» در شهرستان «القائم» منتهی به نوار مرزی با سوریه مستقر شده‌اند.

وی افزود، عناصر گروه تروریستی داعش از طریق نوار مرزی با سوریه به سمت مناطق صحرایی مشترک بین استان‌های الانبار و نینوا نفوذ کرده‌اند و در نتیجه آن، به یگان‌های نظامی عملیات ویژه حمله شد.

الدلیمی خاطرنشان کرد، تاسیس پایگاه جدید نیروهای آمریکایی مانع از تردد غیرنظامیان به سمت این مناطق خواهد شد؛ چرا که این نیروها استحکامات پیشگیرانه‌ای برای محافظت از پایگاه جدیدشان افتتاح می‌کنند.

جزئیات سند «چارچوب امنیتی و سیاسی» گفت‌وگوهای صلح یمن

بر اساس اخبار برخی منابع، «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه سند «چارچوب سیاسی و امنیتی» مذاکرات صلح سوئد را در اختیار نمایندگان هیات‌‌های صنعاء و ریاض قرار داده است.

تاکنون هیچ مسئول یمنی یا هیچ مقام بین‌المللی در خصوص تحویل سند چارچوب سیاسی و امنیتی یا ارائه آن از سوی سازمان ملل اظهار نظری نکرده است، اما شبکه الجزیره دوشنب‌شب به صورت ضمنی این مطلب را عنوان کرد و گفت که حتی نسخه‌ای از جزئیات این سند را که آقای مارتین گریفیتس تقدیم هیات‌های شرکت‌کننده در گفت‌گوهای صلح سوئد کرده است، در اختیار دارد.  

الجزیره گزارش داد که این سند شامل یک سری مقدمات و تدابیر امنیتی و سیاسی به منظور توقف جنگ در یمن بر اساس زمان‌بندی مشخص در چارچوب حمایت از روابط کشورهای همسایه است.

بنابر ادعای الجزیره، این سند همچنین شامل طرح‌های مشخص برای عقب‌نشینی «شبه‌نظامیان» و یگان‌های آنها از پایگاه‌هایشان در یمن تحت نظارت یک «کمیته نظامی» و بر اساس جدول زمانی است.

الجزیره افزود: سندی که گریفتیس تقدیم کرده، حاوی مکانیزم تحویل سلاح‌های سنگین مانند موشک و پهپادها به دولت (دولت انتقالی یمن) است.

سند ارائه شده همچنین آتش‌بس و توقف کامل جنگ در یمن و در مناطق مرزی با عربستان سعودی را شامل می‌شود.

الجزیره در ادامه گزارش داد که تدابیر سیاسی مربوط به «دوره انتقالی قدرت» در یمن بر همکاری و شراکت احزاب سیاسی مختلف در دولت انتقالی و انتقال سیاسی قدرت بر اساس یک مکانیزم مشخص تاکید دارد.

در این سند سازمان ملل قید شده که طرف‌های یمنی به قوانین مربوط به انتقال سیاسی قدرت پایبند باشند تا همه موانع بر سر راه تشکیل نهادهای دولتی برداشته شود.

طبق سندی که نماینده سازمان ملل در امور یمن آن را در اختیار مذاکره‌کنندگان شرکت‌کننده در گفت‌وگوهای سوئد قرار داده است، باید بر سر قانون اساسی همه‌پرسی صورت بگیرد و برگزاری انتخابات، پایان مرحله انتقالی مشخص‌شده باشد.

تحرکات جدید آمریکایی‌ها برای سیطره بر مرز عراق و سوریه

منابع وابسته به حشد شعبی از احداث ۸ مقر جدید نیروهای آمریکایی در استان الانبار خبر دادند.

قاسم مصلح از فرماندهان حشد شعبی اعلام کرد: آمریکایی ها مقرهایی در القائم و خط بین المللی و میان الرطبه و کیلومتر ۱۶۰ و میان الولید و الرطبه ایجاد کرده اند. در القائم و الرطبه به تنهایی چهار مقر جدید ایجاد شده است.

وی افزود: با این مقرها غرب و جنوب الرطبه که خطرناکترین منطقه است تحت سیطره آمریکایی ها در می آید به ویژه که در جنوب الرطبه تاکنون احدی برای پاکسازی اش وارد نشده است و به سبب حضور نظامیان آمریکایی داعشی با سهولت تمام شروع به فعالیت کرده اند.

مصلح گفت: هدف آمریکایی ها از حضور در این منطقه، سیطره بر منطقه راهبردی و سیطره بر منطقه اقتصادی است به ویژه که میادین گاز و چاههای نفت دارد. آمریکایی ها به دنبال سیطره بر مسیر تجاری هم هستند.

این درحالی است که محمد الدلیمی عضو شورای الانبار نیز گفت که نیروهای آمریکایی به شکل ناگهانی بر شمال رود فرات در نزدیکی ناحیه الرمانه در القائم در نوار مرزی با سوریه مستقر شده اند و آمریکایی ها با حضور خود بر صحراهای میان الانبار و نینوا مسلط می شوند.

وی افزود: با حضور آمریکایی ها تردد غیرنظامیان در این مناطق محدود می شود.

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا تحریم برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۸۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد

مقام نظامی لبنان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت، عملیات رژیم صهیونیستی علیه رفح در صورت وقوع، منجر به کشتارهای بیشتر و بحران انسانی بزرگی خواهد شد که ضمن برانگیختن خشم گسترده جهانی، جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد ساخت.

ژنرال «منیر شحاده»، رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان و هماهنگ کننده سابق دولت لبنان در سازمان ملل (یونیفیل) در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تصمیم رژیم صهیونیستی برای حمله به رفح و خطرات انسانی آن در صورت نپذیرفتن توافق آتش‌بس مورد تایید حماس که روز دوشنبه توسط اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام شد، گفت: ماه‌هاست که از بسیاری از مقامات اسرائیلی می‌شنویم که آماده انجام عملیات نظامی در رفح هستند و نخست‌وزیر اسرائیل دستور انجام این عملیات را به ارتش داده است و می‌شنویم که «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی این رژیم بر اجرای این عملیات تاکید و نتانیاهو را تهدید می‌کنند که اگر آن را انجام ندهد استعفا می‌کنند. همچنین از زبان بسیاری از مقامات غربی می‌شنویم که از اسرائیل خواسته‌اند این عملیات را انجام ندهد زیرا موجب کشتارهایی خواهد شد و اینکه راههای دیگری نیز وجود دارد یا از  مقامات آمریکایی می‌شنویم که اسرائیل باید قبل از انجام این عملیات رفح را از غیرنظامیان تخلیه کند.

وی گفت: در هر صورت، انجام چنین عملیاتی در منطقه‌ای به وسعت حدود ۵۰ کیلومتر مربع که در آن حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار غیرنظامی در فضای باز ازدحام کرده‌اند، در صورت وقوع به کشتارهای بزرگ منجر خواهد شد.

شحاده اظهار داشت: با وجود این تراکم جمعیت در فضای باز و ارتشی مانند ارتش جنایتکار اسرائیل، اگر این عملیات انجام شود، قطعا کشتارهای بزرگ، بحران انسانی و خشم و نارضایتی شدید جهانی را به دنبال خواهد داشت، اما از سوی دیگر، نتانیاهو به این عملیات نیاز دارد تا بگوید که تمام نوار غزه تحت کنترل دشمن اسرائیلی قرار گرفته و این درست نیست، بدین معنا که ما می‌بینیم که در شمال و مرکز نوار غزه، درگیری‌ها همچنان ادامه دارد و اسرائیلی‌ها همچنان متحمل خسارات جانی و مالی سنگینی می‌شوند.

رئیس سابق دادگاه نظامی لبنان ادامه داد: در هر صورت، اقدام نظامی در رفح منجر به یک قتل عام بزرگ علیه ساکنان غیرنظامی و بی‌دفاع خواهد شد. در مقابل دشمن اسرائیلی نیز متحمل خسارات سنگینی خواهد شد، زیرا مقاومت در آنجا انتظارش را می‌کشد و اگر این عملیات انجام شود، گمان نمی‌کنم که جبهه‌های باقی مانده مانند لبنان، جنوب لبنان و یمن و گردان‌های سرایا الاشتر در بحرین که به تازگی خبر مداخله آن را شنیده‌ایم و همچنین عراق آرام بمانند و همگی آنها برای یاری غزه و به ویژه رفح در چندین جبهه در منطقه شعله‌ور خواهند شد.

وی درباره آثار انسانی این حمله گفت: ما به این سؤال باز می‌گردیم  و آن آثار انسانی چنین عملیاتی است؛ از نظر نظامی، زمانی که بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار غیرنظامی در منطقه‌ای به وسعت ۵۰ کیلومتر مربع در فضای باز ازدحام کرده‌اند، قطعا چنین عملیاتی منجر به کشتار بزرگی می‌شود، به ویژه زمانی که ما یک ارتش جنایتکار و قصاب داشته باشیم که بازدارنده‌ای برای آن نیست، پاسخگو نبوده و بی‌رحم است. ما انتظار خواهیم داشت که قتل عام بزرگی رخ دهد.

سرتیپ منیر شحاده گفت: البته وضعیت انسانی اسفبار خواهد بود و من فکر نمی‌کنم جهان این صحنه‌ها را تحمل کند. ما می‌بینیم که همه دانشگاه‌ها و مردم جهان علیه دشمن صهیونیستی خیزش کردند که خود را به عنوان یک جنایتکار رسوا کرد و دیگر این ارتش یا دولت یا قوم یهودی که در معرض هولوکاست قرار گرفت و نیز این روایتی که از زمان جنگ جهانی دوم درباره آن سخن می‌گویند، وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ارتکاب کشتار در غزه آن (رژیم صهیونیستی) را به قصابی مجرم تبدیل کرد که همه جهان علیه این روایت انتفاضه کردند و جهان در برابر کشتارهای صهیونیست‌ها در طول تاریخ بیدار شده است. ما دانشگاه‌ها را در آمریکا می‌بینیم که قیام می‌کنند و خیزش‌ها از دانشگاه‌ها به خیابان‌های آمریکا هم منتقل شده‌اند و همه علیه اسرائیل شده‌اند. یعنی اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم بسیاری از آنها بیش از آنکه برای یاری غزه باشد به خاطر خشم از اسرائیل است و اینکه آنها مالیات پرداخت می‌کنند تا ارتش اسرائیل به سلاح‌های مرگبار و گران‌قیمت برای ارتکاب کشتار مجهز شود. این امر همچنین در مورد خیابان‌های غربی در اروپا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا و همه این کشورها صدق می‌کند.

ژنرال لبنانی در پایان ابراز عقیده کرد: اگر رژیم اسرائیل این عملیات را انجام دهد، منجر به کشتارهای بسیار و بحران انسانی بزرگ خواهد شد که بازتاب و خشم و نارضایتی گسترده‌ای را در میان تمام مردم جهان به همراه خواهد داشت و همه جبهه‌هایی که به غزه کمک می‌کنند با سرعت بیشتری شعله‌ور شده، و در نهایت اسرائیل از این کار پشیمان خواهد شد.

کابینه رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به اتفاق آرا آغاز حمله به رفح را تصویب کرد. رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

این در حالی است که عصر دوشنبه، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تماس تلفنی با شیخ محمد عبدالرحمان، نخست وزیر قطر و عباس کامل، رئیس دستگاه اطلاعات مصر، موافقت خود را با طرح آتش بس در غزه اعلام کرد.

پیش از این هم یک عضو ارشد حماس به الجزیره گفته بود که «به واسطه‌های قطری و مصری اعلام کردیم با طرحشان برای آتش بس در غزه موافق هستیم.»

هزاران فلسطینی در مناطق شرقی رفح از صبح روز دوشنبه پس از تهدید اشغالگران مبنی بر آغاز عملیات نظامی در مناطق مسکونی شروع به رفتن به سمت غرب کرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اولین ویدئو از لحظه ترور مامور موساد در مصر
  • سران کشورهای بزرگ به تل‌آویو رفتند تا علیه اسلام اعلام جنگ کنند
  • آمریکا لبنان را تهدید کرد: یا موافقت با ساخت برج‌های مراقبت یا توقف حمایت‌ها از ارتش
  • اتحاد مثلث علیه منافع ایران/ بررسی تأثیرات توافق امنیتی میان آمریکا و عربستان بر روابط سعودی‌ها با ایران
  • نامه تهدیدآمیز 12 سناتور آمریکایی به دیوان بین المللی کیفری/ به مقامات اسرائیل گیر بدهید خدمت تان می رسیم!
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • مقام نظامی لبنانی: حمله احتمالی به رفح جبهه‌های مقاومت را شعله‌ورتر خواهد کرد
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • افشای جزئیات کشف شبکه جاسوسی مزدور آمریکا و اسرائیل در یمن
  • شلیک ۷۰ راکت از لبنان به جولان اشغالی سوریه