Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- ایرنا- مرحله نخست بزرگترین آب شیرین کشور سه شنبه با حضور معاون اول رییس جمهوری، وزیر نیرو و جمعی دیگر از مسوولان در غرب بندرعباس به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان به هنگام بهره برداری ازاین طرح درگفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این طرح با سرمایه گذاری 2 هزار و 600میلیارد ریالی بخش خصوصی و با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه روز اجرا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


امین قصی تصریح کرد: ظرفیت کامل آب شیرین کن بندرعباس 100هزار مترمکعب است که با بهره برداری از مرحله اول آن 85 هزار نفر از مردم بندرعباس از آب آشامیدنی بهره مند می‌ شوند.
این مقام مسوول بیان داشت: در سایت آب شیرین کن بندرعباس، آب شور خلیج فارس از طریق فرآیند مدرن اسمز معکوس (Reverse Osmosis) نمک زدائی می شود.
وی اظهار داشت: با تکمیل این پروژه تا پایان سال آینده، 40 درصد نیاز آبی شهر بندرعباس (یک هزار 150 لیتر بر ثانیه) از طریق آب شیرین کن تامین می شود.
قصمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 17 سایت آب شیرین کن با سرمایه گذاری 11هزار میلیارد ریال بخش خصوصی و حجم آب تولیدی 62 مترمکعب در شبانه روز در هرمزگان اجرا شده که در کشور بی نظیر است.
هرمزگان دارای جمعیتی افزون بر یک میلیون و 600 هزار نفر است که شرکت آب و فاضلاب این استان 37 شهر با جمعیتی حدود یک میلیون و 100هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود دارد.
18سال خشکسالی و کم آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات ، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.
از 74 دشت موجود در هرمزگان تمامی آنها دارای بیلان منفی هستند و 38 دشت ممنوعه بوده و مابقی دشت ها نیز شور است.
برای رفع مشکل کم آبی بندرعباس مرکز استان هرمزگان طرح های مختلفی تعیین شده که از جمله مهم ترین آنها طرح احداث آب شیرین کن 100هزار متر مکعبی این شهر است که تیرماه سال 91 کلنگ احداث آن به زمین خورد.
آب شیرین کن صد هزار مترمکعبی شهر بندرعباس در نزدیکی صنایع بزرگ در غرب بندرعباس در دست ساخت است.
در حال حاضر آب شرب بیش از 122 هزار نفر از مردم هرمزگان در بنادر و جزایر از آب شیرین کن ها تامین می شود.
معاون اول رییس جمهوری اسحاق جهانگیری ظهر روز گذشته دوشنبه از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس وارد هرمزگان شده است.
همزمان با این سفر و طی دیروز و امروز در مجموع چندین طرح بزرگ در بخش آب و برق به ارزش 14هزارو 800میلیارد ریال
در هرمزگان به بهره برداری می رسد.
وزیر جهاد کشاورزی، رییس بنیاد مستضعفان، وزیر نیرو، وزیر کار و رفاه اجتماعی و جمعی دیگر از مسوولان ارشد کشوری جهانگیری را در سفر به هرمزگان همراهی می کنند.
7198/6048 /3219

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد آب شيرين كن معاون اول رييس جمهوري بندرعباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است

تین نیوز

 رئیس شعبه هما در بندرعباس و قشم گفت: بر اساس مستندات موجود بار هوایی از نظر وزن یک درصد اما از نظر ارزش ۳۵ درصد سهم از بازار حمل و نقل را دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما، در جلسه رئیس شعبه هما در بندرعباس و قشم با نمایندگان دفاتر خدمات حمل بار، راهکارهای افزایش تعامل این دفاتر در هرمزگان با هما بررسی شد.

محمد جواد شلتوک کار در این جلسه با اشاره به موقعیت تجاری بندرعباس به عنوان پایتخت اقتصادی کشور، گفت: هما به دنبال آن است تا سهم جابه جایی بار از طریق صنعت هوایی را در هرمزگان افزایش دهد.

شلتوک کار مشتری مداری را راهبرد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مشتری مداری به یک فرهنگ سازمانی در هما تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مستندات موجود بار هوایی از نظر وزن یک درصد اما از نظر ارزش ۳۵ درصد سهم از بازار حمل ونقل را داراست، گفت: افزایش سهم صنعت هوایی هرمزگان در حمل نقل و ترانزیت کالا مستلزم یک عزم جدی در استان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره‌برداری از یکی از بزرگترین طرح‌های صادرات خدمات فنی-مهندسی ایران
  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • بهره برداری از فاز نخست بخش الحاقی بیمارستان هاجر شهرکرد
  • مرحله نخست جاده دسترسی مجتمع بندری نگین آماده بهره‌برداری
  • ارزش بار هوایی ۳۵ درصد بازار حمل و نقل است
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی