Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- اخيراً دادستان کل کشور نامه اي به استان قزوين جهت پيگيري مشکلات مطرح آبيک همچون آلودگي هوا و موضوع آب شهر آبيک ارسال کرده که بر مبناي آن پيگيري‌هاي لازم انجام مي شود.

محمد ايران نژاد رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان آبيک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري آريا اظهار داشت: اخيراً دادستان کل کشور نامه اي به استان قزوين جهت پيگيري مشکلات مطرح آبيک همچون آلودگي هوا و موضوع آب شهر آبيک ارسال کرده که بر مبناي آن پيگيري‌هاي لازم انجام مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رئيس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان آبيک در ادامه افزود: ما دو منبع عمده ايجاد آلودگي هوا را در آبيک دنبال مي‌کنيم که يکي کارخانه سيمان آبيک و ديگري نيروگاه شهيد رجايي مي باشد.
 وي گفت : در برخي مقاطع، نيروگاه شهيد رجايي به علت عدم تخصيص سوخت گاز طبيعي به اين شرکت از سوخت مازوت استفاده مي کند که توليد بيش از حد so2 يا دي اکسيد گوگرد و ايجاد آلودگي کرده و براي شهروندان مضر مي باشد.
وي افزود: به همين دليل در آبان ماه که نيروگاه از مازوت استفاده کرده بود از سوي اين اداره هشدار داده شد که اگر رفع نشود به ليست شرکت هاي آلاينده وارد و برخورد قانوني خواهد شد که با ورود استاندار و فرماندار شهرستان آبيک موجب شد سوخت مورد نياز به اين نيروگاه تخصيص داده شود و مشکل مرتفع گردد.
 وي در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص مشاهده دود  از خروجي دودکش اين شرکت اظهار داشت: دودي که ناشي از نيروگاه مي باشد با توجه به سرد بودن هوا بخار آب است که اينگونه مشاهده مي شود.
وي همچنين در ادامه با اشاره به آلودگي هاي شرکت سيمان آبيک نيز اظهار داشت: در خصوص شرکت سيمان آبيک مکاتبات لازم با اداره کل حفاظت محيط زيست استان البرز و شهرستان نظرآباد صورت گرفته و پاسخ آنها طبق نتايج آناليز و خود اظهاري انجام شده واصله به اين اداره دال بر استاندارد بودن خروجي دودکش کارخانه سيمان آبيک مي باشد؛ ضمن اينکه سيمان آبيک به سيستم آنلاين وصل بوده و مرتب پايش مي شود.
 ايران نژاد در ادامه تصريح کرد: البته فعاليت هاي معدني که در بالاي اتوبان از سوي شرکت سيمان آبيک در حال انجام است در اثر انفجارات شديد و برداشت هايي که صورت مي گيرد؛ تحت تاثير عوامل اقليمي منجر به ايجاد آلودگي و گرد و غبار مي شود که در اين زمينه پيگيري و مکاتبات لازم انجام گرفته و براي جلوگيري از اين آلودگي ها اقدام لازم انجام مي ‌گردد.
وي در پايان اظهار داشت: بر اساس اعلام اداره حفاظت محيط زيست نظرآباد، در حال حاضر شرکت سيمان آبيک با يک خط توليد فعال ميباشد.


منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آبيک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود

وزیر کشور، گفت: توجه به راه‌های استان به ویژه منطقه بلوچستان برای توسعه سواحل مکران بسیار مهم است، زیرا راه زیربنای توسعه است و باید برای ارتقای راه‌ها و استانداردسازی آنها با سرعت بیشتری حرکت کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کنارک، احمد وحیدی در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان در فرمانداری شهرستان کنارک، اظهار داشت: مسائل و مشکلات سیل‌زدگان از لحظات اولیه توسط مسئولان به ویژه استاندار و فرمانداران در حال پیگیری است و مشکلات براساس اولویت پیگیری و برطرف خواهد شد، دولت با تمام قوا در کنار مردم است و از هیچ کوششی برای حل مشکلات مردم دریغ نخواهد کرد.

وزیر کشور افزود: در بحث برق، اقدامات لازم در حال انجام است، به‌ زودی تمام مشکلات مردم سیلزده حل می شود البته در ابتدا باید آب مصرفی مردم به صورت سالم و بهداشتی تامین شود تا شاهد مشکلات دیگری در این مناطق نباشیم.

وی گفت: اقدامات اساسی برای تامین زیرساخت ها و رفع مشکلات مردم انجام شود تا مردم به راحتی و آسوده خاطر زندگی کنند و ترس و هراسی در هنگام بارندگی نداشته باشند.

وزیر کشور با بیان اینکه بیش از 50 درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند، لذا باید سرعت بیشتر در اجرای طرح‌های حوزه راه، برق، آب، تلفن، اینترنت و آبخیزداری باشد، تصریح کرد: مشکلات آبگرفتگی خانه‌ها در شهر کنارک نیز باید پیگیری شود و طرح‌های نیمه تمام فاضلاب شهری و هدایت آب‌های سطحی به نتیجه برسد تا همیشه در زمان بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.

وحیدی با اشاره به اینکه که آب پشت سدها برای اشتغال و تولید کاربرد دارد، ادامه داد: گرگروها (فرسایش خندقی خاک) برخی روستاها را با مشکل جدی تخریب مواجه کرده که امیدواریم با انجام طرح های آبخیزداری و مهار آب‌ها بتوانیم گرگروها را ساماندهی کنیم.

وی در پایان از تلاش همه دست‌اندرکاران و قشرهای مختلف مردم و مسئولان برای رسیدگی به وضعیت سیل‌زدگان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • مشکل ناترازی برق در کشور را رفع می کنیم
  • استانداردسازی راه‌ها در بلوچستان با سرعت پیگیری شود
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • برنامه ریزی شركت نفت و گاز كارون برای تحقق شعار سال
  • ورود دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران به تحقق اقتصاد چرخشی با مشارکت دو صنعت بزرگ کشور
  • زمینه سازی‌های لازم برای مواجهه با سیل انجام شد
  • برنامه ریزی شرکت نفت و گاز کارون برای تحقق شعار سال
  • پرونده تخلف رییس اتحادیه نانوایان مشهد به دادسرا رسید
  • آب سد جگین هرمزگان رها سازی شد