Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-03-28@18:11:49 GMT

۳۰ درصد درآمد ناخالص گیلان از حوزه گردشگری است

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۵۹۴۴

۳۰ درصد درآمد ناخالص گیلان از حوزه گردشگری است

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه ۳۰ درصد سهم درآمد ناخالص این استان به گردشگری اختصاص دارد گفت: این سهم تا دو سال آینده به ۴۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

شهرود امیر انتخابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری گیلان با اتخاذ یکسری تمهیدات ویژه قصد دارد سهم گردشگری گیلان را از مجموع درآمدهای ناخالص استان به 40 درصد افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از جایگاه مغفول مانده گردشگرس در کشورمان سخن گفت و عنوان کرد:‌ در سال‌های اخیر و به علت اتخاذ سیاست‌های دولت فعلی اتفاقات بسیار خوبی در حوزه گردشگری رخ داد که از طلوع روزهای روشن‌تری در این حوزه نوید می‌دهد.

امیر انتخابی تأکیدات مقام معظم رهبری،‌ قوای سه‌گانه و تمام مسئولان به امر رونق گردشگری را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: اگر در گذشته نقش گردشگری در حوزه اقتصاد مورد غفلت واقع شده بود اما در حال حاضر توسعه این حوزه به یکی از اولویت‌های کاری مسئولان تبدیل شده است.

مقدمات ثبت ملی مهارت سنتی نوغانداری و ابریشم‌کشی گیلان فراهم شدنمایشگاه "چهارمین دوسالانه نقاشی گیلان" به روایت تصویربناهای تاریخی دولتی در گیلان مرمت می‌شوند

وی توجه به صنعت گردشگری و محوری قرار دادن آن در گیلان را موضوعی بسیار مبارک اعلام کرد و بیان داشت: در حال حاضر سهم گردشگری از درآمدهای ناخالص گیلان حدود 30 درصد است که این سهم در دو سال آینده با اتخاذ یکسری راهکارهای عملیاتی به 40 درصد افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان گیلان با تأکید بر اینکه توسعه زیرساخت‌ها شرک کافی برای رونق گردشگری نیست افزود:‌ وضعیت گیلان در حوزه امکانات زیرساختی گردشگری در مقایسه با سایر استان‌های کشور از جایگاه و شرایط بهتری برخوردار است.

امیر انتخابی از وجود 2 هزار و 84 تأسیسات ویژه گردشگری در گیلان خبر داد و تصریح کرد: بیش از 135 طرح نیز در همین حوزه توسط بخش خصوصی در حال احداث است علاوه بر این ساخت واحدهای بوم‌گردی نیز کمک بسیار شایانی به توسعه زیرساخت‌های گردشگری گیلان می‌کند.

وی از موافق اصولی 513 واحد بوم‌‌گردی در گیلان تا آخر آبان امسال سخن گفت و اظهار داشت: طبق آخرین گزارشات و آمار تدوین شده در حال حاضر 49 پروانه بهره‌برداری نیز برای ساخت و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سراسر استان گیلان برای متقاضیان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان گیلان وضعیت مناطق نمونه گردشگری استان را نیز برشمرد و گفت:‌ بحث مناطق نمونه گردشگری بدون هیچ امکان‌سنجی دقیقی در سال 84 مطرح و مصوب شد و در حال حاضر در گیلان 79 منطقه نمونه گردشگری به ثبت رسیده است.

امیر انتخابی با بیان اینکه مناطق نمونه گردشگری گیلان با مشکلات و چالش‌هایی در حوزه سرمایه‌گذاری مواجه‌اند افزود: بیشتر مناطق نمونه گردشگری گیلان با موانع و مشکلاتی نظیر قرار گرفتن در حوزه مستثنائات اراضی،‌ جنگل و یا منابع طبیعی و موانع زیست محیطی مواجه هستند.

وی از ارسال مصوبه ایجاد مناطق نمونه گردشگری سال 84 به هیئت وزیران جهت تعیین تکلیف خبر داد و عنوان کرد: در صورت اصلاح این مصوبه توسط هیئت وزیران و تفویض یکسری اختیارات استانی،‌ ورود بخش خصوصی و امر سرمایه‌گذاری در محدوده مناطق نمونه گردشگری گیلان تسهیل می‌شود.

انتهای پیام/ش

R7877/P1377/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا

تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ به میزان ۱.۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، آژانس آماری کانادا اعلام کرد تولید ناخالص داخلی حقیقی (GDP) بخش منابع طبیعی کانادا در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ پس از ۲ کاهش متوالی سه ماهه، ۱.۴ درصد افزایش یافت.

در گزارش اداره آمار آمده است: رشد در سه ماهه چهارم عمدتا ناشی از استخراج بیشتر نفت خام و مواد معدنی فلزی بوده است.

استخراج نفت خام در دوره ماه اکتبر تا ماه دسامبر سال گذشته ۱.۹ درصد افزایش یافت و در ماه دسامبر به بالاترین سطح خود رسید.

در سال ۲۰۲۳، استخراج نفت خام ۱.۳ درصد افزایش یافت، در حالی که استخراج معدن و مواد معدنی ۵.۱ درصد در سه ماهه چهارم صعود کرد.

در این بیانیه آمده است: «حجم صادرات منابع طبیعی در سه ماهه چهارم ۳.۱ درصد افزایش یافت که عمدتا به دلیل صادرات بالاتر انرژی و منابع معدنی بود».

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابتکار پهپادی اصفهان در کاهش خطر گازگرفتگی به سایر مناطق کشور معرفی شود
  • موزه‌ها و اماکن تاریخی-فرهنگی گیلان در ۱۳ فروردین تعطیل است
  • چند گردشگر خارجی به گیلان آمدند؟
  • فهرج یزد، روستای هدف گردشگری می‌شود
  • روستای فهرج یزد به روستای هدف گردشگری تبدیل می‌شود
  • ورود حدود یک میلیون خودرو به گیلان
  • اجرای مراسم هزار دف در پالنگان برای عیدفطر برنامه‌ریزی شود
  • استقبال مسافران نوروزی از منطقه نمونه گردشگری حیران آستارا
  • صعود تولید ناخالص داخلی منابع طبیعی کانادا
  • ورود بیش از ۴ میلیون گردشگر به گیلان