Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:47:34 GMT

تصمیمات ترکیه در مورد شرق فرات و شمال عراق

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۵۹۴۸

تصمیمات ترکیه در مورد شرق فرات و شمال عراق

معاون رئیس جمهور ترکیه از تصمیم آنکارا برای مبارزه با گذرگاه ترور در شرق فرات و شمال عراق خبر داد. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱ بین الملل آسیای غربی ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آناتولی٬ فواد اوکتای معاون رئیس جمهور ترکیه دیروز در پارلمان این کشور و در سخنرانی خود در مورد بودجه 2019 میلادی اعلام کرد: این نخستین بودجه نظام سیاسی ریاستی است و لازم است در معادلات اقتصادی خود به شکلی عمل کنیم که ثابت شود نظام ریاستی در حوزه دموکراسی و توسعه اقتصادی به دقت عمل کرده و توان مدیریت همه حوزه‌ها را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 او در ادامه در مورد تصمیمات امنیتی و دفاعی کشورش در مورد سوریه و عراق گفت: ما بر این باور هستیم که در شرق فرات یک گذرگاه تروریستی شکل گرفته و هدف ما از بین بردن این گذرگاه و تکه تکه کردن آن است.

فواد اوکتای در ادامه در مورد حضور نیروهای پ.ک.ک در شمال عراق اظهار داشت: برای بیرون راندن تروریست‌ها از شمال عراق با حکومت این کشور گفت‌وگو کرده‌ایم و تصمیم داریم حتماً عملیات‌ انجام دهیم.

وی  در ادامه در مورد تغییرات استراتژی دفاعی و امنیتی کشورش در حوزه مبارزه با پ.ک.ک گفت: قبلاً ما به شکلی عمل می‌کردیم که تمام عملیات‌های ما واکنشی و بر اساس بروز حملات و رویدادهای تروریستی بود و هر جا که حمله‌ای یا بروز و ظهوری صورت می‌گرفت٬ عملیاتی اجرا می‌کردیم، اما در حال حاضر ما حتی قبل از تصمیم و اقدام تروریست‌ها عملیات اجرا می‌کنیم.

حکومت نظامی در دیاربکر برای مقابله با پ ک کعملیات پلیس استانبول علیه هواداران پ ک ک

معاون رئیس جمهور ترکیه افزود: در طول سال 2018 میلادی در مناطق روستایی ترکیه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک نزدیک به 88 هزار عملیات انجام داده‌ایم و همچنین در شهرهای مختلف کشور برای دستگیری اعضای شاخه‌ها و شبکه‌های مخفی شهری پ.ک.ک نزدیک به هفت هزار عملیات اجرا شده است. نیروهای نظامی و امنیتی ما توانستند در سال 2018 میلادی 104 تن از اعضای ارشد و فرماندهان گروه تروریستی پ.ک.ک را از بین ببرند که 13 نفر از آنان در لیست قرمز افراد تحت تعقیب بودند. در طول سال جاری میلادی همچنین نزدیک به 22 هزار عملیات برای دستگیری مظنونین شبکه تروریستی فتح الله گولن اجرا شد و طی این عملیت‌ها 48 هزار نفر بازداشت شدند و از این میان 9 هزار و 140 نفر از آنان راهی زندان شدند.

انتهای پیام/

R1396/P1396/S8,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط کردستان عراق اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کردستان عراق اخبار ترکیه کردستان عراق اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • نتانیاهو هیتلر زمان، نمی‌تواند فرار کند | ترکیه در عراق عملیات نظامی انجام می دهد؟
  • اردوغان: نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • اردوغان: به مبارزه علیه تروریست‌ها ادامه می‌دهیم/ نتانیاهوی هیتلر نمی‌تواند فرار کند
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • السودانی: اجازه نمی‌دهیم از خاک ما برای انجام عملیات علیه دیگران استفاده شود
  • کدهای سفر اردوغان به عراق
  • حریت: پس از سفر اردوغان به عراق، عملیات زمینی علیه پ‌ک‌ک آغاز می‌شود
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • ترکیه منطقه حایل در شمال عراق ایجاد می کند/ حمله زمینی گسترده به شمال عراق بعد از سفر اردوغان