Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه - ايرنا - مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: 50 ميليارد تومان از سوي دولت و 50 ميليارد تومان ديگر از سوي سازمان منطقه آزاد ماکو براي انجام مطالعات و اجراي سد شوط اختصاص يافته است.

به گزارش ايرنا، غلامرضا سليماني روز دوشنبه در حاشيه سفر به شهرستان شوط در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: اين سازمان با همکاري فرمانداران منطقه در سال هاي جاري و آينده برنامه‌ريزي‌هايي براي تکميل پروژه‌هاي نيمه‌ تمام شهرستان شوط دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: اين پروژه‌ها از محل اعتبارات استاني(رديف بودجه تملک) و سازمان منطقه آزاد ماکو اجرا مي‌‌شود.
سليماني با بيان اينکه تا دهه فجر امسال پارک بانوان، سالن ورزشي بانوان، آبگرم شوط و پل ورمزيار اين شهرستان افتتاح خواهد شد، افزود: براي پل خليل‌آباد شوط و پارک شهر مرگنلر نيز حدود يک ميليارد تومان تخصيص يافته است.
وي بيان کرد: در بحث بهداشت و درمان، سلامت مدارس و تامين آب شرب اين شهرستان نيز برنامه‌هايي وجود دارد تا 2 روستاي بيانچولي و تازه کند از اين نعمت بهره شوند.
به گزارش ايرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان يکي از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافيايي منطبق بر شهرستان هاي ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزي بازرگان بوده و در دولت تدبير و اميد به الگويي براي اقتصاد مقاومتي تبديل شده است.
مساحت اين منطقه حدود پنج هزار کيلومتر مربع بوده و به تنهايي بيش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومين منطقه آزاد بزرگ دنياست.
اين منطقه در مجاورت کشورهاي ترکيه و جمهوري آذربايجان قرار دارد و طول مرزهاي جمهوري اسلامي ايران در اين منطقه با اين کشورها به ترتيب 130 و 140 کيلومتر است.
7132/3072
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم

مدیر جذب، سرمایه‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم از بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در این منطقه در سال گذشته خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، سید مسعود آل‌عبایی امروز شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پارسال 99 قطعه زمین با هدف رونق تولید در حوزه‌های صنعتی و شیلات واگذار شد که از این شمار 85 قطعه زمین مربوط به حوزه صنعت و معدن و 14 مورد مرتبط با حوزه شیلات و کشاورزی است.

وی با بیان اینکه سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری قشم ثبت شد، خاطرنشان کرد: پارسال 100 بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن، نفت و انرژی، شیلات، کشاورزی و گردشگری آماده شده و از طریق انتشار در رسانه‌ها و حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

مدیر جذب سرمایه‌‌گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری 30 بسته سرمایه‌گذاری جدید عمدتا در حوزه گردشگری برای معرفی به متقاضیان سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم آماده و معرفی خواهد شد.

آل‌عبایی با بیان اینکه شتاب بخشی به جذب سرمایه از مهمترین اولویت‌های کاری این سازمان است، گفت: در همین راستا نیز به دنبال حذف روندهای ادارای اضافی، تسهیل و کوتاه‌سازی فرآیندهای سرمایه گذاری در منطقه آزاد قشم در آینده نزدیک هستیم.

صدور و تمدید بیش از 3250 مجوز فعالیت اقتصادی در قشم

مدیر جذب سرمایه گذاری و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به توسعه فعالیت‌های اقتصادی در این منطقه در سال گذشته، گفت: پارسال 3 هزار و 259 مجوز فعالیت اقتصادی در این منطقه صادر و تمدید شده است.

وی شمار مجوزهای سرمایه‌گذاری صادر شده در این مدت در حوزه‌های صنعتی و خدماتی و تجاری را 922 فقره اعلام کرد و گفت: از این تعداد مجوزهای صادر شده، 172 مورد مربوط به بخش صنعتی، 435 مورد مرتبط به بخش خدماتی و پیمانکاری و 315 فقره مربوط به حوزه تجارت و بازرگانی است.

آل عبایی با بیان اینکه در این مدت 2337 فقره مجوز نیز در حوزه‌های مختلف در این منطقه تمدید شده است، افزود: از این تعداد 373 فقره مجوز در حوزه صنعت، 1013 مجوز مرتبط با بخش خدماتی و گردشگری و 951 فقره مجوز در حوزه تجارت برای فعالان اقتصادی است.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • دهن‌کجی منطقه آزاد بوشهر به مردم با انتصاب مدیران پروازی
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • مدیران اجرایی استان بوشهر باید در میدان حضور داشته باشند
  • اجرای ۷۵ درصد از پروژه های مصوب سفر استاندار آذربایجان غربی توسط سازمان منطقه آزاد در شهرستان ماکو
  • استقرار هیئت بازرسی در گمرک سازمان منطقه آزاد کیش
  • هم افزایی رسانه ای منطقه آزاد ماکو با صداوسیمای آذربایجان غربی
  • آغاز مطالعات طرح ترافیک شهر قزوین
  • بیله‌سوار نقطه آغاز منطقه آزاد تجاری اردبیل شد
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم