Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-25@12:28:18 GMT

کلاهبرداری؛ بیشترین جرم در فضای سایبری

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۵۹۸۹

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرد: بیشترین جرم درفضای سایبری مربوط به حوزه مالی از جمله انجام کلاهبرداری است.

سرهنگ تورج کاظمی یکی از مهمترین مشکلات کاربران در فضای مجازی را نداشتن دانش و آموزش کافی برای استفاده از این فضا دانست و گفت: همین عدم آموزش بعضاً باعث ایجاد مشکلاتی برای کاربران در این فضا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در حال حاضر استفاده از فضای مجازی در حوزه های مختلف گسترش پیدا کرده که از جمله این حوزه‌ها مسائل مالی و ارائه خدمات بانکی است ، خاطرنشان کرد: مجرمان در این حوزه بعضا با سوء استفاده از دانش اندک کاربران اقدام به فریب مردم در این فضا به خصوص در عرصه مالی می‌کنند.

این مقام مسئول در پلیس فتای تهران که در یک برنامه رادیویی صحبت می کرد، با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین جرم در فضای سایبری در حوزه مالی از جمله انجام کلاهبرداری صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برای نمونه می بینید فروش زیادی از اجناس در بستر فضای مجازی انجام می‌شود و کاربران در این حوزه به راحتی به کسانی که ادعای فروش اجناس را دارند، اعتماد می کنند و بدون دریافت کالا،وجه کالا را واریز می کنند و بعد منتظر دریافت کالا می مانند و در مواردی هیچگاه چنین کالایی به دست خریداران در فضای مجازی نمی‌رسد.

کاظمی با بیان اینکه با هماهنگی مراجع قضایی تلاش داریم که آسیب‌پذیری در این عرصه را به حداقل برسانیم و امنیت بیشتری را در فضای سایبری ایجاد کنیم در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی های فضای مجازی، فرامرزی بودن آن است چنانکه صرفا محدوده خاصی را شامل نمی شود، از دیگر سو شاهد تعدد افراد سوء استفاده‌گر در این فضا هستیم؛ در همین چارچوب به دنبال این هستیم که سیستم‌هایی را به صورت ماشینی طراحی کنیم که افرادی که در این عرصه اقدام به جرم و کلاهبرداری می‌کنند را رصد و زیر نظارت داشته باشیم؛ گرچه قطعا شناسایی این افراد زمان بر خواهد بود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطرنشان کرد :من از افرادی که در فضای مجازی اقدام به خرید کالا می کنند درخواست دارم که قبل از تحویل کالا، پول به حساب کسی واریز نکنند و حتما از وجود کالای خریداری شده اطمینان حاصل کنند و بعد از دریافت جنس، پول را به حساب فرد فروشنده در فضای مجازی واریز کنند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: جرم مشکلات فضای مجازی پول پول جرم فضای مجازی مشکلات سایبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۵۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور

سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: شیادان سایبری با ایجاد کانال در شبکه‌های اجتماعی و وعده فروش سوالات کنکور، پس از جلب اعتماد قربانیان، مبالغ بسیار زیادی را کلاهبرداری می‌کنند. پس از واریز وجه توسط قربانیان، شخص کلاهبردار سوالات کنکور سال‌های گذشته که به صورت رایگان در اینترنت وجود دارد را ارسال می‌کند و بدین طریق از هموطنان کلاهبرداری می‌نمایند. 

او می‌گوید: هموطنان عزیز توجه داشته باشند با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور امکان اینکه این سوالات قبل از شروع امتحان در اختیار افراد قرار گیرد بسیار پایین و ناممکن است. به همین خاطر فریب تبلیغات دروغین کلاهبرداران سایبری را نخورده و به هیچ وجه اعتماد نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور
  • کنکوری‌ها مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند
  • ضرورت آگاهی و اطلاع شهروندان از شگرد‌های جدید کلاهبرداری در فضای مجازی
  • دام شیادان سایبری تحت عنوان فروش سوالات کنکور
  • با آگهی‌های اجارهٔ ارزان خانه گول نخورید!
  • انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف | زن جوان دستگیر شد
  • آگهی‌های دروغین اجاره ارزان خانه؛ بیعانه ندهید!
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور