Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@20:36:35 GMT

بیماری ام اس را با یک قرص مهار کنید

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۶۰۹۵

بیماری ام اس را با یک قرص مهار کنید

رکنا: بیماری ام اس با مصرف قرص آسپرین قابل کنترل و پیشگیری است.

مطالعات نشان می دهند مصرف آسپرین، حتی با دوز پایین، به مقابله با بیماری ام اس کمک می کند.بیماری ام اس یک اختلال خودایمنی است که در آن، سلول های T گمراه شده سیستم ایمنی به رویه پروتئینی محافظ میلین که رشته های عصبی را می پوشاند حمله کرده و نابود می نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بیماری موجب ناتوانی بیش از ۲.۳ میلیون نفر در جهان شده است.دکتر «آصاف هارل»، از بیمارستان لنوکس هیل نیویورک، در این باره می گوید: «مطالعات کوچک قبلی نشان داده اند که آسپرین در درمان ضعف و خستگی و سایر علائم بیماری ام اس کمک کننده است.»

در این مطالعه، تیم تحقیق به سرپرستی «سوسانتا موندال» از مرکز پزشکی امور کهنه سربازان جسی براون شیکاگو، به موش های که دارای علائم ام اس از نوع انسانی بودند آسپرین دادند.

محققان دریافتند حتی مصرف دوز پایین آسپرین، معادل آسپرین بچه ۸۱ میلیگرمی که برای کاهش ریسک ابتلا به مشکلات قلبی مصرف می شود، موجب کاهش علائم ام اس در موش ها شد.محققان مشاهده کردند در موش های که آسپرین مصرف کرده بودند، روکش میلینی پیرامون رشته های عصبی کمتر از بین رفتند.

محققان تاکید می کنند با اینکه هنوز نتیجه این مطالعه بر روی انسان ها حتمی نیست، اما نتایج نشان می دهد آسپرین دارای این ویژگی است که می تواند در درمان ام اس موثر باشد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

این مرد خبیث بعد از تجاوز به زنها اعضای بدن آنها را می فروخت+عکس عروس طرف قاتل فرید شوهرش را گرفت ! +عکس زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد رازهای مرگبار زندان رجایی شهر را در این گزارش بخوانید / ندامگاه خوفناک دستگیری ملکه زیبایی که برای دانش آموزان عکس های کثیف خود را ارسال می کرد+عکس اقدام زشت مادر هوس باز با پسر 16 ماهه اش+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا دزدیدن دختر 15 ساله برای پنهان ماندن ارتباط سولماز با احسان ماساژ تایلندی در خیابان جمهوری / پلیس وارد خانه مجردی شد + عکس 7 مرد هوسباز دختر 10 ساله را از جشن عروسی دزدیدند و به اوتجاوز کردند +عکس سلاخی شدن مرد بجنوردی با تبر توسط دوست معتاد / جسد نیمه سوخته بود + عکس شوکه شدن عوامل رادیو از شگرد عجیب عبدالله گدا مرد حسود هر 2 دست زنش را قطع کرد+ عکس سقف کلاس روی سر 2 دانش آموز رامهرمزی فرو ریخت ! به جریان افتادن پرونده جسد سوخته کامران / سرنوشت پیچیده 3 قاتل در زندان

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشکی تحقیق پیشگیری قرص ام اس بیماری ام اس عکس مرد تهران دستگیر شد زن ساعت همسر زیبا بروفه مرگ جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی! (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس در پنجره زمستانی یک خرید بسیار جذاب داشت و عبدالکریم حسن، مرد سال فوتبال آسیا را به تهران آورد.

عبدالکریم بعد از باز شدن پنجره پرسپولیس در نیم فصل دوم خیلی زود در ترکیب اصلی سرخ‌ها جا افتاد و حالا عضو جدانشدنی یازده بازیکن اصلی اوسمار است.

کاپیتان سابق قطر کوه عضله است و با عملکرد فنی خوب و بدنی آماده حریفان مستقیمش را حسابی به دردسر می‌اندازد. در یک صحنه بازی با صنعت نفت عرفان قهرمانی با خطایی که بیشتر شبیه فنون رزمی است سعی در متوقف کردن عبدالکریم داشت.

دیگر خبرها

  • مهار عبدالکریم حسن با فنون رزمی! (عکس)
  • کاهش ۵۰ درصدی بیماری‌های ریشه گیاهان با استفاده از کود بیولوژیک
  • دانشمندان مطمئن‌ترین راه برای مهار خشم در موقعیت‌های پُر تنش را یافتند!
  • غذا‌های مفیدی که بدن هر بیماری را تقویت می‌کند
  • شمشیر دو لبه‌ای به نام کورتون | پاسخ به همه سؤالات و نگرانی‌ها درباره چگونگی مصرف داروهای ضدالتهابی
  • ارتباط عجیب آسپیرین و دیابت نوع دو
  • هفت هزار و ۶۰۰ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی در بوکان از چرخه مصرف خارج شد
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • ۵ خاصیت شگفت‌انگیز سیر برای تیروئید (کم‌کار و پرکار)
  • درمان MS با کمک نانومواد ممکن شد