Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@10:28:41 GMT

همدان، قطب گردشگری کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۶۱۳۲

همدان، قطب گردشگری کشور

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی خاکسار معاون گردشگری اداره ‌‌کل میراث فرهنگی افزود: یکی از راهبردهای خوب و کوتاه ‌مدت برای رونق بازار گردشگری، برگزاری و میزبانی اجلاس‌های بین‌المللی گردشگری است.

وی ادامه داد: حدود دو سال پیش که سازمان جهانی گردشگری پیشنهاد انتخاب شهری در آسیا به عنوان پایتخت گردشگری را داد، شهر همدان به عنوان میزبان این جلاس برگزیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاکسار افزود: در یکسالی که مقدمات این اجلاس فراهم شد، رویدادهای متعددی را در حوزه‌‌های مختلف با رویکرد همدان 2018 انجام دادیم که انعکاس این اخبار موجب معرفی همدان در دنیا شد.

وی با بیان اینکه اتفاقات و انعکاس اخبار پیرامون همدان 2018 موجب تبدیل همدان به مقصد گردشگران و توریست های  خارجی شد، ادامه داد:  کنفرانس 2018 به خوبی در همدان برگزار شد که در این برنامه، همدان میزبان چندین میهمان خارجی بود که در حاشیه این رویداد در زمینه مواردی با آنها گفت‌وگو کردیم.

معاون گردشگری استان همدان اظهار داشت:  نشست‌های دوجانبه‌ای با کشورهای عراق و افغانستان برگزار کردیم که دستاوردهای فرهنگی و اجتماعی خوبی برای استان به همراه داشت.

خاکسار با بیان اینکه در این رویداد جهانی افزون بر 70 میهمان خارجی داشتیم، خاطرنشان کرد: در این همایش، بخش خصوصی عملکرد مطلوبی داشت و توانست انعکاس خوبی از این برنامه نشان دهد.

وی درباره امکان برگزاری همدان 2019 نیز خاطرنشان کرد: امکان چنین موضوعی صفر درصد است چرا که برای همدان 2018 نزدیک به دوسال رایزنی و گفت‌وگو انجام شد و این موضوع برای سال 2019 ممکن نیست.

معاون گردشگری استان همدان یادآور شد: برنامه‌ها و اقداماتی برای ادامه‌ این روند در استان در دست اجرا است و آمادگی در جهت برگزاری اجلاس‌ها و برنامه‌هایی از این دست در حوزه گردشگری وجود دارد.

انتهای پیام/ج


همدان، قطب گردشگری کشوراست

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است

مدیرکل حفظ و احیاء بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: رسیدگی به بحث فرونشست‌ها در آثار و ابنیه تاریخی از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، فاطمه داوری در سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین اظهار کرد: شرایط آثار و ابنیه تاریخی در دوره معاصر با توجه به تغییرات اقلیمی نسبت به دوره‌های تاریخی گذشته دچار بحران‌های گوناگونی شده، اما در راستای وظیفه ذاتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین یکی از برنامه‌هایی است که وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال ۱۴۰۳ برای رسیدگی به موضوع فرونشست‌ها برگزار کرده است.

وی افزود: سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین با بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان، پروژه‌ای است که با همکاری میان معاونت میراث فرهنگی وزارت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان، دانشگاه اصفهان، مؤسسه بین‌المللی ایسکارسا است که آخرین نتایج و دستاوردهای متخصصان داخلی و خارجی در زمینه فرونشست در ابنیه تاریخی عرضه می‌شود.

مدیرکل حفظ و احیا بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: این سمینار نشان داد تغییرات اقلیمی و بحران‌های طبیعی فرونشست‌ها ما را با موضوعی تخریب‌کننده‌ای مواجه کرده بنابراین عزمی راسخ، جدی لازم است تا از بناها با افزایش تاب‌آوری و استحکام‌بخشی، در برابر تهدیدهای طبیعی محافظت کنیم.

داوری عنوان کرد: بررسی بنای آرامگاه شیخ علاءالدوله سمنانی به‌عنوان نمونه مطالعه در استان سمنان یک نمونه و الگو فرایندی است که استاندارد نحوه مواجه با یک اثر تاریخی را با فرونشست در مطالعه و شناخت شناسایی کرد و اطلاعاتی جدید و به روز را در این حوزه اعلام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم تا این الگو را کامل کنیم تا بتوانیم از آن به‌عنوان یک الگو اجرایی حفاظت و مرمت اثر به سایر آثار و ابنیه تاریخی تعمیم دهیم.

کد خبر 747823

دیگر خبرها

  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین
  • پلی به گذشته - برتری 2-1 رئال مادرید مقابل بایرن مونیخ در آلیانز آرنا (لیگ قهرمانان اروپا - 2018/4/25) / فیلم
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • منتظر ثبت چند اثر جهانی دیگر در قزوین
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است