Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیت آستان قدس رضوی گفت: افول قدرت آمریکا یک مسئله جدی است. همانگونه که قدرت نرم ما در حال افزایش است قدرت آمریکا روز به روز در حال کاهش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، آیت الله سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی شب گذشته در بیرجند اظهار کرد: موضوع جلسه دستاوردهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی 40 ساله انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: دستاوردها و برکات انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

 

مردم سالاری دینی از برکات انقلاب است

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: اولین دستاورد بزرگ 40 ساله انقلاب اسلامی مردم سالاری دینی است.

 

آیت الله رئیسی عنوان کرد: مراجعه به رای و نظر مردم از نگاه امام خمینی (ره) نگاه تشریفاتی نبود و اگر حرفی می‌زدند به آن علم، ایمان و باورد داشتند.

 

وی گفت: خدا باوری و دین باوری به این معنا است که دین می‌تواند زندگی مردم را اداره کند و امام راحل به آن نیز اعتقاد داشتند.

 

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی نقش مردم و توجه به مردم در همه سطوح جامعه برای همه نهادینه شده است.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی دارای سیرت و صورت است، بیان کرد: سیرت باید از آمیزه های دینی بهره‌مند باشد و صورت یک نهاد تشکیلاتی است.

 

وی اظهار کرد: دومین دستاورد چهل ساله جمهوری اسلامی برای کشور مسئله استقلال است و این را همه باور دارند.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: غرب مدعی قدرت مندی در دنیا است و ادعای سلطه بر جهان را دارد اما در مقابل آن ایران کشور مستقلی بوده و روی پای خود ایستاده است.

 

آیت الله رئیسی گفت: شعاری که در پیروزی انقلابی همواره همه سر دادند و بر آن تاکید می‌شود "استقلال آزادی جمهوری اسلامی" است و این استقلال نیز به برکت خون شهدا بوده که این نیز از دستاورد انقلاب است.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر نسل سوم و چهارم انقلاب بیشتر از نسل اول و دوم نسبت به کشور دغدغه مند نباشند عِرق، علاقه و شجاعت آنها کمتر نیست.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حضور نسل سوم و چهارم انقلاب در کشورهای منطقه برای دفاع و حضور در مباحث سیاسی و مذهبی همه نشان از برکات انقلاب است.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: نسل جدید آگاه، مطلع، در صحنه، متدین، با بصیرت و آماده خطر کردن است و این‌ها همه مولفه هایی است که باید به آنها توجه شود .

 

ضریب نفوذ ایران درکشورهای منطقه از برکات انقلاب است

وی تصریح کرد: هم اکنون توسعه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و ضریب نفوذ ایران در کشورهای منطقه چه کشورهای مسلمان و چه غیر مسلمان از دستاوردهای بزرگ انقلاب است.

 

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: یکی از برکات جمهوری اسلامی بیداری اسلامی است که به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

 

آیت الله رئیسی با بیان اینکه ما مشکلات داریم در کشور اما کارهای خوبی نیر طی این چهل سال انجام شده، گفت: در این مدت زیر ساخت‌های خوبی فراهم شده و توسعه در زیر ساخت‌ها نیز بسیار زیاد بوده که دسترسی به آب، برق، گاز، بهداشت و ‌.... از زیرساختهایی است که طی این چهل سال فراهم شده و باید تلاش شود که دستاوردها همه گیر باشد.

 

وی با اشاره به حوزه فرهنگ، بیان کرد: تعداد دانشجویان اکنون با دانشجویان دوران قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

 

تولیت آستان قدس رضوی خراسان جنوبی را استانی فر هنگی دانست و تصریح کرد: کمتربن نرخ جرم بسته به جمعیت مربوط به خراسان جنوبی بوده که این نشان از فرهنگ مردم این استان است.

 

آیت الله رئیسی گفت: امروز این فرهنگ نیز مورد هدف دشمن است دشمن می‌خواهد باور، ارزش، اعتقاد و دین مداری ما را تحت تاثیر قرار دهد.

 

قدرت نرم جهوری اسلامی از دیگر دستاوردهای انقلاب است

وی خاطرنشان کرد: از دیگر دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی مسئله قدرت نرم جمهوری اسلامی است که این قدرت غیر قابل انکار است و هم اکنون قدرت نرم امتداد جمهوری اسلامی است.

 

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: بعد از چهل سال نگاه کنید ما کجا هستیم و دشمنان ما کجا هستند؟ طی این چهل سال در ده ساله اول ما به فکر تاسیس انقلاب بودیم و دشمن به فکر عدم تاسیس انقلاب بود با جنگ تحمیلی و ترور خواستند مانع تاسیس انقلاب شوند اما موفق نشدند.

 

آیت الله رئیسی ادامه داد: در ده ساله دوم دشمنان تلاش کردند بر عدم تثبیت نظام و در دهه سوم برای عدم توسعه این نظام تلاش کردند.

 

وی اظهار کرد: دشمنان در دهه چهارم تلاش کرد مانع بیداری اسلامی شوند که در این زمینه نیز موفق نبودند.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن می‌خواهد القای یاس و نا امیدی کند اما آنچه ما را امیدوار می‌کند سخنان راهبردی مقام معظم رهبری است.

 

آیت الله رئیسی بیان کرد: امروز فلسطین، لبنان و یمن به برکت انقلاب اسلامی ایران جان گرفته و اسرائیل با همه سلاح‌هایی که داشت در مقابل مقاومت این کشورها شکست خورده است که این نیز نتیجه قدرت نرم انقلاب اسلامی است.

 

وی با بیان اینکه مسئولان باید برای رفع مشکلات و نشاط آفرینی تلاش کنند،گفت: امیدوار کردن مردم باید با اقدام و عمل همراه باشد.

 

افول قدرت آمریکا یک مسئله جدی است

 تولیت آستان قدس رضوی گفت: افول قدرت آمریکا یک مسئله جدی است. همانگونه که قدرت نرم ما در حال افزایش است قدرت آمریکا روز به روز در حال کاهش است.

 

تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: ما پس از 40 سال شاهد افول دشمنان و پیشرفت قدرت نرم انقلاب در منطقه هستیم.

 

نیروی انسانی سرمایه بزرگ کشور

وی با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه بزرگ کشور است، گفت: جوانان راه حل‌های زیادی برای رفع مشکلات دارند باید به جونان، مردم و سرمایه گذران در این کشور میدان داد و اعتماد کرد.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: آمریکا گره‌ای از گره های کشور باز نکرده بلکه گره مشکلات خود را باز نکرده اند.

 

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه برای ارتباط با کشورهای دنیا به ویژه 15 کشور همسایه خود هیچ مشکلی نداریم، گفت: به جز آمریکا که هدف آن سلطه بوده و اسرائیل که کشوری غاصب است برای ارتباط با کشورهای دیگر دنیا مشکلی نداریم اما به شرط آنکه استقلال کشور ایران زیر سوال نرود.

 

وی تاکید کرد: باید به توانایی های داخلی توجه و اعتماد داشت.

 

نگاه به غرب نگاه مردودی است

آیت الله رئیسی بیان کرد: از اول انقلاب برخی در کشور بودند که نگاه به غرب و روحیه غربی داشتند که این نگاه، نگاه مردودی است باید از هرگونه وادادگی و کوتاه آمدن در مقابل آنها پرهیز در برابرشان ایستادگی کرد.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: روح و خون شهدا در پیشرفت کشور موثر بوده و این کشور را بیمه کرده است.

 

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، با همکاری بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش، سومین دوره آموزشی «مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز» با حضور ۲۰۰ مدرس و مشاور خانواده از پنج استان همدان، تهران، گیلان، البرز و گلستان در مشهد برپا شده است.   این دوره سه روزه آموزشی از  سوم اردیبهشت ماه در محل تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در راستای طرح ملی «زندگی و بالندگی» در حال برگزاری است.   در این دوره آموزشی در قالب چندین کارگاه آموزشی با حضور ۱۰ مدرس برجسته در حوزه‌های مختلف آموزشی و تربیتی، به مباحثی همچون مدیریت زبان‌های همزمان، موریانه‌های ارتباط، برادران دروغین، مهارت مدیریت کلاس، مدیریت انگاره‌ها  پرداخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • پیوستگی بین مردم و حاکمیت از برکات نظام جمهوری اسلامی است
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ماست
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی با حضور ایرانیان مقیم مالزی در رایزنی فرهنگی کشورمان
  • مشهد میزبان طرح ملی «زندگی و بالندگی»
  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • ایران قدرتی منطقه‌ای است که به تدریج به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه