Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیش از دو ماه است که مردم شهرستان درمیان از کمبود گاز رنج می‌برند و وضعیت گاز در این شهرستان قرمز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، فصل پاییز روزهای پایانی خود را سپری می‌کند و کم‌کم فصل سرد زمستان از راه می‌رسد. شهرها و روستاهایی که از نعمت گاز طبیعی برخوردارند در فصل سرد سال نسبت به گرم‌کردن خانه‌های خود مشکلی ندارند اما شهرها و روستاهایی که از این نعمت برخوردار نیستند با مشکلاتی مواجه‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

درمیان یکی از شهرستان‌های مرزی کشور است که چهار شهر و تعدادی از روستاهای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار‌ند اما بسیاری از روستاها هنوز از نعمت گاز طبیعی محروم هستند و نیاز به سیلندر گاز دارند.

 

هم‌اکنون بیش از دو ماه است که کمبود سیلندر گاز در این شهرستان احساس می‌شود و صدای مردم درآمده است.

 

جمعیت قابل توجهی در شهرستان درمیان سکونت دارند اما مدت زمان زیادی شده ارسال گاز از مرکز استان به این شهرستان کم‌تر شده و مردم این شهرستان مرزی را با مشکل مواجه کرده است.

 

یکی از شهروندان شهرستان درمیان در گفت‌وگو با خاورستان، از کمبود گاز در این شهرستان گلایه کرد و گفت: هم‌اکنون که درصدی از جمعیت شهرستان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند، باید وضعیت سیلندر گاز بهتر باشد و کمبود احساس نشود اما متأسفانه معمولا هر ساله در این فصل در سطح شهرستان و به طور خاص روستاها با مشکل کمبود گاز مواجه هستیم.

 

گاز کم است

یکی از اهالی روستای نوغاب نیز در گفت‌وگو با خاورستان، از کمبود گاز در این روستا گلایه کرد و گفت: در این روستا گاز کم است و مردم در این فصل که بیش از سایر روزهای سال به گاز نیاز دارند، با مشکل مواجه شده‌اند.

 

یکی از اهالی روستای مسک نیز در گفت‌وگو با خاورستان، از خرید سیلندر گاز مورد نیاز خود از بیرجند خبر داد و گفت: به دلیل اینکه مدت زمان طولانی است گاز به روستا نیامده و در اسدیه نیز گاز پیدا نمی‌شود یا اگر باشد طی یک روز تمام می‌شود از بیرجند سیلندر گاز خریدم و علاوه بر من تعداد بسیار زیادی از همشهریان نیز گاز مورد نیاز خود را از بیرجند تامین کرده اند.

 

حیدری مسئول شرکت گاز بوتان شهرستان درمیان در گفت‌وگو با خاورستان، مسئله کمبود گاز در این شهرستان را تأیید کرد و گفت: اکنون بیش از دو ماه شده که کمبود گاز در سطح شهرستان درمیان بیش از گذشته احساس می‌شود.

 

وی افزود: معمولا در نیمه اول هر ماه بیش از 4 نوبت گاز در قالب تانکرهای 19 تا 20 تُنی از طرف مرکز استان به شهرستان درمیان ارسال می‌شود که در ماه جاری تاکنون فقط دو نوبت تانکر گاز به شهرستان ارسال شده است.

 

مسئول شرکت گاز بوتان شهرستان درمیان بیان کرد: به دلیل این‌که کمبود گاز در سطح شهرستان بسیار زیاد است اگر تانکر گازی به شهرستان فرستاده شود طی یک روز گاز آن تمام شده و برای افرادی که روز بعد مراجعه کنند گاز نمی‌ماند.

 

حیدری گفت: مردمی که روستایشان در مسیر جاده بیرجند اسدیه است زمانی‌که تانکر گاز را در جاده می‌بینند به اهالی سایر روستاها خبر ارسال گاز به اسدیه را داده و معمولا قبل از این‌که تانکر به شرکت گاز اسدیه برسد مردم برای گرفتن گاز صف کشیده‌اند.

 

وضعیت گاز در درمیان قرمز است

وی با اشاره به افزایش جمعیت شهرستان طی ماه‌های گذشته گفت: هم‌اکنون با افزایش جمعیت و نیاز مبرم مردم به گاز باید بگویم که وضعیت گاز در شهرستان درمیان قرمز است.

 

مسئول شرکت گاز بوتان شهرستان درمیان اظهار کرد: برای رفع مشکل با استان بارها صحبت شده و قول همکاری داده‌اند. امیدواریم هر چه سریع‌تر این مشکل برطرف شود.

 

تلواری مسئول توزیع پخش گاز بوتان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: تاکنون موردی از کمبود گاز در درمیان طی ماه جاری به دست من نرسیده است.

 

وی با بیان این‌که هر ماه برای شهرستان درمیان گاز ارسال می‌شود، افزود: تا آخر آذرماه نیز سعی می‌شود یک نوبت دیگر گاز برای درمیان ارسال شود.

 

مسئول توزیع پخش گاز بوتان خراسان جنوبی بیان کرد: کمبود گاز در سطح استان خراسان جنوبی است و مختص شهرستان درمیان نیست. طی ماه گذشته از شهرستان نهبندان مواردی مبنی بر کمبود گاز داشته‌ایم و سعی می‌شود که مشکل گاز در استان و شهرستان‌هایی که با مشکل مواجه‌اند رفع شود.

 

تلواری گفت: مشکلی که برای پالایشگاه به وجود آمده بود کم‌تر شده و ان‌شاءالله با رفع‌شدن کامل مشکل پالایشگاه دیگر شاهد کمبود گاز نباشیم.

 

کمبود گاز نداریم/ تاکنون کمبود گاز به فرمانداری اعلام نشده است!

محمد بشیری‌زاده فرماندار شهرستان درمیان نیز در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: در درمیان کمبود گاز نداریم چراکه اگر کمبود وجود داشت قطعا به فرمانداری اعلام می‌شد.

 

وی با بیان این‌که تاکنون هیچ موردی مبنی بر کمبود گاز در این شهرستان به فرمانداری اعلام نشده، افزود: چنان‌چه در روستایی کمبود گاز وجود داشته باشد و به فرمانداری اطلاع دهند پیگیری می‌کنیم.

 

در 28 آبان‌ماه نیز گزارشی از کمبود گاز در شهرستان درمیان با عنوان کمبود گاز در روستاهای مرزی خراسان‌جنوبی/ گلایه‌هایی که به جایی نمی‌رسد در پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، منتشر شد و در آن گزارش مسئول توزیع پخش گاز بوتان خراسان‌جنوبی کمبود گاز در شهرستان درمیان را ناشی از تعمیر پالایشگاه عنوان کرد.

 

حال پس از گذشت 21 روز این مسئول از این‌که کمبود گاز از فرمانداری شهرستان درمیان به استان اعلام نشده است، خبر می‌دهد.

 

درحالی‌که مردم در روستاهای نوغاب، بورنگ، سرو، طاغان، مسک ،بوته‌زیرگ و... از کمبود گاز گلایه دارند و در تماس‌های مکرر با این رسانه خواستار رسیدگی به شرایط موجود شده‌اند اما فرمانداری شهرستان درمیان اعلام می‌کند کمبود گاز وجود ندارد. نیاز است مسئولان به این موضوع رسیدگی و مشکل کمبود گاز را رفع کنند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد

یک مقام مسوول گفت:وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال، ۴۰ درصد منفی است، علی‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پر بارشی قرار داریم اما بارندگی‌ها کمبود آب تهران را جبران نکرده است.

به گزارش مشرق، احد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی در خصوص آخرین وضعیت بارش‌ها در تهران توضیح داد: میانگین بارش‌ها در فروردین ماه، نرمال و حتی بیشتر از حد نرمال بود و با ادامه بارندگی در این هفته در استان تهران، سمنان و مناطق مرکزی تا جنوبی کشور بارندگی خوبی در پیش است؛ ولی این بارندگی‌ها کمبود آب در این استان‌ها را با توجه به فرصت اندک باقی مانده، جبران نخواهد کرد چراکه در برخی استان‌ها با ذخیره آب مطلوب فاصله زیاد وجود دارد.

وی با اشاره به این‌که توان تبخیر در کشور ما بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: استان تهران با ۲۸۰ میلیمتر بارش سالانه ۲۰۰۰ میلیمتر توان تبخیر دارد. در حالی‌که رفتار ما با آب منطقی نیست؛ در نتیجه اگر شرایط بارندگی به حد نرمال هم برسد ما هنوز با شرایط مطلوب خیلی فاصله داریم.

وظیفه وضعیت بارندگی در استان‌های تهران، قزوین، البرز، سمنان و خراسان رضوی را در شرایط کلی کمتر از حد نرمال خواند و اظهار داشت: وضعیت بارش‌ها در تهران نسبت به نرمال ۴۰ درصد منفی است. رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی کشور با بیان اینکه میزان بارش در تهران از ۲۲۰ میلیمتر در سال به ۱۲۰ میلیمتر هم نرسیده است، افزود: علی‌رغم این‌که در موقعیت زمانی پر بارشی قرار داریم اما حجم ذخایر آبی کل ۵ سد تهران کمتر از ۲۰ درصد است و با کمبود آب قابل توجهی مواجه هستیم.

وظیفه ادامه داد: در تهران تقریباً نیمه اول خرداد به بعد بارش قابل توجهی نداریم و اگر هم باشد به‌صورت رگباری خواهد بود؛ باران‌های تابستانی نیز معمولاً سیل‌آسا و تخریب‌کننده هستند که نمونه‌اش را در سیل سال ۱۴۰۱ در امامزاده داود و فیروزکوه تجربه کردیم.

وی وضعیت بارش‌های تابستانی در برخی مناطق کشور به ویژه جنوب شرق را نسبت به سال گذشته خیلی بهتر دانست و گفت: در جنوب کشور نیز تنها در همین یکی دو هفته آینده بارندگی وجود دارد و بعد به صورت اقلیمی بارندگی قطع می‌شود.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشک‌سالی با اشاره به بارندگی‌های خوب رخ داده در برخی مناطق کم بارش کشور، اظهار داشت: در استان‌های هرمزگان، بوشهر، کرمان، خراسان جنوبی، شرق فارس، جنوب اصفهان و جنوب چهارمحال و بختیاری نسبتاً وضعیت بارندگی آنرمالی شدیدی داشت و در استان سیستان و بلوچستان نیز عمدتاً بارندگی‌ها فراتر از حد نرمال بود. هرچند این بارندگی‌ها به ویژه در مناطق ساحلی رگباری بود و منتهی به دریا می‌شد.

وی بیان داشت: تا پیش از این بارندگی‌ها، سدهای استان هرمزگان وضعیت ناخوشایندی داشت و کمبود بارش در استان هرمزگان به منفی ۵۸ درصد نسبت به نرمال خودش یعنی از آغاز سال آبی تا ۲۸ فروردین سال‌جاری، عقب‌تر بود اما این حجم از بارش باز هم نتوانست کمبود آب مورد نیاز را جبران کند.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان توزیع شد
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی هلال‌احمر بین نیازمندان شهرستان درمیان
  • اجرای طرح چراغ روشن در درمیان
  • اجرای طرح چراغ روشن برای بیش ازهزار وسیله نقلیه
  • هوای خرمشهر در مرز رسیدن به وضعیت قرمز
  • توزیع ۲۴۱ بسته معیشتی بین خانواده های کم برخوردار
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • وضعیت قرمز بازار گوشت