Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که به زودی صدها تن از نیروهایش را از مرز با مکزیک خارج می‌کند.

 راب منینگ، سخنگوی پنتاگون گفت: برخی از یگان‌های ارتش آمریکا ماموریت خود در مرز با مکزیک را کامل کرده و آماده خارج شدن از این منطقه هستند. سایر یگان‌ها نیز به زودی به خانه برمی‌گردند.

وی اضافه کرد، حدود ۵۲۰۰ نیروی ارتش آمریکا در حال حاضر  در مرز با مکزیک مستقر هستند؛ پیشتر این تعداد ۵۹۰۰ نیرو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ۳۰ نوامبر سال جاری میلادی، جیمز ماتیس، وزیر دفاع‌ آمریکا به درخواست وزارت امنیت کشور برای تمدید استقرار نیروهای ارتش مستقر در مرز با مکزیک تا پایان ژانویه ۲۰۱۹ پاسخ مثبت داده بود.

براساس دستور اولیه، استقرار نیروهای آمریکایی در مرز با مکزیک ۱۵ دسامبر منقضی می‌شود.

نیروهای ارتش آمریکا برای کمک به نیروهای مرزی برای کنترل ورود کاروان‌های مهاجران از آمریکای لاتین مستقر شده‌اند.  / ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوندستاگ: حضور نیروهای زمینی یک عضو ناتو در اوکراین به منزله دخالت تمامی اعضا در این جنگ نیست

بر اساس اعلام «سرویس‌های تحقیق بوندستاگ» آلمان، استقرار نیروهای زمینی توسط یکی از کشورهای عضو ناتو در اوکراین به صورت خودکار دیگر کشورهای عضو را به طرف درگیر در این جنگ تبدیل نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش این سرویس تحقیق، اگر کشور عضو ناتو به طور یکجانبه عمل کند، یعنی نه در چارچوب یک عملیات ناتو که قبلا تصمیم گرفته شده و خارج از ساختارهای فرماندهی نظامی ناتو است، نه ائتلاف و نه سایر کشورهای عضو، طرف درگیری تلقی نمی‌شوند.

به نقل از شبکه خبری DPA، در پایان فوریه سال جاری میلادی امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه استقرار نیروهای زمینی در اوکراین را در آینده رد نکرد.

اما اولاف شولتس، صدراعظم آلمان استقرار سربازان غربی را در اوکراین رد کرد.

«بئاتریس فون استورچ»، از اعضای حزب آلترناتیو برای آلمان در بوندستاگ در پاسخ به سوالی درباره تاثیر استقرار سربازان نیروی زمینی توسط یکی از اعضای ناتو بر منشور کلی این ائتلاف نظامی گفت: اگر سربازان یکی از کشورهای عضو ناتو به دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به نفع اوکراین در یک درگیری موجود بین روسیه و اوکراین بپردازند و در این مدت توسط طرف دیگر درگیری یعنی روسیه مورد حمله قرار گیرند، در مورد نبرد در منطقه درگیری، این مصادقی از ماده ۵ پیمان ناتو نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بوندستاگ: حضور نیروهای زمینی یک عضو ناتو در اوکراین به منزله دخالت تمامی اعضا در این جنگ نیست
  • فنلاند: معاهده دفاعی با آمریکا حاکمیت ما را تضعیف خواهد کرد
  • انهدام پنجمین تانک «آبرامز» ارتش اوکراین
  • تعلیق قانون دستگیری مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک با آمریکا
  • روایت بلومبرگ از زمین‌گیرشدن آمریکا مقابل یمن
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • بیانیه نیروهای مسلح یمن همزمان با آغاز دهمین سال مقاومت
  • استقرار ترانس ۸۴ مگاواتی در سد دز
  • عملیات گسترده یمنی‌ها علیه کشتی‌ها و ناوهای آمریکا و انگلیس
  • ۶ عملیات جدید ارتش یمن علیه اهداف آمریکایی و انگلیسی