Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «حقوق بشر؛ پارادوکس تئوریک و تناقضات عملی» به بهانۀ فرارسیدن روز جهانی حقوق بشر، به همت اندیشکده برهان منتشر شد.

این کتاب که از مجموعه کتاب های اندیشنامه غرب‌شناسی و حاصل تلاش جمعی از پژوهشگران اندیشکده برهان است در ۱۲۰ صفحه و در ۳ فصل، از سوی انتشارات دیدمان به زیور طبع آراسته گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مبانی اسلامی و غربی حقوق بشر»، «مبانی اتهامات علیه ایران، علل و پاسخ‌ها» و «وضعیت حقوق بشر کشورهای دموکراتیک» عناوین فصل های ۳ گانه این کتاب هستند.

در بخشی از مقدمه این کتاب می خوانیم: «در حالی که ایران همیشه مدعی بوده و هست که شهروندانش در کرامت کامل زیست می‌کنند و مطابق با موازین اصیل حقوق بشر، قواعد شهروندی را تعریف کرده است، سؤال اینجاست که علت اصلی اتهامات علیه ایران در محافل حقوق بشری (از جمله کمیسیون و خلفش شورای حقوق بشر) چیست؟

از زمان تأسیس نظام جمهوری اسلامی تاکنون، به‌خصوص از زمانی که در دهه‌ی هفتاد، ثبات در کشور ایجاد شد، به‌طور مداوم مسئله‌ی حقوق بشر موضوعی بوده که انگشت اتهامات غرب را به سمت ایران روانه داشته است. مسئله‌ی حقوق بشر قبل از مسئله‌ی هسته‌ای، مسئله‌ی حمایت از تروریسم بین‌المللی و... به‌عنوان یکی از موارد اساسی اتهام به جمهوری اسلامی ایران قلمداد می‌شده است.

امروزه هنگامی که حکومت‌ها، فعالان یا اسناد ملل متحد به «حقوق بشر» اشاره می‌کنند، تقریباً به‌طور قطع، مدنظرشان حقوق بشری است که در قوانین ملی و حقوق بین‌الملل به رسمیت شناخته شده است و نه حقوق به معنای فلسفی و اخلاقی آن. تغییر در تقریر محل نزاع از مبنای فلسفی به مبنای عملیاتی، همان موضوعی است که اجازه‌ی فلسفیدن و اندیشیدن را از مکاتب دیگر در باب حقوق بشر گرفته و می‌گیرد. هدف اصلی از پژوهش‌های بومی در مورد حقوق بشر بایستی روشن کردن تفاوت فلسفی که نظام عقیدتی غرب و اسلام در باب حقوق بشر داشته و دارند نیز باشد؛ یعنی همان چیزی که حکومت‌ها، فعالان یا اسناد ملل متحد به آن توجه نکرده‌اند.»

علاقه‌مندان می‌توانند جهت دریافت کتاب با تخفیف ویژه و یا کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن۲۶۱۵۳۲۹۳-۰۲۱ تماس حاصل نمایند

کد خبر 4481935 عباس بنشاسته

منبع: مهر

کلیدواژه: تازه های نشر حقوق بشر معرفی کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۲۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد

کتاب «ای کاش زودتر» با متنی روان و ساده به موضوع شبهات و سؤالات پیرامون عفاف و حجاب برای دختران نوجوان می‌پردازد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی تسنیم، کتاب «ای کاش زودتر» با متنی روان و ساده به موضوع شبهات و سؤالات پیرامون عفاف و حجاب برای دختران نوجوان در بستر کلاس درسِ دخترانه توسط معلم در قالب داستان‌های کوتاه، تمثیلات و اشارات سلیس پیرامون تبیین فلسفه وجودی حجاب، الزام امر به معروف و نهی از منکر، تفاوت‌های زن و مرد، نحوه ارتباط زن و مرد در اجتماع و ... می‌پردازد.

استقبال از کتابی که رهبر انقلاب خواندن آن را توصیه کردند

 

مجموعه داستان‌های متصل به یکدیگر است که در سه لایه با خواننده ارتباط برقرار می‌کند. در یک لایه، داستانی یکپارچه از دختری نوجوان است که با ارتباط و دوستی مخفیانه با پسری زندگی‌اش دستخوش ناملایماتی می‌گردد و در نهایت با کمک معلم خود و پلیس فتا می‌تواند از بحرانی ناشی از هک گوشی خود توسط دوستش رهایی یابد. در لایه دیگر، محوریت پاسخ به شبهات و سؤالات نوجوانان پیرامون مسئله عفاف و حجاب است که در قالب داستان‌های کوتاه اما به هم پیوسته در طول داستانِ لایه اول توسط معلم مدرسه پرداخته می‌شود و در لایه سوم به نحوه ارتباط صحیح و اثرگذار توسط معلمان و والدین می‌پردازد که چگونه می‌توان با نوجوانان ارتباط برقرار کرد و آن‌ها را جذب نمود.

این کتاب به قلم سید احمد رضوی کهن و به سفارش قرارگاه فرهنگی سنگر کتاب در انتشارات رودآبی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتاب آینه‌ دلیل من در کرمانشاه منتشر شد
  • فراخوان جایزه مهرگان علم (علم برای همه) دوره‌های هجدهم و نوزدهم منتشر شد
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • کتاب آبی آتشین منتشر شد
  • «عالیجناب بو» اثر جدید محمدرضا یوسفی منتشر شد
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • داستان‌هایی پیرامون عفاف و حجاب در «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس به روایت عبدالله حاجی صادقی منتشر شد
  • «ای کاش زودتر» منتشر شد
  • کتاب توسعه سیاسی و امنیت ملی در شیراز رونمایی می‌شود