Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@22:58:55 GMT

کاهش وزن با ورزش براي افراد چاق

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۶۲۵۷

کاهش وزن با ورزش براي افراد چاق

خبرگزاري آريا -
هميشه شروع ورزش سخت است، به خصوص اگر دچار اضافه وزن باشيم، اما همين که فعاليت بدني خود را آغاز مي کنيم، به آن معتاد مي شويم. اما افراد چاق چگونه بايد فعاليت بدني خود را آغاز کنند؟
ورزش نه تنها موجب کاهش وزن مي شود، بلکه حس مثبتي را به فرد نسبت به اندامش منتقل مي کند و در واقع اعتماد به نفس او را بالا مي برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شايد فکر کنيد که ورزش کردن و لاغر شدن تنها در باشگاههاي ورزشي امکان پذير است اما هميشه اينطور نيست. شما بايد به دنبال ورزشي باشيد که از آن لذت ببريد، بنابراين اگر علاقه اي به باشگاه رفتن نداريد، مي توانيد در خانه يا فضاي بيرون از آن کار خود را آغاز کنيد.
اضافه وزن منجر به بيماري هايي چون فشار خون بالا، بيماري هاي قلبي، مشکلات خواب و افسردگي مي شود اما با ورزش مي توانيم احتمال چنين بيماري هايي را کاهش دهيم. علاوه بر آن، ورزش باعث مي شود که عملکرد ما در طول روز بهتر شود. اگر بدن ما در طول روز احساس بهتري داشته باشد و بهتر عمل کند، بر روحيه ما نيز تاثيري مثبت خواهد گذاشت.
براي شروع چه ورزش هايي انجام دهيم؟
اگر شما اضافه وزن داريد، قبل از شروع ورزش با پزشک تان مشورت کنيد. ممکن است شما در ورزش محدوديت هايي داشته باشيد، در اين صورت اگر ندانسته حرکتي را انجام دهيد، نتيجه اي عکس خواهيد گرفت که به ضرر سلامتي تان تمام خواهد شد.
شما نبايد به يک باره به بدن تان فشار آوريد. از اين رو براي شروع ما فعاليت هاي زير را به شما پيشنهاد مي دهيم:
پياده روي

ورزش نه تنها موجب کاهش وزن مي شود، بلکه حس مثبتي را به فرد منتقل مي کند‎
يکي از بهترين انتخاب ها براي شما پياده روي است. اين ورزش تقريبا براي تمام افراد، در هر وزن و حجمي که باشند، مناسب است. خوبي پياده روي اين است که شما مي توانيد آن را در هر مکان و زماني و بدون نياز به تجهيزات انجام دهيد. اين ورزش فشار زيادي را بر شما وارد نمي کند اما قدرت و پويايي شما را افزايش مي دهد.
البته اگر دچار مشکلاتي چون زانو درد يا کمردرد هستيد، قبل از شروع، با پزشک تان مشورت کنيد.
براي شروع از 10 تا 15 دقيقه پياده روي در روز آغاز کنيد و کم کم به زمان آن بيافزاييد. اگر بتوانيد اين زمان را به 30 دقيقه برسانيد، قدم بزرگي برداشته ايد. لازم نيست که يک باره به خودتان فشار آوريد، سعي کنيد به تدريج توانايي هايتان را بالا ببريد و به زمان پياده روي تان اضافه کنيد. تحقيقات نشان داده که 3000 قدم در نيم ساعت مي تواند ميزان مناسبي باشد و تاثير مثبت خود را روي بدن بگذارد.
ورزش هاي آبي

يکي ديگر از ورزش هاي مناسب براي افرادي که دچار دردهاي بدني يا مشکلات حرکتي هستند، شنا مي باشد. شما مي توانيد با پياده روي يا دويدن در آب از فوايد اين روزش بهره مند شويد. شايد فکر کنيد که اين ورزش ساده است و تاثير زيادي روي بدن تان نخواهد داشت اما اينطور نيست.
اگر چه آب وزن بدن شما را مي گيرد و فشاري به اندام هايي که دچار آسيب هستند وارد نمي کند اما براي راه رفتن در آب شما بايد انرژي دو برابري مصرف کنيد. بهتر است که ابتدا آهسته در آب راه برويد و پس از اين که احساس بهتري داشتيد، بر سرعت تان بيافزاييد. از قسمت هاي کم عمق استخر آغاز کنيد و هر چه توان تان بيشتر شد، به سمت نواحي عميق تر برويد.
کلاس هاي گروهي

يکي از بهترين راهها براي ورزش کردن، ورزش هاي گروهي ست. حس رقابت يا همکاري که در اين نوع ورزش وجود دارد، انگيزه شما را دو چندان مي کند. البته قبل از ثبت نام در اين کلاس ها بايد از آن بازديد کنيد تا ببينيد که آيا تمرينات آنها با نيازهاي شما همخواني دارد يا خير. زيرا ممکن است که سرعت يا شدت تمرين بسيار بالا باشد و با توانايي هاي شما نسازد.
ورزش هاي قدرتي

ورزش هاي قدرتي فوايد بسياري برايتان دارند. به عنوان مثال شما مي توانيد به کمک برخي حرکات، قسمت هايي از بدن تان را که بر اثر اضافه وزن تقارن خود را از دست داده، بهبود بخشيد و به شکل اوليه خود باز گردانيد. اين نوع ورزش همچنين دامنه حرکات را در مفاصل شما افزايش مي دهد و در نهايت، زماني که شما ماهيچه هاي قوي تري داشته باشيد، متابوليسم بدن شما در زمان استراحت، افزايش مي يابد که خود در کاهش وزن تان موثر است.
البته انجام ورزش هاي قدرتي در خانه پيشنهاد نمي شود، زيرا شما بايد آنها را در باشگاه و زير نظر مربي انجام دهيد تا در صورت اشتباه، حرکت درست را به شما نشان دهد.
دوچرخه سواري

دوچرخه سواري يکي از بهترين ورزش ها براي کالري سوزي ست. اگر کمردرد يا درد مفاصل داريد، مي توانيد از دوچرخه هاي ثابت استفاده کنيد. سعي کنيد اين ورزش را به آهستگي انجام دهيد و به تدريج بر سرعت و شدت آن بيافزاييد. به عنوان مثال 5 دقيقه پا بزنيد، سپس کمي استراحت کنيد و بار ديگر 5 دقيقه پا بزنيد و... به تدريج بر تايم پا زدن تان بيافزاييد و از زمان استراحت کم کنيد. حتي اگر خيلي خسته شديد، گاهي از دوچرخه پايين بياييد و به پاهايتان استراحت دهيد.
منبع: bartarinha.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از کشف بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه مسروقه از ۷۴ سارق به‌عنف و قاپ‌زنی حرفه‌ای در پایتخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سردار علی ولیپور گودرزی اظهار کرد: همکاران من در پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از چندین روز کار اطلاعاتی، موفق به شناسایی تعدادی از سارقان به عنف و قاپ‌زن شدند و در نهایت طی ۴۸ ساعت گذشته با هماهنگی مقام قضائی، عملیات متعددی را به اجرا گذشتند و در مجموع ۷۴ نفر از سارقان به عنف حرفه‌ای و قاپ‌زن را دستگیر کردند.

وی با اشاره به انجام بازجویی از متهمان دستگیر شده افزود: این افراد در بازجویی‌های اولیه به سرقت بیش از ۵۰۰ دستگاه تلفن همراه اعتراف کردند و با دستگیری این افراد ۲۱ باند سرقت نیز منهدم شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: علاوه بر سارقان دستگیر شده، چند کلاهبردار و اخاذ هم دستگیر شده‌اند، همچنین مالخران اموال مسروقه نیز شناسایی، برخی از آنان دستگیر شدند و برخی دیگر نیز به زودی دستگیر خواهند شد.

سردار ولیپور گودرزی با بیان اینکه عمده افراد دستگیر شده، سابقه‌دار و جزو سارقان حرفه‌ای هستند، گفت: هماهنگی خوبی با دستگاه قضائی داریم و این افراد روانه زندان خواهند شد؛ بعد از آن هم با پابندهای الکترونیک کنترل خواهند شد.

وی در خصوص آمار سرقت مسلحانه ادامه داد: سرقت مسلحانه کاهش یافته است، اما در مواردی همچنان سلاح در دسترس مجرمان هست و ما در حال برخورد با این افراد هستیم، همچنین قانون تشدید مجازات در حال پیگیری است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد امنیت کنکور سراسری گفت: در زمینه کنکور کارگروهی در وزارت کشور تشکیل شده که فراجا هم عضو آن است و اقداماتی برای بهتر برگزار شدن آن انجام می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی درباره اینکه آیا انتشار ویدئوهایی مانند زورگیری در بزرگراه صدر نشان‌دهنده افزایش جرایم خشن است یا خیر، گفت: چنین مواردی در گذشته هم وجود داشته، اما در گذشته ضریب نفوذ اینترنت به اندازه امروز نبوده است؛ آمارها نشان می‌دهد که در چنین سرقت‌هایی با کاهش روبه‌رو هستیم، اما انتشار گسترده ویدئو سبب می‌شود که افراد بیشتری از وقوع یک مورد باخبر شوند، در این پرونده همانطور که اخبارش منتشر شد، کاراگاهان پلیس آگاهی در کمترین زمان ممکن مجرمان را شناسایی کردند.

وی درباره روند وقوع جرایم از سال ۱۴۰۱ به بعد خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۱ به دلیل اتفاقاتی که رخ داد شاهد افزایش ۲۰ درصدی جرایم بودیم و در ماه‌های پایانی سال موفق به توقف رشد این روند شدیم و در سال ۱۴۰۲ نیز با اقدامات انجام شده، وقوع جرایم ۱۲ درصد کاهش پیدا کرد.

کد خبر 747497

دیگر خبرها

  • داروی اوزمپیک شخصیت افراد را تغییر می‌دهد؟
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • انهدام ۲۱ باند زورگیر و قاپ زن در تهران
  • (ویدئو) جنجال تمرین مختلط ورزش رزمی در لواسان
  • همه چیز درباره انگ اجتماعی
  • ورزش عصرگاهی برای افراد چاق مفیدتر است
  • با این ورزش‌ها از مرگ زودرس نجات پیدا می‌کنید
  • چطور با قانون ۳۰-۳۰-۳۰ وزن کم کنیم؟
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • این گیاه یک جایگزین سالم برای قند مصنوعی