Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

سخنگوی وزارت امور خارجه از مردم خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی در برنامه رادیو تهران خطاب به تمام ایرانیان گفت: از هرگونه سفر به گرجستان در صورت عدم نیاز و اجبار خودداری کنند تا ایران بتواند در یک سازوکار مشخص چرایی این مشکل و مصائبی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی ایجاد کرده را روشن کند و آن‌ها تکلیف این رفت‌وآمد ایرانیان را اعلام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به لغو روادید بین دو کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی ایرانیان توسط گروه‌های مافیایی که مجوز لازم را ندارند تحت عناوین خرید مسکن و بحث‌های  توریستی به این کشور می‌روند و مدارک لازم را ندارند و بهانه‌ای را به دست نیروهای گرجستان می‌دهند، اما با همه این‌ها باعث نمی‌شود که نسبت به رفتار دولت گرجستان گلایه نکنیم.

قاسمی درباره رسیدگی به وضع پناه‌جویان ایران در برخی مرزها از جمله صربستان و گرجستان گفت: اصولا سیاست ایران و وزارت خارجه درباره همه ایرانیان در همه نقاط جهان یک سیاست مشخص و روشن است و آن حمایت از حقوق مسلم آن‌هاست در قبال سایر دولت‌ها و تا جایی که ممکن باشد وزارت خارجه چه مستقیم و چه از طریق سفارت‌خانه‌هایش این حقوق را پیگیری می‌کند.

او تاکید کرد: ما با حساسیت ویژه برخی مسایل که برای برخی ایرانیان در مرزهای زمینی و هوایی گرجستان اتفاق افتاد را در تهران و تفلیس دنبال می‌کنیم و در حال مذاکره هستیم و یک‌بار سفیرشان دراین‌باره احضار شده است. هم‌چنین برنامه‌های دیگری را هم در دست اقدام داریم. برای ما این مسایل بسیار حساس است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ممانعت پلیس فرودگاه گرجستان از ورود یک زن ایرانی و بازداشت به مدت بیش از ۲۰ ساعت  که با رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس‌ نیز همراه بوده است، اظهار کرد: اخبار مربوط به این خانم را دیده‌ایم و با جدیت مساله را دنبال می‌کنیم و هم‌زمان سفارتمان ماموریت گرفته است که از نزدیک این مساله را دنبال کند.

قاسمی در پاسخ به این‌که ظاهرا گفته شده که این فرد دیپورت شده و به ترکیه بازگردانده شده است؟ گفت: بله.

وی گفت: ما در هفته‌ها و یکی دو ماه گذشته این اخبار را داشتیم که در مرزهای هوایی و زمینی این کشور تعدادی ایرانی دیپورت شدند. ما این رفتار دولت گرجستان را مورد انتقاد قرار می‌دهیم و مراتب ناراحتی ما به سفیرشان ابلاغ شد و برنامه‌هایی داریم که ظرف یکی دو روز گذشته انجام می‌دهیم.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بهرام قاسمی سفر گرجستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی

سرهنگ علی‌رضا یعقوبی به ایسنا اظهار کرد: در خریدهای اینترنتی به‌ویژه در شبکه اجتماعی اینستاگرام و وب‌سایت دیوار، قبل تحویل گرفتن کالا از پرداخت وجه یا بیعانه به شکل جدی خودداری کنید.

وی افزود: هنگام دریافت پیامک با مضمون یارانه، کالا برگ الکترونیک حتی اگر از سوی دوستان و آشنایان ارسال شده باشد از کلیک کردن بر روی لینک خودداری کنید و پیامک را حذف کنید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار مهم سفارت آمریکا به کارکنانش در اسرائیل؛ تا اطلاع ثانوی خارج نشوید
  • صدر تا اطلاع ثانوی سرخ شد
  • آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر جدول تا اطلاع ثانوی قرمز شد
  • آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان / صدر تا اطلاع ثانوی سرخ
  • آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/ صدر تا اطلاع ثانوی سرخ
  • آتش پرسپولیس به جان نفت در آبادان/صدر تا اطلاع ثانوی سرخ
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • محور زهکلوت-دلگان در کرمان مسدود شد
  • محور زهکلوت-دلگان مسدود شد
  • افزایش کلاهبرداری مالی و برداشت از حساب شهروندان مهرانی