Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@19:20:16 GMT

ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۶۲۹۸

ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت صنعت برای ایجاد اشتغال در حوزه صنعت و معدن که در راستای برنامه اشتغال و تولید سال ۹۷ است، گفت: این تفاهم نامه برای ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی برنامه ریزی دارد.

وی در این مراسم که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با بیان اینکه تولید و اشتغال یکی از اهداف برنامه ششم بود، افزود: تولید و اشتغال امسال به دلیل تحریم ها با نقص همراه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوال این است که باید به دلیل تحریم اهداف را کنار بگذاریم یا آن را دنبال کنیم؟

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: خواسته بدخواهان ملت ایران این است که تمام اهداف تولید و اشتغال در ایران کنار گذاشته شود. بنابراین ما باید در این جنگ اقتصادی از همه ظرفیت ها استفاده کنیم تا مسیر رشد را طی کنیم. چه بسا که طی ۴۰ سال گذشته همواره این مباحث مطرح بود اما ما مسیر رشد را طی کردیم.

نوبخت ادامه داد: به جای اینکه دست روی دست بگذاریم باید بلند شد و کار کرد.

وی با بیان اینکه تولید و اشتغال با توصیه انجام نمی شود، گفت: برای این کار باید برنامه ریزی و سرمایه گذاری کرد.

نوبخت افزود: اشتغال زایی سال گذشته حاصل سال ۹۵ بود و حاصل برنامه های امروز در آینده دیده می شود. ما در شرایط تحریم در حال برنامه ریزی هستیم.

معاون رییس جمهور اظهار داشت: ب اساس تبصره ۱۸ عمدتا موضوع اشتغال را از مسیر تولید تعریف میکنیم بنابراین باید سرمایه گذاری کنیم و یک کاز تولیدی انجام دهیم تا تعدادی مشغول به کار شوند.

نوبخت در ادامه با اشاره به تفاهم نامه امروز، گفت: منابعی که قرار است از سوی نظام بانکی صندوق توسعه ملی و خزانه انجام شود ۲۱ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی، ۱۰ هزار میلیارد تومان از سوی نظام بانکی و هزا میلیارد تومن از سوی خزانه تخصیص داده شود.

نوبخت افزود: تسهیلات در مناطق محروم ۱۲ درصدی و در مناطق غیرمحروم ۱۴ درصدی در نظر گرفتیم که ۳ واحد درصد سود را دولت به صورت یارانه ای متقبل می شود.

نوبخت افزود: همچنین ۲ هزار و ۶۶ واحد صنعتی که بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند مورد حمایت قرار میگیرند تا تکمیل شوند که ۱۳۰ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد. 

رییس سازمن برنامه و بودجه کشور به ۲۱۶۵ واحد صنعتی و معدنی تسهیلات داده می شود تا بازسازی و نوسازی شوند که از این طریق نیز ۵۲ هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: تامین سرمایه در گردش برای واحدهای صنعتی و معدنی برنامه دیگر است که موجب ایجاد فرصت شغل برای ۸۷ هزار نفر خواهد شد.

معاون رییس جمهور گفت: برنامه دیگر کمک های فنی و اعتباری برای توسعه خوشه های صنعتی و خدمات کلینیکی است که هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.

کد خبر 4481940

منبع: مهر

کلیدواژه: اشتغال سازمان برنامه و بودجه محمدباقر نوبخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه.  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان نقش و اهمیت کارگران در رونق تولید و پیشرفت جامعه؛ اساس و بنای توسعه کشور را کارگران دانست که در همه عرصه ها اعم از صنعتی، خدماتی، کشاورزی با تلاش و پشتکار در پی آبادانی کشور هستند.

حجت الاسلام و المسلمین«حبیب الله غفوری» در خطبه های این هفته نماز جمعه کرمانشاه؛ یازدهم اردیبهشت ماه روز کارگر را به کارگران کشور، که با عرق جبین در پی کسب روزی حلال هستند تبریک گفت. وی همچنین به نقش مهم کارفرمایان در رونق تولید و سرمایه در کشور اشاره کرد که محصولات مورد نیاز را تولید و برای کارگران اشتغال ایجاد می کنند. امام جمعه کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله مطهری و روز معلم در ۱۲ اردیبهشت ماه؛ هفته معلم را به معلمان و فرهنگیان استان تبریک و از آنان خواست در کنار تعلیم، به تربیت اخلاقی و رفتاری دانش آموزان اهتمام ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام غفوری همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در هفته آتی اشاره کرد گفت: پهلوان در تاریخ کشورمان یعنی فرهنگ انسانیت، جوانمردی و مردانگی؛ پهلوانان محلات از حق مظلوم و فقرا در مقابل زورگویان و ظالمان دفاع می کردند و همیشه به اخلاق های جوانمردی و خوب مزیّن بودند و الگوی برای جوانان و نوجوانان محلات محسوب می شدند لذا باید این فرهنگ را پاس بداریم

دیگر خبرها

  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • کارگران؛ صف اولی‌های جبهه تولید
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • تاکید بر رونق تولید برای ایجاد اشتغال و سرمایه در کشور
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • ایجاد هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی در لردگان
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • تعاونی خیرین با هدف توسعه اشتغال و تولید ایجاد شود
  • ایجاد 13 هزار فرصت شغلی جدید در بخش‌های صنعت، خدمات و کشاورزی در استان