Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:54:08 GMT

پیشرفت 85 درصدی بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۶۳۴۲

پیشرفت 85 درصدی بزرگراه کربلا در استان کرمانشاه

مدیرساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ازپیشرفت ۸۵ درصد ساخت پروژه بزرگراه کربلا در استان خبر داد.

مهرداد آهکی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه پروژه بزرگراه کربلا از تهران تا مرز خسروی امتداد دارد، گفت: حدود ۳۷۵ کیلومتر از بزرگراه کربلا در محدوده استان کرمانشاه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از پیشرفت ۸۵ درصدی ساخت این بزرگراه در استان خبر داد و افزود: در حال حاضر از ورودی استان تا شهرستان سرپل ذهاب ساخت بزرگراه کربلا تکمیل شده و تنها حدود ۳۳ کیومتر از مسیر در محدوده میان شهرستان سرپل ذهاب تا ابتدای جاده خسروی باقی مانده است.

وی افزود: ساخت این ۳۳ کیلومتر راه نیز در قالب سه قطعه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصدی دارد.

آهکی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این قطعات را در شرایط فعلی حداقل ۸۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: با در نظرگرفتن نیاز به ساخت تقاطع جهت بهبود وضعیت ترافیک در برخی مسیرها، ساخت کامل این قطعات همراه با ساخت تقاطع ها حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیر ساخت و توسعه راه های استان کرمانشاه تاکید کرد: درصورت تامین اعتبار ساخت قطعات باقی مانده بزرگراه ( صرفا عملیات راهسازی) تا پایان سال آینده به اتمام می رسد.

آهکی خاطرنشان کرد: بهینه سازی و ایجاد تقاطع های غیرهمسطح مسیر نیز در صورت تامین اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۹ به اتمام م یرسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بزرگراه کربلا كرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است

مهدی پارسیبا بیان اینکه ارتقای مسیر زاهدان - بیرجند به بزرگراه علاوه بر کاهش تصادفات، توسعه اقتصادی و گردشگردی سیستان و بلوچستان را به همراه دارد، گفت: این اداره کل تلاش دارد تا پایان سالجاری با تکمیل و بهره برداری از ۲۵ کیلومتر باند دوم در دست ساخت در این مسیر، زاهدان را به صورت بزرگراه به سفید آبه متصل کند.

وی با بیان اینکه برای ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در این استان به اعتباری حدود ۳۵۰ میلیارد ریال نیاز است که این موضوع می‌طلبد تا اعتبارات بیشتری برای اجرای طرح‌های راه‌سازی به استان تخصیص داده شود، افزود: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده سالجاری در این مسیر مهم استان باید بیش از ۲۰۰ پل و آبرو در مسیر ساخته شود چرا که به دلیل موقعیت جغرافیایی منطقه بنا بر ضرورت در سال‌های گذشته نیز ساخت این پل‌ها با تعداد کمتر یا بیشتر در دستور کار قرار داشت.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در چهار سال اخیر ۵۳ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۱۰ هزار میلیارد ریال در مسیر زاهدان - بیرجند به بهره برداری رسیده و همچنان تعداد سه کارگاه با ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر در حال انجام تعهدات سالجاری این اداره کل در این مسیر هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به پسماند گیلان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف سال ۱۴۰۲ راه و شهرسازی شمال سیستان و بلوچستان در ساخت بزرگراه
  • لزوم تعمیر پل‌های عابر پیاده مکانیزه معیوب
  • ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان - بیرجند در حال ساخت است
  • تحقق ۱۰۰ درصدی اهداف ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان ـ بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در مسیر زاهدان بیرجند
  • ساخت ۲۵ کیلومتر بزرگراه در محور زاهدان _ بیرجند