Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست سازمان توسعه تجارت: در ۸ ماهه نخست امسال صادرات غیرنفتی از مرز 31.5 میلیارد دلار عبور کرده و 13درصد افزایش داشته است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: در این مدت 29 و نیم میلیارد دلار واردات داشتیم که با این حساب تراز تجاری ما 2 میلیارد دلار به نفع صادرات، بهبود یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بیشترین حجم صادرات  در حوزه پتروشیمی، میعانات گازی و دیگر کالاهای صنعتی، مصرفی و کشاورزی است، گفت: در محصولات پتروشیمی رشد 37 و نیم درصد و دیگر کالاها بیش از 17 و نیم درصد از نظر ارزش، رشد صادرات داشتیم.
مودودی افزود: در 8 ماهه امسال صادرات ما به عراق بیش از 66 و نیم درصد رشد و چین بیش از 17 و نیم، امارات بیش از 26 درصد، افغانستان 25 درصد رشد داشت و نسبت به هند، منفی 10 درصد بود.
سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: حدود 70 درصد کل صادرات کشورمان به 5 کشور فوق است و سهم کشورهای همسایه ما حدود 66 درصد است.
مودودی افزود: سهم عمده ای از صادرات ما محصولات با ارزش افزوده بالا هستند.
سرپرست سازمان توسعه تجارت گفت: در صادرات محصولات شیمیایی بیش از 16 درصد و در صنایع تبدیلی 30 درصد و محصولات شیرینی و شکلات بیش از 23 درصد و مصنوعات فلزی 41 درصد، در نساجی و پوشاک بیش از 26 درصد، در فرش ماشینی و موکت بیش از 43 درصد و در کفش و چرم 31 درصد و خودرو و نیروی محرکه هم حدود 16 درصد رشد در 8 ماه امسال داشتیم.
مودودی افزود: حجم صادرات ما 75 میلیون تن و واردات حدود 21 میلیون تن بوده است.
وی اضافه کرد: در عرصه تجارت و صادرات کشور جوانی هستیم و در طول 4 دهه پس از انقلاب حدود 10 هزار درصد رشد صادرات را تجربه کردیم و از 500 میلیون دلار در سال 1356 به حدود 50 میلیارد دلار در سال های 96 و 97 رسیدیم.
مودودی گفت: در 20 سال اخیر رشد دو هزار درصدی را داشتیم اما بسیاری از زیرساخت ها را از جمله شرکت های بزرگ و محصولات رقابت پذیر در عرصه بین المللی را هنوز نتوانسته ایم ایجاد کنیم .
وی ادامه داد: باید فناوری های نوین را در دستور کار قرار دهیم تا بتوانیم سهم صادرات را در عرصه های بین المللی افزایش دهیم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: واردات صادرات تجارت پتروشیمی دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت گمرکات خوزستان در تعطیلات نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، بهروز قره‌بیگی گفت: میزان تجارت در ایام نوروز بستگی به فعالیت خود تجار و بازرگانان دارد و هیچ محدودیتی در مرز‌ها برای تجارت وجود ندارد.
نیرو‌های مستقر در گمرکات مرز‌های کشیک بندی هستند تا بازرگانان برای تجارت با مشکلی روبرو نشوند.
ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: البته در این مدت به دلیل محدودیت‌های ترافیکی و جاده‌ای برای خودرو‌های سنگین بازرگانان کمتر به مرز‌های مراجعه می‌کنند.
با توجه به تمهیدات دیده شده بازرگانان و تجار هیچ مشکل و محدودیتی در ایام نوروز برای صادرات و یا واردات ندارند.
بر اساس اعلام گمرک خوزستان، در ۱۱ ماهه سال گذشته پنج میلیارد و ۸۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان انجام شد
در خوزستان ۲ مرز خاکی و هفت بندر تجاری برای امر صادرات و واردات استفاده می‌شود.

دیگر خبرها

  • فعالیت گمرکات خوزستان در تعطیلات نوروز
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵میلیارد دلار
  • صادرات حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به عراق‌ به ارزش ۱۵ میلیارد دلار
  • افزایش ۳۱ درصدی ارزش صادرات محصولات تولیدی آذربایجان غربی
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • ۱۰۷ درصد برنامه صادرات ۱۴۰۲ در کردستان محقق شد
  • رشد صادرات ایران به چین در ۱۰ سال گذشته