Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از اسپوتنیک، رئیس جمهور فرانسه برای آنکه هزاران معترض معروف به «جلیقه زردها» را آرام کرده و به تظاهرات چهار هفته ای آنها پایان دهد، قول داد خواسته های آنها را برآورده کند.

 

شاید نطق تلویزیونی امانوئل مکرون برای بسیاری از فرانسوی ها حکم عیدی بابانوئل را داشته باشد. آنها در صورت اعتماد به مکرون حالا می توانند با اتکا به وعده های رئیس جمهوری فرانسه پس انداز خوبی داشته باشند و با خیالی آسوده به تعطیلات سال نو بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بلومبرگ گزارش کرد؛ مکرون در یک نطق تلویزیونی گفت: «مسئولیتم را می پذیرم. شاید این احساس را ایجاد کرده باشم که اهمیتی به شما نمی دهم و اولویت های دیگری دارم». او شب گذشته اعلام کرد حداقل حقوق کارگران و مستمری بازنشستگان را افزایش می دهد. بر این اساس، حقوق و دستمزد اقشار کم درآمد ماهیانه یکصد یورو افزایش می‌یابد، بدون آنکه بابت آن هزینه‌ای به کارفرمایان تحمیل شود. علاوه بر این، قرار است دولت فرانسه حق بیمه و مالیات از اضافه کاری کسر نکند.

 

این اقدامات ممکن است به عدول از برنامه های انضباط مالی مورد نظر اتحادیه اروپا منجر شود. دولت فرانسه پول انجام قول و قرارهای مکرون را از جیب خود می دهد. اولیویه دوسوپ، وزیر حساب های عمومی به شبکه BFM گفت: «اجرای طرح های مکرون برای آرام کردن معترضان هشت تا 10 میلیارد یورو هزینه خواهد داشت. ما در حال بررسی و تطبیق هزینه ها و نحوه تامین آنها هستیم».

 

گفتنی است، جنبش جلیقه‌ زردها چند هفته‌‌ است که در فرانسه در اعتراض به وضعیت اقتصادی مردم به راه افتاده است. برخی از خبرگزاری‌های غربی از این اعتراضات به اسم انقلاب نام برده‌اند. شاید باور این مطلب برای کسانی که از نزدیک با مشکلات مردم اروپا مواجه نبوده‌اند کمی سخت باشد ولی حقیقیت این است که بسیاری از مردم اروپا (و حتی آمریکا) معتقدند نظام سرمایه‌داری و بی‌عدالتی در این کشورها سبب شده عده قابل توجهی در فقر و مشکلات معیشتی سر ببرند و در مقابل درصد کمی از مردم (سرمایه‌داران) از سودهای سرشار و هنگفت بهره ببرند. برای دیدن گوشه‌ای از فقر موجود در فرانسه این فیلم را که در آن بی‌خانمانها و محله‌های فقیر نشینی از فرانسه توسط شبکه یورونیوز (شبکه اطلاع رسانی اتحادیه اروپا) به تصویر کشیده شده است را ببینید: (کلیک کنید)

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: مکرون اتحادیه اروپا یورونیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، ناصر مرادی پویانی در گفت‌وگویی با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان مستمری به تعداد بیش از ۲۵ هزار و ۸۶۰ هزار  خانواده  در قالب حدود ۶۲ هزار نفر پرداخت شده است.

وی همچنین با بیان اینکه مستمری مددجویان این نهاد امسال نسبت به سال گذشته حدود ۳۰ درصد افزایش  داشته است، گفت: مستمری امسال مددجویان پس از افزایش ۳۰ درصدی برای خانوار های یک نفره یک میلیون تومان ، دونفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان ، سه نفره ۲ میلیون تومان، چهار نفره ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و پنج نفره به بالا ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

مدیرکل کمیته امداد استان همچنین گفت: پرداخت مستمری تنها یکی از خدمات کمیته امداد به خانواده های مددجو بوده و این خانواده‌ها در طول سال خدمات متنوع دیگری از این نهاد دریافت می‌کنند.

مرادی‌پویانی تصریح کرد: هم اکنون تعداد ۶۱هزار و ۸۰۸  نفر در قالب ۲۷ هزار و ۵۲۰  خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان ایلام هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • وزیر کار: تعیین دستمزد توسط مجلس گلایه‌ها را کاهش می‌دهد
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد