Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعلام مصوبه نودمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی در خصوص دو رشته جراحی عروق و طب سالمندی گفت: هدف این است که ضمن بهبود زندگی حرفه‌ای داوطلبان، نیاز‌های کشور در حوزه‌های مختلف تامین گردد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی تامین نیاز‌های کشور در رشته‌های مختلف را هدف اصلی برنامه‌های حوزه آموزش علوم پزشکی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: در کشور ما برخی رشته‌ها در مناطق مختلف به شدت مورد نیاز است و لازم است به نحوی برنامه ریزی شود که، متخصصین مربوطه با کیفیت بهتری آموزش داده شوند و به موقع بتوانند در عرصه‌های بالینی ارائه خدمت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



لاریجانی با اشاره به وضعیت آموزش رشته جراحی عروق طی سال‌های گذشته گفت: افرادی که وارد مقطع فوق تخصصی این رشته می‌شوند لازم است تعهدات خود را به مدتی طولانی طی نمایند که این امر هم زندگی حرفه‌ای افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم باعث خلل در تامین نیاز‌های کشور می‌گردد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: طبق مصوبه نودمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی مقرر شده وضعیت رشته جراحی عروق از رشته فوق تخصصی به دوره تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) تغییر یابد و ورود به دوره آموزشی این رشته از سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از طریق آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی (فلوشیپ) صورت پذیرد.

دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی الگوی رشد جمعیت کشور را یکی از مبانی تصمیم گیری در ارکان نظام سلامت کشور ذکر کرد و اظهار داشت: با توجه به پیش بینی‌ها جمعیت کشور ما به سمت سالمندی پیش می‌رود و طی دهه‌های آینده این گروه جمعیتی در کشور نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی خاصی هستند که باید برای آن برنامه ریزی شود.

وی از راه اندازی رشته طب سالمندی به همین منظور سخن گفت و اظهار داشت: این رشته در ابتدا به عنوان یک دوره تکمیلی تخصصی آموزش داده می‌شد که در دوره‌ای به صورت پایلوت به دوره تخصصی تبدیل شد.

لاریجانی با اشاره به وضعیت خاص مشکلات سلامتی دوره سالمندی گفت: متخصصین طب سالمندی لازم است با داشتن یک پیش زمینه قوی در طب داخلی و رشته‌های مرتبط از شرایط ویژه‌ای برخوردار باشند. لیکن با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که الگوی آموزش دوره تخصصی طب سالمندی جهت گسترش می‌تواند به فلوشیپ تبدیل شود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در نودمین نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی مصوب شد که از سال تحصیلی ۱۳۹۸-۱۳۹۷ رشته تخصصی طب سالمندان به فلوشیپ دوره‌های تخصصی تبدیل شود، گفت: از سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ طب سالمندی بصورت دوره‌های تکمیلی تخصصی بالینی از رشته‌های تخصصی بالینی و یا فوق تخصصی بالینی مرتبط و پذیرش از طریق آزمون پذیرش دستیار دوره‌های تکمیلی تخصصی انجام خواهد شد.

وی در ادامه متذکر شد: دستیاران رشته تخصصی طب سالمندان که در حال حاضر در حال گذراندن دوره آموزشی تخصصی می‌باشند و فارغ التحصیل نشده‌اند، می‌توانند به تحصیل خود در همین رشته ادامه دهند و به عنوان متخصص طب سالمندان فارغ التحصیل شوند و در صورتیکه تمایل به ادامه تحصیل در این رشته تخصصی را نداشته باشند، با هماهنگی دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی و مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، دررشته دیگری در همان دانشگاه و یا رشته – محل دیگری (متناسب با نمره خود درآزمون پذیرش دستیاری زمان پذیرش) می‌توانند ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لاریجانی معاونت بهداشت عروق میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست

پرهام پارسانژاد، نسبت به تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد و عوام فریبی و سوءاستفاده از تقاضای بسیار زیاد جوانان جویای کار انتقاد کرد و گفت: در حالی که فیزیوتراپی یکی از رشته‌های علوم پزشکی است و دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور فقط از طریق کنکور سراسری در این رشته دانشجو می‌پذیرند، دانشگاه آزاد در اقدامی کاملاً تجاری و عوام فریبانه با سوءاستفاده از تقاضای بالای تحصیل و کار جوانان در این رشته و با وجود اعلام معاونت فرهنگی و اجتماعی ریاست جمهوری، معاونت حقوقی وزارت بهداشت و معاونت فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور مبنی بر غیرقانونی بودن آن، طی دوره‌های کوتاه مدت در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای تابعه خود، فیزیوتراپیست تربیت می‌کند.

دبیر انجمن فیزیوتراپی ایران افزود: مدارک صادره هیچ‌گونه وجاهت قانونی ندارند و به هیچ وجه مجوزی برای اشتغال افراد صاحب مدرک در امر درمان بیماران نیستند و تنها میلیون‌ها تومان سرمایه جوانان بیکار و خانواده‌های آن ها را به جیب دانشگاه آزاد سرازیر می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی استانی طرح ملی طوبی برگزار می‌شود
  • افزایش تعداد داوطلبان پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
  • انتقاد از تبلیغ دروغ دانشگاه آزاد؛ مدارک دوره‌های کوتاه مدت فیزیوتراپی قانونی نیست
  • پشت پرده تربیت فیزیوتراپیست در دوره‌های کوتاه مدت
  • پشت پرده تربیت نیروی فیزیوتراپی در دوره‌های کوتاه مدت
  • 43 دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان برگزار شد
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • ۲۷ رشته تخصصی جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم اضافه می‌شود