Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به غیرکارشناسی بودن انتقال آب دریای مازندران به سمنان گفت: مجلس موضوع انتقال آب دریای مازندران به فلات مرکزی ایران را تصویب نکرد. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

حسین نیازآذری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ساری اظهار داشت: با توجه به مصوبه برنامه ششم توسعه و بودجه سالانه کل کشور و پیشنهادی که دولت به مجلس داد، مجلس شورای اسلامی موضوع انتقال آب دریای مازندران به سمنان و فلات مرکزی ایران را تصویب نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شرایط خاص دریای مازندران و انتقال آب آن به سمنان افزود: این موضوع به لحاظ شرایطی که دارد، غیرکارشناسی است و آلودگی زیست‌محیطی فراوانی را ایجاد خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت موظف است بر اساس مصوبه مجلس اقدام کند، افزود: اخیرا شنیده شده رئیس‌جمهور در دیدار با مردم سمنان در رابطه با این موضوع اظهارنظر کرده که مجمع نمایندگان مازندران در این رابطه از وزیر نیرو سوال کردند و مطمئنا این سئوال به صحن علنی مجلس می‌رود.

انتقال آب از هفتیان به تفرش از پروژه‌های مهم استان مرکزی استجزئیات پروژه ملی انتقال آب خزر به فلات مرکزی ایران؛ چگونه آب دریای خزر شمالی‌ها را از تشنگی نجات می‌دهد؟مطالبه مردم سمنان از رئیس جمهور انتقال آب استوی با بیان اینکه 12 نماینده استان مازندران تذکر دادند به رئیس‌جمهور که بر اسناد بالادستی سخنرانی کنند، افزود: رئیس‌جمهور نباید به موضوعاتی که امکان اجرایی نداشته و صرفا ایجاد دغدغه و نگرانی بین استان‌ها ایجاد می‌کند بپردازد.

انتهای پیام/ح

 

R41358/P1357/S6,74/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی

در حالی‌که اعتراض مخالفان به قانون "عوامل خارجی" در تفلیس همچنان ادامه دارد، رئیس‌جمهور گرجستان وعده داده که این لایحه را در صورت تصویب نهایی، وتو خواهد کرد، ولی خود اعتراف کرد که نمایندگان پارلمان می‌توانند این وتو را لغو کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور گرجستان روز گذشته، چهارشنبه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بی.بی.سی اعلام کرد که لایحه قانونی «شفافیت نفوذ خارجی» تحت عنوان "عوامل خارجی" که در پارلمان این کشور در حال بررسی است، را وتو خواهد کرد.

او گفت: «من این قانون (در مورد عوامل خارجی) را وتو خواهم کرد، همانطور که با سایر قوانینی که با استراتژی و توصیه‌های اتحادیه اروپا در زمینه دموکراسی در تضاد هستند، انجام می‌دهم.»

خانم زاروبیشویلی در عین حال یادآور شد که البته وتوی او توسط اکثریت نمایندگان پارلمان لغو خواهد شد.

روز چهارشنبه پارلمان گرجستان لایحه "عوامل خارجی" را در اولین قرائت تصویب کرد. 83 نماینده به آن رای مثبت داده و  این قانون هیچ رای مخالفی نداشت.

نخست وزیر گرجستان رئیس جمهور را عامل نفوذ خارجی نامید

ایراکلی کوباخیدزه، نخست وزیر گرجستان، سالومه زورابیشویلی، رئیس جمهور این کشور را عامل نفوذ خارجی خواند.  او در یک نشست خبری گفت: «سالومه زورابیشویلی خود یک عامل نفوذی خارجی است. مسلماً، او تنها می‌تواند صدای یک قدرت خارجی باشد، یک حزب جنگ جهانی که ما بارها درباره آن صحبت کرده‌ایم.»

توضیح حزب همبستگی برای صلح گرجستان درباره اهمیت تصویب قانون "عوامل خارجی"

 ماموکا پیپیا، دبیر امور بین‌المللی حزب همبستگی برای صلح گرجستان در جمع خبرنگاران تاکید کرد که وتوی رئیس جمهور گرجستان بر تصویب قانون عوامل خارجی تأثیری نخواهد داشت.

وی با اشاره به این واقعیت که اکثریت قاطع نمایندگان پارلمان به راحتی چنین وتویی را خنثی خواهند کرد، افزود: «آنچه در حیات سیاسی کشور تغییر خواهد کرد این است که سازمان‌های غیردولتی که بودجه آنها توسط کمک‌کنندگان غربی پرداخت می‌شود، دیگر نمی‌توانند عرضه پول را برای اهداف مشکوک و سیاسی هدایت کنند.»

این سیاستمدار گفت: «واکنش اپوزیسیون را می‌توان پیش‌بینی کرد، زیرا آنها می‌دانند دارند اهرم اصلی نفوذ خود بر افکار عمومی را از دست می‌دهند. امیدوارم این قانون تصویب شود و به عنوان ابزار واقعی برای تقویت حاکمیت گرجستان در نظر گرفته شود. و مهمتر از همه، بسیاری از شهروندان گرجستان از این لایحه حمایت می‌کنند.»

ادامه اعتراض گروه زیادی از مردم گرجستان در مخالفت با قانون "عوامل خارجی"

شب گذشته پس از پایان زمان اولتیماتوم یک ساعته داده شده توسط مقامات برای متفرق شدن، معترضان در تفلیس فعال‌تر شدند. چند هزار نفر از معترضان به تصویب قانون "عوامل خارجی"، پس از پایان اولتیماتوم وزارت امور داخلی گرجستان همچنان در مقابل ساختمان پارلمان باقی مانده و به سمت ساختمان دولت حرکت کردند. آنها با دادن شعارهایی و در دست داشتن پرچم گرجستان و اتحادیه اروپا، خواستار پس گرفته شدن لایحه عوامل خارجی از پارلمان شدند.

طبق اطلاعات وزارت امور داخلی گرجستان ، برای حفظ نظم و قانون در مکان‌هایی که معترضان تجمع کرده بودند، از جمله در محوطه ساختمان اداری دولت، نیروهای ویژه امنیتی و پلیس بسیج شدند و تجهیزات لازم برای متفرق کردن تجمع مردم نیز در محل مستقر شده بود. این وزارتخانه یادآور شد، برای جلوگیری از هر گونه بر هم زدن نظم و قانون، پلیس در مرکز پایتخت گرجستان در حال انجام وظیفه است و امکان استفاده از زور علیه معترضان در صورت نیاز نیز وجود دارد. به گزارش خبرنگاران، دهها نیروی ویژه وزارت کشور گرجستان در نزدیکی اتوبوس‌های پلیس به حالت آماده باش مستقر بودند.

هیچ گزارشی در مورد بروز درگیری بین معترضان و پلیس یا دستگیری فعالان مخالف وجود ندارد.

مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستانایوانیشویلی از بازگشت به قدرت در گرجستان چه می‌خواهد ؟انتخاب نخست وزیر جدید گرجستان

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • جشن احیای واحد‌های راکد استان سمنان برگزار شد /ایجاد ۴ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی برای مردم استان
  • استقبال از رئیس جمهور در سمنان
  • رییس جمهور ایران اسلامی وارد سمنان شد
  • «ابیانه» یاقوت فلات مرکزی ایران/ سودای جهانی شدن محقق می‌شود؟
  • رئیس‌جمهور کلمبیا اسرائیل را به نقض قطعنامه آتش‌بس سازمان ملل متهم کرد
  • رئیسی سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • ارسال ۳ لایحه دولت به مجلس
  • دولت سه لایحه به مجلس ارسال کرد
  • دولت ۳ لایحه به مجلس ارسال کرد