Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربی پست به نقل از منابع آگاه خود ادامه داد: کمی بعد از پایان سفر بن سلمان به موریتانی، تصمیم محمد بن زاید به این کشور، نشان دهنده حمایت عربستان و امارات از دولتی است که به سمت ائتلاف انها علیه قطر متمایل شده و رابطه دیپلماتیک خود با این کشور عربی را قطع کرده است.

در سوی دیگر، موریتانی هم برای تقویت همکاری با عربستان و امارات، در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی تلاش می کند و در جریان پرونده قتل خاشقجی، با قدرت در کنار ریاض ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولد احمد، تحلیلگر مسائل مربوط به کشورهای عربی می گوید:«امارات برای ایجاد منطقه نفوذی در بین دولتهای موریتانی، مالی و بورکینافاسو تلاش می کند و موریتانی دروازه ورود به این دولتهاست؛ همین مساله، علت اهتمام او به حمایت همه جانبه از این کشورها و سرمایه گذاری در آنهاست.

عربستان و امارات در زمینه نزدیکی به موریتانی با یکدیگر رقابت دارند؛ همانطور که بلافاصله پس از سفر بن سلمان به موریتانی، بن زاید هم عزم سفر کرد تا در این قائله از سعودیها عقب نماند. در واقع، امارات تلاش می کند بر سرمایه گذاریها در موریتانی مسلط شده و قراردادهای متعددی در زمینه های مختلف با آن امضا کند. این در حالی است که عربستان چند ماه پیش، توافق های نظامی متعددی با دولتهای افریقایی امضا کرده و در راستای تامین سلاح ۶ دولت آفریقایی، مذاکراتی سرّی با فرانسه انجام داد.

در همین رابطه، قرار است لیست سلاح های درخواستی دولتهای آفریقایی که بهای آن به ۳۰ میلیون دلار می رسد، به وزارت خزانه داری عربستان ارائه شود، تا با پرداخت این هزینه موافقت کند!

این معاملات و طرحهای گسترده که به ناگاه بر دولتهای آفریقایی سرازیر شده است، باب سوالات زیادی را در مورد نقشه های دو هم پیمان برای نواکشوت، می گشاید.

 

منبع: انتخاب

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۶۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ نماینده ولی فقیه در گیلان به مناسبت گرامیداشت هفته کار و کارگر با اشاره به جایگاه رفیع کار و کارگر در اسلام استان گفت: عمده ملزومات زندگی مردم جامعه محصول کار و تلاش کارگران است، که باید به این قشر از جامعه بیشتر توجه شود.

آیت الله رسول فلاحتی با اشاره به تقاضای بازار برای مصرف کالا‌های ایرانی، گفت: بیشتر کشور‌ها امروز تمایل دارند تولیدات ایرانی را مصرف کنند و همچنین، کشور‌هایی همچون ترکیه، سوریه و عراق بهترین میدان عرضه تولیدات فنی و مهندسی ایرانیان هستند.

وی با تاکید بر ضرورت برآورد میزان نیاز داخلی برای تولید در عرصه‌های مختلف، اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار داریم، اما مشخص نیست که تولید برنج از این مقدار شالیزار پاسخگوی نیاز داخلی باشد تا در صورت نیاز با حمایت مسئولان تلاش بیشتری برای جهش تولید انجام شود.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تلاش دولت برای احیای شرکت‌ها و صنایع تعطیل و نیمه تعطیل کشور، افزود: با احیای این شرکت‌ها، کارگران و تولیدکنندگانی که براثر مشکلات بیکار شدند با سرمایه‌گذاری‌های جدید به عرصه تولید بازمی گردند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم ایجاد توازن میان افزایش حقوق کارگری و کالا‌های مصرفی، افزود: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب مسئله امنیت شغلی را مطرح کردند، برخی کارفرمایان با جذب کارگر ۸۹ روزه برای کارگران نگرانی ایجاد می‌کنند در حالی که متولیان امر باید به مشکلات کارگران توجه و برای حل آن تلاش کنند.

آیت‌الله فلاحتی همچنین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط صنعت با مدارس و دانشگاه، افزود: دانش‌آموزان پس از پایان تحصیلات متوسطه، باید مهارت لازم در رشته تحصیلی خود را داشته باشد.

نمایندگان تشکیلات کارگری و کارفرمایی، مدیران شورای هماهنگی گیلان، مدیران تعاون کار و بسیج کارگری و کارخانجات استان هم موضوعات مربوط به حوزه خود را مطرح کردند

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • توسعه اجتماعی شاخص‌ترین دارایی نظام است
  • رشد قابل توجه صنعت فیلم عربستان
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • اسرائیل؛ اسم رمز سکوت تاریخی اعراب!
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • سفیر ایران: خاندوزی هفته آینده به عربستان می رود
  • آغاز رزمایش چندملیتی «پرچم صحرای ۹» در امارات