Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-04@14:27:53 GMT

ضربه ای بی سابقه به پروژه شبح آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۷۰۵۲

ضربه ای بی سابقه به پروژه شبح آمریکا

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری اسکای نیوز، جنگنده های پیشرفته اف 35 آمریکا که به شبح نیز شهرت دارد و قیمت هر کدام از آنها به 135 میلیون دلار می رسد پس از آن که ایرادی خطرناک در یکی از مهمترین مزایای آن ایجاد شده است ضربه ای بزرگ متحمل گردیده است، مساله ای که ورود عملیاتی این جنگنده برای خدمت در ارتش انگلیس را تهدید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه سان انگلیس اعلام کرد پوشش بیرونی این جنگنده که باعث می شود از دید رادارهای دشمن مخفی بماند و آن را به گران ترین جنگنده جهان تبدیل کرده است زودتر از پیش بینی های انجام شده ساییده شده و از بین می رود و باید پس از انجام هر عملیات نظامی تعویض شود.

با وجود آن که این پوشش باعث می شود رادارهای دشمن نتوانند اف 35 را هدف قرار دهند به مشکلی بزرگ تبدیل شده و سریعتر از آنچه پیش بینی می شد فرسوده می گردد.

یک منبع در نیروی هوایی ارتش انگلیس به روزنامه ساندی اکسپرس گفت: باید این مشکل پیش از ورود اف 35 به خدمت در نیوری هوایی حل شود.

این در حالی است که نایب رئیس شرکت لاکهید مارتین سازنده این جنگنده اعلام کرد: این ایراد عمدی نبوده و اقدامات لازم برای رفع مشکل این پوشش انجام خواهد شد.

در ماه گذشته میلادی کشور انگلیس اعلام کرد ناوگان هوایی خود را با 17 فروند جنگنده اف 35 آمریکا تقویت خواهد کرد.

گوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلیس گفت: جنگده های جدید که سرعت آنها به 1200 کیلومتر در ساعت می رسد بین سال های 2020 تا 2022 تحویل داده می شوند.

روزنامه انگلیسی زبان سان تاکید کرد ویلیامسون و استیون هیلر فرمانده نیروی هوایی انگلیس قبلاً از وجود چنین مشکلی اطلاع داشته اند.

جنگنده نسل پنجم اف 35 دارای سه نسخه است: 1- اف 35 ای که عملیات پرواز و فرود را مانند دیگر هواپیماها به طور عادی انجام می دهد 2- اف 35 بی که قابلیت پرواز و فرود به طور عمودی را دارد 3- اف 35 سی که برای خدمت بر روی ناوهای هواپیمابر استفاده می شود.

انتهای پیام/

184 / 159 انگلیس آمریکا اف 35

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: انگلیس آمریکا اف 35

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در همان صبح حملات اوکراینی‎ها به این پایگاه هوایی، ویدئویی منتشر شد که واضح است طی حملات اوکراینی‎ها، انبار ذخیره کیت‎های هدایت ماهواره‎ای بالدار UMPC مورد حمله قرار گرفته‎اند. با انتشار تصاویر ماهواره‎ای نتایج حملات اوکراینی‎ها توسط اکانت‎های اوسینت غربی، در سمت دیگری از این پایگاه هوایی به‎نظر هدف دیگری مورد اصابت قرار گرفته است که در ماه مارس در کنار آن رمپ، جنگنده سوخو-۳۵ پارک بوده است و در حال حاضر مشخص نیست که این اثر مربوط به چه چیزی است. همچنین این اکانت اوسینت مدعی شده است که به جنگنده سوخو Su-۳۵S که در رمپ نزدیک به محل قرار گرفتن کیت‎های UMPC قرار داشته است، آسیبی وارد شده است که اگر در آخر ویدئو دقت کنید همان جنگنده‎های سوخو-۳۴ و سوخو-۳۵ قابل مشاهده هستند که به‎نظر نمی‎رسد که آسیبی به آن‎ها وارد شده باشد.

منبع: پارتیزان

tags # اوکراین ، روسیه سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه؛ خسارت سنگین روس‌ها + ویدئو
  • دست رد امارات بر سینه پنتاگون/ چراغ سبز دوحه به استقرار جنگنده‌ها
  • جابجایی جنگنده‌های آمریکایی در خلیج فارس
  • جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • تجاوز هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • حمله هوایی آمریکا و انگلیس به شمال غرب یمن
  • سوخت گیری هوایی یک هواپیما با بالگرد (فیلم)
  • حمله هوایی و توپخانه‌ رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان