Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل کانون صرافان گفت:: مسئولان اگر می‌خواهند با صرافی‌های غیرمجاز برخوردی کنند، من آدرس هایش را دادم؛ بفرمایند انجام دهند.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: ترکاشوند در واکنش به گفتگوی بازارنیوز با پروانه سلحشوری نماینده تهران در مجلس، که از وی خواسته بود برای صرافی‌های غیر مجازی که اعلام کرده بود وجود دارند، مصداق بیاورد، گفت: تمام مغازه‌هایی که سر در آن‌ها عنوان «سکه و صراف» نوشته شده، غیرقانونی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
خیلی از مغازه‌هایی که عنوان «سکه» نوشته اند، کار ارزی انجام می‌دهند و غیر قانونی اند. تنها صرافی‌هایی که نوشته اند «صرافی»، که دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی هستند و شماره کد هم دارند، قانونی اند. من یک آدرس کلی دادم. مسئولان اگر می‌خواهند برخوردی کنند، من آدرس هایش را دادم؛ بفرمایند انجام دهند.

دبیرکل کانون صرافان درباره انگیزه برخورد با صرافی‌های غیر مجاز که با وجود بازدید همتی از بازار فردوسی همچنان فعالند و هنوز با آن‌ها برخورد نشده گفت: نمی‌دانم انگیزه‌ای وجود دارد یا خیر. اوضاع بهتر شده است. سال گذشته انگیزه‌ای نبود. الان یک مقدار بهتر شده و تا حدودی برخورد می‌شود، ولی باز هم به شکل قطعی نیست.

وی همچنین از اعطای مجوز از طرف اتحادیه‌ها به افراد برای فروش سکه گلایه کرد و گفت:سکه و مسکوکات صرفا در اختیار بانک مرکزی است. چون خود بانک مرکزی تولید کننده آن است. بانک مرکزی سکه را طبق مجوزی فقط به صراف‌های رسمی خودش میدهد. برخی اتحادیه‌ها به انحا دیگر راجع به فروش سکه مجوز صادر میکنند. مجوز‌ها که صادر می‌شوند، کار از سکه شروع می‌شود و بعد و وارد ارز می‌شوند. لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000BFz برچسب ها: کانون صرافان ، ترکاشوند ، بازارنیوز ، پروانه سلحشوری ، نماینده مجلس ، بانک مرکزی ، دلار ، صرافی ، صرافی های غیر مجاز ، ارز ، سکه ، بانک مرکزی

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کانون صرافان ترکاشوند بازارنیوز پروانه سلحشوری نماینده مجلس بانک مرکزی دلار صرافی صرافی های غیر مجاز ارز سکه بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قابل توجه فعالان اقتصادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ علیرضا نوروزی درسومین گردهمایی هم اندیشی تبدیل مجوز‌های قدیمی به شناسه یکتا در درگاه ملی مجوز‌های کشور در رشت برگزار شد افزود: مقدمات تبدیل مجوز‌های قدیمی به شناسه یکتا در درگاه ملی مجوز‌های کشور از سال گذشته در گیلان فراهم شده است و با اجرای این طرح مجوز‌های کاغذی به مجوز‌های الکترونیکی تبدیل می‌شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با بیان اینکه استان گیلان دراجرای این طرح با اطلاح رسانی به موقع رتبه دوم کشور را در ثبت مجوز‌ها به شناسه یکتا کسب کرده، افزود: این یکی از اقدام‌های توسعه گرایانه دولت در راستای کاهش هزینه‌ها و رفت وآمد‌ها در ادارات است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ۷ ماده ۱ قانون تسهیل صدور مجوز‌ها صاحبان اصناف باید تا ۲۵ اردیبهشت امسال مجوز الکترونیکی (شناسه یکتا) دریافت کنند گفت: کسب و کار‌هایی که شناسه یکتا نداشته باشند از لحاظ قانونی بدون مجوز محسوب می‌شوند.
 علیرضا نوروزی با بیان اینکه باهوشمند شدن خدمات دولت، کسبه‌ای که مجوز الکترونیک نداشته باشند و نامشان در بانک اطلاعات کسب و کار کشور به نشانی (qr.mojavez.ir) نباشد برای دریافت خدمت در ادارات دولتی و بانک‌ها دچار مشکل خواهد شد اضافه کرد: فعالان اقتصادی اگر در این سامانه ثبت انجام ندهند بعد از ۲۵ اردیبهشت ماه دچار مشکل خواهند شد.
همچنین در این گردهمایی هریک از اعضا پیشنهادات و روش‌های مشارکت بهتر برای عملیاتی شدن و اطلاع رسانی این طرح را ارائه دادند.

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • قابل توجه فعالان اقتصادی
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد