Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، محمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی با بیان اینکه ترکیه در حوزه گردشگری غذا از ظرفیت های بالایی برخوردار است، تصریح کرد: میزان درآمد کشورمان از فروش اتاق و غذا به گردشگران تا پایان سال جاری به ترتیب به 10 و 5 میلیارد دلار خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه شهرهای غازی‌آنتپ و حتای در بخش گردشگری غذا از سوی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد «یونسکو» به فهرست «شهرهای خلاق» این سازمان اضافه شده‌اند، اظهار داشت: حوزه خورد و خوراک گردشگران به طور جدی در افزایش میزان درآمد گردشگری تاثیر داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او با ابراز اینکه میزان درآمد کشور از فروش غذا به گردشگران باید با میزان فروش اتاق به آن ها معادل باشد، بیان داشت: غذاهای هر منطقه ترکیه، طعم و عطر متفاوت خود را دارند و ما باید آن را به توریست ها معرفی کنیم.

 

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، بیش از 88 درصد گردشگران در جهان، آشنایی با سبک‌های مختلف آشپزی و خوردن غذاهای سنتی کشورهای مختلف را از مهم‌ترین فاکتورهای سفر می‌دانند.

 

سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل هم پیش از این اعلام کرده بود، 30 درصد درآمد کل گردشگری جهان وابسته به صنایع غذایی است.

 

یکی از فاکتورهای اصلی در درآمد اصلی ترکیه سرمایه گذاری خارجی و گردشگری است که علاوه بر سود سرشار، طی سال های گذشته صدمات جدی به این کشور وارد کرده است.

 

به طور واضح طی سال های اخیر در جریان کودتا، درگیری با روسیه و حملات تروریستی بخش توریستی این کشور متحمل خسارت های فراوانی شد.

 

در بخش سرمایه گذاری نیز چنانچه سرمایه گذاران با رویدادهایی نظیر اتفاقات فوق مواجه شوند با خارج کردن سرمایه خود اقتصاد ترکیه را با تلاطم مواجه می کنند.

 

115

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: آناتولی فرهنگ آموزش اقتصاد ترکیه یونسکو گردشگری دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورو رکورد زد

یورو در برابر ین به بالاترین میزان خود در ۱۶ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، ارزش یورو در برابر ین ژاپن و دلار آمریکا تقویت شد.

یورو به بالاترین میزان خود در برابر ین ژاپن از ماه آگوست ۲۰۰۸ رسید و در برابر دلار به بالاترین ارزش خود از ۱۲ آوریل دست یافت.

آخرین گزارش‌های منتشرشده از شاخص مدیران خرید احتمالا ارز اتحادیه اروپا را تقویت کرده، زیرا فعالیت تجاری منطقه یورو به بالاترین میزان خود در ۱۱ ماه گذشته رسیده است.

این مورد در حالی رخ داد که شاخص مدیران خرید ترکیبی ایالات‌متحده به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه گذشته رسیده است.

در همین حال، سرمایه‌گذاران در ژاپن بر روی جلسه بانک مرکزی این کشور در ۲۶ آوریل، تمرکز کردند.

به نقل از بیزنس، یورو پس از رسیدن کوتاه‌مدت به ۱۶۵.۷۵، به میزان ۰.۴۴ درصد در برابر ین در ساعت چهار و ۴۳ به وقت اروپا افزایش یافت و به ۱۶۵.۶۷ رسید.

یورو یک دقیقه بعد ۰.۴۵ درصد در برابر دلار افزایش یافت و به ۱.۰۷۰۴۴ رسید.

دیگر خبرها

  • مارک زاکربرگ: متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • مارک زاکربرگ می‌گوید متا سال‌ها با کسب درآمد از هوش مصنوعی فاصله دارد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • برگزاری جشنواره سماق درآینده نزدیک باحضور گردشگران داخلی وخارجی
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • یورو رکورد زد