Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن اولین سالروز پیروزی عراق بر داعش توسط دانشجویان عراقی دانشگاه‌های ایران برگزار شد. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا, همزمان با اولین سالگرد پیروزی عراق بر داعش و نابودی حکومت خودخوانده تروریست‌های تکفیری توسط مردم کشوری که بلاد رافدین(یاری‌کنندگان) معروف است, مراسم جشن و گرامیداشت این واقعه بزرگ توسط دانش آموزان و دانشجویان عراقی در مدارس و دانشگاه‌های تهران و دیگر شهرهای ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دهم دسامبر سال 2017, حیدر العبادی نخست‌وزیر پیشین عراق دهم آزادسازی کامل خاک این کشور از لوث داعش را اعلام کرد.گروه تروریستی داعش در سال 1393 (2014 میلادی) با اشغال و تثبیت مواضع خود در استان الرقه سوریه و بخش‌های وسیعی از استان دیر الزور، توانست کنترل نواحی مجاور مرزهای عراق را در اختیار خود بگیرد. این گروه تروریستی در بهار سال 93 طی عملیاتی هماهنگ با برخی گروه‌ها و شخصیت‌های عراقی به‌صورت ناگهانی به تعدادی از استانهای عراق حمله کرده و موفق به تصرف موصل مرکز استان نینوا شدند.

اولین سالروز شکست داعش در عراق/ «مرجعیت» و «بسیج مردمی» ارکان پیروزی بر توطئه آمریکایی داعش

آنها همچنین در ادامه استان‌های صلاح‌الدین، دیالی و الانبار را اشغال کردند و کار به جایی رسید که خود را به نزدیکی مرزهای بغداد رساندند.تروریستهای تکفیری داعش در عراق در ادامه به پیشروی‌های خود ادامه دادند و حتی تا نزدیکی مرزهای ایران و تا آستانه ورود به شهرهای مذهبی عراق نیز پیشروی کردند. اما در نهایت با تشکیل نیروهای بسیج مردمی و فعال‌سازی گسترده ارتش عراق، عقب‌نشینی داعش از مناطق تحت سلطه خود شروع شد. سرانجام با به شهادت رسیدن و مجاهدت و فداکاری هزاران مجاهد عراقی تمامی سرزمین عراق از لوث تروریست های تکفیری رهایی یافت.

انتهای پیام/

R1405/P1013149/S4,38/CT1 واژه های کاربردی مرتبط جبهه مقاومت اسلامی حشد الشعبی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جبهه مقاومت اسلامی حشد الشعبی جبهه مقاومت اسلامی حشد الشعبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دیدار سال ۱۳۵۷، فرح با آیت‌الله خویی رهبر شیعیان عراق چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روز دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۵۸؛ بیش از دو ماه پس از پیروزی انقلاب در ایران، و درست در بحبوحه‌ی روزهایی که سران رژیم گذشته یکی پس از دیگری در جلوی جوخه‌ی اعدام قرار می‌گرفتند و از سوی دیگر نیز این گمانه در عراق مطرح بود که ایران قصد دارد با آشوب در مناطق شیعه‌نشین آن کشور، انقلاب خود را صادر کند، خبرنگار خبرگزاری فرانسه به دیدار آیت‌الله العظمی سید ابوالقاسم خویی رهبر شیعیان عراق رفت. آن‌چه در پی می‌خوانید گزارش خبرگزاری فرانسه از آن دیدار است که فردای آن روز [سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۵۸] در روزنامه‌ی کیهان منتشر شد:

حضرت آیت‌الله العظمی حاج سید ابوالقاسم الموسوی الخویی رهبر شش میلیون شیعه در عراق دیروز [دوشنبه ۲۷ فروردین ۵۸] اعلام کرد که جامعه‌ی شیعه‌ی عراق در امنیت زندگی می‌کند و شایعه‌ی وجود آشوب در استان‌های شیعه‌نشین عراق را پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران تکذیب کرد.

آیت‌الله خویی که ۸۴ سال دارد و یکی از محترم‌ترین رهبران شیعه‌ حتی در خود ایران است،‌ دیروز [دوشنبه ۲۷ فروردین ۵۸] در نجف، یکی از اماکن بسیار مقدس بین‌المللی شیعه، شهری در بیابان واقع در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بغداد، و در همان اتاقی که در پاییز گذشته [پاییز ۵۷] فرح را پذیرفته بود، خبرنگار خبرگزاری فرانسه را به حضور پذیرفت. در آن هنگام مذاکرات فرح با حضرت آیت‌الله آخرین تلاشی بود که خانواده‌ی پهلوی برای آرام کردن رهبری شیعه به کار می‌برد. این هم‌چنین آخرین سفری بود که همسر شاه سابق – پیش از ترک همیشگی ایران – به خارج از کشور کرد.

آیت‌الله خویی در گفت‌وگو در آن دیدار گفت: «چیزی که من به او (فرح) گفتم فقط این بود که بایستی شاه سابق را وادار به اصلاح حکومت خودش می‌کرد و وادارش می‌کرد تا برای ملت کار کند و صهیونیست‌ها و بهاییان را بیرون کند اما آن‌ها به اندرزهای من توجه نکردند.»

آیت‌الله خویی وقت خود را صرف تدریس در مدرسه‌ی علمی نجف و ادای نماز در مسجد بزرگ شهر، مرقد علی (ع) داماد پیغمبر (س) و چهره‌ی اساسی شیعه، می‌کند. ایشان از نقطه‌ای در خاک ایران در نزدیکی مرز تریکه و در ۷۰ سالگی به نجف آمده است.

پس از آن‌که حضرت آیت‌الله العظمی خمینی در مهرماه گذشته از نجف به پاریس و از آن‌جا به تهران رفت و پس از آن‌که ۱۵ سال در کنار آیت‌الله خویی در نجف زندگی کرده بود، آیت‌الله خویی اکنون تنها مرجع بزرگ ایرانیان شیعه در عراق است (که در آن‌جا رقم جمعیت شیعه و سنی برابر است) و قدرت روحانی و معنوی ایشان از کربلا، شهر مقدس بزرگ دیگر عراق در شمال نجف، تا منطقه‌ی بصره در کرانه‌ی شط‌العرف گسترش دارد.

حضرت آیت‌الله خویی در سخنان خود گفت: «در طی ده سال گذشته من تلگرام‌های بسیاری برای شاه سابق فرستادم تا به او در مورد سیاست ضد خلقی اخطار کنم و به او هشدار بدهم که سرانجام واقعه‌ای روی خواهد داد.»

در این هنگام آیت‌الله خویی از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ابراز خشنودی کرد و این پیروزی را تبریک گفت. آیت‌الله خویی افزود: «حالا آرزو می‌کنم که همه چیز در ایران خوب پیش برود و بهتر از پیش باشد، و دیگر بازگشت به قهقرا اتفاق نیفتد و این‌که همه چیز برای ملت و به نام ملت انجام بگیرد. تکلیف ملت پشتیبانی از کسانی است که ملت را آزاد کرده‌اند. البته با اتکا بر اسلام که مترادف آزادی است. مهندس بازرگان نخست‌وزیر ایران مرد درستی است که ملت اسلام می‌تواند به او اعتماد کند. مهم این است که نفوذ صهیونیسم به‌کلی در ایران نابود شده و ایران اکنون سیاستی را پیش می‌برد که نه طرفدار غرب است و نه طرفدار شرق.»

رهبر مذهبی شیعه‌ی عراق در عین حال در داوری خود نسبت به اعدام‌های جاری در ایران به طفره سخن گفت و خاطرنشان کرد که از ایران دور است و مشغولیت بسیار دارد و از جزئیات اطلاع چندانی ندارد و توضیح داد که «گروه‌های بسیاری در ایران قدرت دارند و مسئولیت اعدام‌ها با گروه‌هایی است که در آن باره تصمیم می‌گیرند. اما وقتی که قدرت متمرکز شد مسئولیت مشترک خواهد شد.»

آیت‌الله خویی در پایان گفت: «برای آن‌که همه چیز را روشن‌تر دریابیم به زمان بیش‌تری نیاز هست.»

۲۵۹۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895486

دیگر خبرها

  • همایش بین‌المللی معرفت و رسالت حسینی در کربلا برگزار می‌شود
  • در دیدار سال ۱۳۵۷، فرح با آیت‌الله خویی رهبر شیعیان عراق چه گذشت؟
  • حمایت مردم عراق از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • جدیدترین موضع گیری السودانی درباره روابط با ایران و آمریکا
  • نقشه آمریکا برای ایجاد یک تشکیلات تروریستی جدید در عراق و سوریه
  • تحلیلگر عراقی: آمریکا برای حفاظت از اسرائیل در خاک ما سامانه پدافند هوایی ایجاد کرده است
  • حضور دو مستندساز هرمزگانی در اولین جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
  • استقبال عراقی ها از پاسخ ایران به اسرائیل (فیلم)
  • استقبال عراقی‌ها از پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی
  • اولین برنامه نشست‌های گفتمان و سیاست فرهنگی دولت برگزار می‌شود