Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقام‌های آمریکایی حداقل ۳۲ رهبر دینی و مذهبی و فعال مدنی و حقوق بشر را که در دفاع و حمایت از مهاجران آمریکای مرکزی در مرز مکزیک تجمع کرده بودند، بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، ۳۲ رهبر مذهبی و فعال مدنی روز دوشنبه در جریان اعتراض به برخورد سرکوب گرایانه با مهاجران آمریکای مرکزی در مرز مکزیک و ایالات متحده، توسط مقام های آمریکایی بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تجمع اعتراض آمیز روز دوشنبه در نزدیکی موانع مرزی در سن دیگو برگزار شده است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۴۰۰ تظاهرات کننده که بسیاری از آنها را رهبران کلیساها، مساجد و اقلیت های قومی و فعالان حقوق بشر تشکیل می دادند، در این تجمع اعتراض آمیز شرکت کرده بودند. شرکت کنندگان در این تظاهرات خواستار توقف بازداشت و اخراج مهاجران آمریکای مرکزی شده و از واشنگتن خواستند تا از مهاجرانی که وارد شهر تیجوانای مکزیک شده اند و قصد ورود به خاک ایالات متحده را دارند، استقبال کند.

این تجمع اعتراض آمیز با دخالت ماموران فدرال آمریکا و بازداشت تعدادی از رهبران مذهبی و فعالان مدنی همراه شد.

سخنگوی گشت مرزی آمریکا در این باره گفت: ۳۱ نفر توسط ماموران حفاظت فدرال به خاطر ورود به منطقه ممنوعه مرزی بازداشت شده اند و یک نفر نیز توسط گشت مرزی به خاطر اهانت به یک مامور بازداشت شده است.

این دومین رویارویی ماموران و مقام های آمریکایی با معترضان در مرز مکزیک به شمار می رود، آن هم از زمانی که هزاران نفر از مهاجران آمریکای مرکزی وارد شهر تیجوانا شده اند.

پیش از این نیز ماموران گشت مرزی آمریکا به سوی مهاجرانی که قصد ورود به خاک ایالات متحده را داشتند، گاز اشک آور شلیک کرده اند.

تازه ترین آمارهای اداره گمرک و محافظت از مرز آمریکا نشان می دهد که درخواست های پناهندگی در مرز مکزیک و آمریکا در سال مالی ۲۰۱۸ میلادی با رشد ۶۷ درصدی نسبت به سال قبل از آن روبرو شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آمریکا مکزیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم

در اعتراضات و تظاهرات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا، تاکنون بیش از ۶۰۰ دانشجو توسط پلیس این کشور دستگیر شده اند. در ادامه ویدئویی از نحوه عجیب دستگیری یک دانشجوی معترض را می‌توانید ببینید که در فضای مجازی پربازدید شده است.

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • باقری:‌ گذر موفق ایران از نشیب وفرازها مرهون حکمت رهبر معظم انقلاب است
  • حمایت دانشجویان دانشگاه‌های استان از جنبش دانشگاهیان اروپا و آمریکا
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • نحوه عجیب بازداشت دانشجوی معترض توسط پلیس آمریکا + فیلم
  • مکزیک: دیدید چه بلایی سر دانشجویان معترض در آمریکا آمد؟
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • انتقاد تند رئیس جمهور مکزیک از آمریکا
  • اعتراض دانشجویان در آمریکا و اروپا خبر اول رسانه‌های دنیا + فیلم