Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@20:33:35 GMT

اطلاع از ایدز، درمان و کنترل آن را آسان تر می کند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۷۲۹۵

اطلاع از ایدز، درمان و کنترل آن را آسان تر می کند

به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا، دکتر سید محمد حسین اجاقی درهمایش دانشجویی ایدز در دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: ایدز
یک بیماری عفونی ساده و قابل کنترل و درمان است.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر طبق برآوردها در ایران چهل و یک درصد مبتلایان به HIV شناسایی شده اند و تنها نوزده درصد آنها تحت درمان قرار گرفته اند گفت: این اعداد با چشم انداز سازمان بهداشت جهانی تا سال 2020 فاصله ی زیادی دارد و برای رسیدن به شناسایی نود درصدی مبتلایان HIV باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته اجاقی طبق برنامه سازمان بهداشت جهانی تا سال 2020 باید نود درصد افراد مبتلا به ایدز شناسایی شوند، نود درصد مبتلایان تحت درمان قرار گیرند و نود درصد دریافت کنندگان درمان، بار ویروسی آنها به صفر برسد.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 /1876
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف ایدز جنوب شرقی دانشگاه علوم پزشکی درمان سازمان بهداشت جهانی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد

امین اسدی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بر اساس آمار وزارت بهداشت تاکنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر جان خود را از دست داده است.

به گفته او، با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلا نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است.

اسدی با بیان اینکه شیوع تب کریمه کنگو تا پایان فصل گرما ادامه دارد، افزود: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی ادامه داد: در قالب اردوهای جهادی در روستاهای کم برخوردار و مناطق صعب العبور عشایر، سم پاشی اماکن دامی بصورت رایگان انجام می شود.

به گفته او، با توجه به شیوع ویروس در فصل گرما به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

اسدی گفت: افراد از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه بیماری مشترک انسان و دام، به جد اجتناب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • «پل طبیعت» امشب قرمز رنگ می‌شود
  • آخرین جزئیات تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو اعلام شد
  • از پیشگیری آسان تا درمان مشکل
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • ۶۳۰ هزار مترمکعب رواناب در نهرین کنترل شد
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید