Web Analytics Made Easy - Statcounter

تفاهم‌نامه همکاری میان دانشـگاه صنعتی امیرکبیر و مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان به منظور برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت به امضا رسید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، به منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های آموزشی- پژوهشی بین دانشـگاه صنعتی امیرکبیر و مرکز ملی استعداد‌های درخشان و دانش‌پژوهان جوان تفاهم‌نامه به امضاء رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این تفاهم نامه بر اجرای پروژه‌های تحقیقاتی- کاربردی مورد نیاز طرفین، راه‌اندازی، تکمیل و تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مورد نیاز مرکز، هدایت و حمایت از پایان نامه‌های تحصیلی به ویژه در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در راستای نیاز‌های تحقیقاتی آن مرکز، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت به منظور ارتقای توان علمی کارشناسان و محققین مرکز در مراکز تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی و خدماتی و انجام امور تحقیقاتی، مطالعاتی و امکان سنجی مورد نیاز مرکز استعداد‌های درخشان تاکید شده است.
بررسی میزان نیاز به فناوری‌های نوین توسط کارشناسان طرفین و برنامه‌ریزی جهت نیل به موارد اولویت‌دار، بهره‌مندی از امکانات آموزشی دانشگاه از قبیل: آزمایشگاهی، کارگاهی و کلاس‌ها، انجام بازدید‌ها و اردو‌های علمی، برای دانش آموزان و دانشجویان، برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی- مهارتی کوتاه‌مدت و بلندمدت، مشارکت در تدوین و تالیف نشریات و مجلات علمی و تبادل آن‌ها و انجام داوری، نظارت و بررسی نتایج پروژه‌های تحقیقاتی در داخل و خارج کشور از دیگر محور‌های این تفاهم نامه است.   تعهد دانشگاه امیرکبیر برای برآورد نیازهای آموزشی و پژوهشی مرکز استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با امضای این تفاهم نامه متعهد شده است که در قالب قرارداد‌های جداگانه‌ای در جهت برآورد نیاز‌های آموزشی و پژوهشی مرکز استعداد‌های درخشان و ارائه خدمات کارگاهی، آزمایشگاهی مورد نیاز به این مرکز متعهد شده است.
ارائه دوره‌های المپیاد‌های علمی و کارگاه‌های کوتاه مدت و بلندمدت مورد نیاز مرکز استعداد‌های درخشان، بهره‌گیری از توانایی‌های مرکز جهت اجرای فعالیت‌های مشترک یا اختصاصی آموزشی و پژوهشی، انتشار مقالات علمی حاصل از نتایج پروژه‌های تحقیقاتی مصوب با نام مشترک دانشگاه و مرکز، توافق جهت راه‌اندازی، تکمیل و بهره‌برداری از مراکز آموزشی، تحقیقاتی مورد نیاز مرکز، به رسمیت شناختن حقوق مادی و معنوی مرکز و تألیف و ترجمه متون و کتب علمی مورد نیاز مرکز از دیگر تعهدات این دانشگاه است.   ارسال مستمر عناوین تحقیقاتی- مطالعاتی به دانشگاه امیرکبیر
مرکز استعداد‌های درخشان نیز علاوه بر بررسی پیشنهادات برگزاری دوره‌های علمی و پژوهشی و اعلام نتایج به دانشگاه، نسبت به تهیه مستمر عناوین تحقیقاتی- مطالعاتی مورد نیاز مرکز و ارسال آن‌ها به دانشگاه امیرکبیر را بر عهده دارد.
کمک در تجهیز و راه اندازی آزمایشگاه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی در دانشگاه جهت بهره‌برداری مشترک، بررسی پروژه‌های تحقیقاتی پیشنهادی دانشگاه و اعلام نتایج به دانشگاه، عقد قرارداد جهت اجرای موارد موافقت و تامین منابع مالی مورد نیاز و به رسمیت شناختن حق و حقوق مادی و معنوی دانشگاه در خصوص نتایج حاصل از فعالیت‌های مشترک از دیگر تعهدات این مرکز به شمار می‌رود.
مدت این تفاهم نامه از زمان امضاء برای ۳ سال تعیین می‌شود، و با اعلام قبلی یکی از طرفین قابل فسخ بوده و ضمناً در صورت رضایت طرفین قابل تمدید است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: امضای تفاهم نامه بهره برداری مشترک مراکز آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی صبا را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، سید محمد ناظم رضوی درباره آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی صبا عنوان کرد: مسائل حقوقی این پروژه رفع شده‌اند و در حال حاضر با توجه به اینکه این فضا سال‌ها بلااستفاده مانده است، برای بازنگری طرح مشاور گرفته شده است.

وی افزود: مشاور میزان کار باقی‌مانده و تکمیل بخش‌هایی که در گذشته نیمه کاره مانده یا حتی به مرور زمان نیاز به بازنگری دارند و به نوعی نیاز است بخش‌هایی را مجدد به صورت ویژه طراحی کنند را برآورد می‌کند.

رضوی با اشاره به اینکه منطقه ۷ به عنوان مجری در این پروژه نقش خواهد داشت، گفت: به احتمال بسیار قوی طی ماه‌های اخیر کار اجرای عملیاتی این پروژه را انجام خواهیم داد، بودجه‌ای هم برای این امر در نظر گرفته شده است. شهرداری منطقه ۷ نیز عملیات اجرایی پروژه را عهده‌دار خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر تمام بخش‌ها و شریک سرمایه‌گذار به تعهدات خود عمل کنند، به احتمال بسیار قوی تا پایان ۱۴۰۳ می‌توانیم بخش فرهنگی و تجاری را توأمان راه‌اندازی کنیم.

بر اساس گزارش سایت شهر، وی در پایان گفت: امیدوارم امسال اتفاقات خوبی را با دستور شهردار و بخش‌های مختلف مدیریت شهری برای شروع قسمت پایانی و تکمیل فاز بهره‌برداری شاهد باشیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد
  • آخرین وضعیت مرکز نمایش‌های آئینی «صبا»/ بهره‌برداری مرکز تا پایان امسال
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه علمی و تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکزی با یک واحد صنعتی
  • کسب رتبه ۱۴ دانشگاه مازندران در بخش آموزش در میان دانشگاه‌های کشور
  • توافق‌نامه‌ای برای حمایت از صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • انعقاد دو موافقت‌نامه بزرگ تحقیقاتی در یک هفته
  • دانشگاه بیرجند بیش از هزار پله صعود کرد
  • انعقاد 2 موافقت‌نامه تحقیقاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر
  • ارتقای ۱۱۳۱ پله‌ای رتبه جهانی و ۶۰ پله‌ای رتبه ملی دانشگاه بیرجند