Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-03-28@21:55:21 GMT

رایزنی وزاری انرژی عربستان و آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۷۴۶۴

این دیدار در شرایطی برگزار شد که کشورهای صادر کننده نفت- اعضای اوپک و غیر اوپک- فشارهای وارده از سوی رئیس جمهور آمریکا برای کاهش بیشتر قیمت نفت را رد کردند.

کشورهای عضو اوپک و متحدان آنها به رهبری روسیه روز جمعه توافق کردند که از ماه ژانویه تولید نفت خود را به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

الفالح در پیام توئیتری خود افزود: «ما همچنین در مورد اقدامات پادشاهی عربستان در زمینه توسعه فناوری های مربوط به کاهش گازهای گلخانه ای، راندمان انرژی و فرصتهایی برای همکاری فنی میان دو کشور بحث و گفتگو کردیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است که «سهیل المزروعی» وزیر انرژی امارات متحده عربی پیش از این در خصوص فشارهای وارده از سوی آمریکا نوشت  که اوپک «از هیچ کس دستور نمی گیرد».

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اوپک رئیس جمهور آمریکا قیمت نفت روسیه نفت عربستان فناوری انرژی امارات متحده عربی انرژی روسیه عربستان عربستان سعودی نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی

جهان اکنون در موقعیتی است که شرایط سیاسی پیش از شرایط مربوط به عرضه و تقاضا در حال تحت تاثیر قرار دادن بازار است. از همین رو، تعجبی ندارد که با امیدواری‌ها به پایان منازعات در شرق اروپا و خاورمیانه، بهای انرژی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و باثبات‌تر می‌شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت در معاملات امروز (سه شنبه) بازار جهانی انرژی شاهد ثبات نسبی بود. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۱۲ سنت کاهش، به ۸۶ دلار و ۶۳ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۱۳ سنت افزایش، ۸۲ دلار و ۸ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

ثبات نسبی امروز بازار جهانی انرژی پس از آن رخ می‌دهد که روز گذشته و پس از دستور روسیه به منظور کاهش عرضه به شرکت‌های تابعه خود در ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی برای رسیدن به تعهدات ذیل توافق اوپک پلاس، شاهد افزایش ۱.۶ درصدی بود. 

از شروع سال جاری میلادی، هر دو شاخص اصلی نفت شاهد روند صعودی بوده اند به طوری که در سال ۲۰۲۴ نفت برنت نزدیک به ۱۱ درصد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت نزدیک به ۱۲.۵ درصد رشد را نسبت به سال گذشته تجربه کرده اند.

تحلیلگران بازار می‌گویند انتظار برای کاهش نرخ بهره بانکی از سوی اقتصاد‌های بزرگ جهان در تابستان پیش رو، و نیز ادامه تنش‌های ژئوپلتیک در شرق اروپا و خاورمیانه از جمله دلایل اصلی روند صعودی بهای طلای سیاه در بازار انرژی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • جبران کاهش جمعیت با ربات‌های انسان‌نما
  • اسلام‌آباد نیازمند واردات گاز ایران با خط لوله آی‌پی است
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • راه‌های افزایش طول عمر باتری موبایل
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • عباسی، استاد اقتصاد دانشگاه مریلند: فاصله اقتصاد ایران با ترکیه و عربستان در حال افزایش است/باید بتوانیم تورم را به زیر 20درصد برگردانیم// عبده تبریزی: ایران پتانسیل خروج از وضعیت فعلی را دارد/ در همین نظام هم کم تنش تر با هم زندگی می کردیم
  • کاهش نرخ باروری در اکثر کشورها در دهه های آینده