Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آخرین نیوز»
2024-04-23@08:33:18 GMT

پشت پرده سرعت‌گیرها در ایران!

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۷۵۸۱

استاد علی اکبر رائفی پور، کارشناس مسائل سیاسی و اجتماعی. رسانه

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: آخرین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت akharinnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آخرین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت بیشترِ ردیابی ژن با کیت ایران ساخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، گفت: این کیت، پیش از این در انحصار کشور آمریکا بود، اما با بومی سازی آن با یک سوم نقیمت مونه مشابه خارجی و با همان کیفیت به این انحصار پایان دادیم.

مرتضی کریمی با اشاره به اینکه کارکرد این محصول، انتقال محتوای ژنتیکی به درون سلول در محیطی آزمایشگاهی است، افزود: این کیت در حوزه کشت سلول و فناوری نانو به کار گرفته می‌شود. از این رو، در مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده‌هایی که در زمینه انتقال ژن فعالیت می‌کنند، کاربرد دارد.

وی اضافه کرد: سالانه ظرفیت تولید پنج هزار کیت انتقال ژن را داریم، اما درحال حاضر به تولید هزار کیت بسنده کرده ایم تا در خصوص میزان تقاضای بازار به ارزیابی برسیم.

کریمی، مزیت این محصول را نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، ساختار کربنی و حلقوی آن دانست که همین امر سرعت انتقال ژن‌ها را بیشتر می‌کند.

این فعال فناور ادامه داد: در ساختار کیت انتقال ژن، سطح سمیت سازوکار انتقال ژن‌ها کاهش پیدا کرده و طی آن احتمال مرگ سلول‌ها هم کمتر شده است تا بدان جا که می‌توان گفت از رهگذر تولید این کیت در انتقال ژن موفق به کاهش ۸۵ درصدی سمیت رسیده ایم و در نتیجه آن می‌توانیم سلول‌های زنده بیشتری به دست بیاوریم.

کریمی از دیگر مزیت‌های این محصول را قدرت بالای آن در ردیابی انتقال دانست و افزود: این قدرت ردیابی، کمک می‌کند تا قبل از کشت سلولی یا هر اقدام دیگری بتوان ارزیابی‌کرد که اساسا انجام انتقال ژن نتیجه بخش هست یا نیست.

گروهی از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ایران پس از سه سال کار تحقیقاتی موفق به تولید کیت عامل انتقال ژن شدند.

دیگر خبرها

  • ماجرای رقابت پشت‌پرده ایران و پاکستان در بندر چابهار و گوادر!
  • افت و خیز سرعت اینترنت ایران در داشبوردهای جهانی
  • پشت‌پرده انتشار یک مصاحبه قدیمی علیه هادی چوپان؛ چه کسی می‌خواهد هادی چوپان را تخریب کند؟
  • پشت پرده کمک آمریکا به اسرائیل
  • سرعت واقعی هواپیما هنگام تیک آف (فیلم)
  • پشت پرده فروش سهام دیجیکالا؛ خستگی استارت‌آپی!
  • پایان مسابقات دسته‌های آزاد اسکیت سرعت بانوان ایران
  • بی ثباتی مدیریت در مجموعه شرکت مس به توسعه ضربه می‌زند/ لزوم سرعت بخشیدن به طرح‌های توسعه‌ای
  • فراز کاویان تولید کننده پرده هوا در ایران
  • سرعت بیشترِ ردیابی ژن با کیت ایران ساخت