Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران گفت: وقتی نمایندگان به وزیری فشار می‌آورند که فلان معاون یا مدیر کل به نظرات ما توجه نمی‌کند و اگر او را عوض نکنی تو را استیضاح خواهیم کرد و ...

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، فرهاد فزونی امروز در چهل و پنجمین جلسه هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در آغاز سخن خود گفت: به نام خدایی که حضرت آدم را به خاطر یک خطا از بهشت بیرون راند، ولی برخی دولتمردان ما را تحمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عجب صبری خدا دارد؟

وی در ادامه با طرح موضوع فساد سیاسی گفت: منظور از آن چیست، وقتی بخش خصوصی تصمیم می‌گیرد در کشور سرمایه‌گذاری کند، سعی می‌کند اول به بازار و عرضه و تقاضا توجه کند،  سپس در جائی سرمایه گذاری کند که بیشترین بازدهی را داشته باشد . 

به گفته فزونی، بخش خصوصی هیچ وقت به خاطر دل چند نماینده محلس و برای خرید حمایت آنان به دنبال اتلاف ثروت کشور و سرمایه‌گذاری در مناطق که عوامل تولید در آنجا فراهم نیست، نمی‌رود. دولت موظف است بودجه عمرانی خود را برای افزایش رشد و توسعه اقتصادی کشور به مواردی اختصاص دهد که بالاترین بازده را برای کشور به همراه داشته باشد و نه وارد بده و بستان با نمایندگان مجلس شود و سعی نماید که رای و پشتیبانی آنان را با بودجه‌ای از کیسه مردم بخرد، این معامله فساد سیاسی است. 

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: وقتی نمایندگا ن به وزیری فشار می‌آورند که فلان معاون یا مدیر کل به نظرات ما توجه نمی‌کند و اگر او را عوض نکنی تو را استیضاح خواهیم کرد و وزیر هم بدون توجه به شایسته سالاری، نظر نمایندگان را می‌پذیرد ، این معامله و فساد سیاسی است. 

وی بیان داشت: وقتی دولت حاضر نمی‌شود یارانه‌های بی دلیل انرژی را به خاطر محبوبیت و خرید رای مردم حذف کند، وقتی حتی می‌توان با واقعی سازی قیمت بنزین به دنبال عدالت اجتماعی رفت و هم به طبقات کم درآمد کمک بیشتری کرد و هم بار افزایش قیمت را از دوش طبقه متوسط برداشت، ولی دولت به خاطر خرید محبوبیت از این کار سر باز می زند، این فساد سیاسی است.

فزونی گفت: امروز هم به جای ماده یک قانون هدفمندی یارانه، صحبت از دو نرخی کردن بنزین و شنبه و یکشنبه تعطیل و تفریح می‌کنند. 

وی بیان داشت: شما روزی 5 میلیون لیتر بنزین سوپر می‌فروشید، ولی حاضر نیستید، حتی قیمت بنزین سوپر را از 1200 تومان به دو هزار تومان افزایش دهید و با 1400 میلیارد تومان افزایش درآمد، کمبود منابع طرح سلامت را برای طبقات کم درآمد تامین کنید. بنزین سوپر که دیگر برای مصرف پراید و مسافرکش ها نیست. 

فزونی گفت: مصرف طبقه مرفه جامعه است . فعالان اقتصادی که شما آنان را طبقه مرفه می‌دانید از شما می خواهند که یارانه و یا عدم النفع بنزین را حذف کنید. شما منتظرید که مجلس قیمت را تعیین کند و مجلس هم فقط به شما اجازه تعیین قیمت می‌دهد. این بازی، فساد سیاسی است. 

وی بیان داشت: قانون منع به کارگیری بازنشستگان را تصویب می‌کنید. قانونی که مقام معظم رهبری فرمودند: «قانون بسیاری خوبی است. این قانون حلقه بسته مدیریتی را باز می‌کند و راه را برای جوانان می‌گشاید»

فزونی با بیان اینکه اما شما قانون را دور می زنید، تصریح کرد: آقای وزیر شما مدیرعامل بازنشسته یک شرکت خود را رئیس صندوق بازنشستگی می‌کنید. این دور زدن قانون نیست؟ این فساد سیاسی نیست؟

وی بیان داشت: مواد 2 و 3 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار دولت و دستگاه‌های اجرایی را مکلف کرده تا برای اصلاح و تدوین مقررات و آئین‌نامه‌ها نظرات بخش خصوصی را کتبا استعلام کنید. طی دو یا سه ماه چهل بخشنامه ارزی صادر کرده‌اید که همه را گیج کرده است. نظر اتاق را در مورد یکی از آ‌نها نپرسیدید، ولی هر دو روز یک بار سخنرانی می‌کنید که همه کارها را می‌خواهیم به بخش خصوصی بدهیم. یا از مجلس بخواهید این قانون را لغو کند، یا به آن عمل کنید، این تناقض در گفتار و کردار فساد سیاسی است. 

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران صندوق بازنشستگی کشوری شستا تاپیکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان

به  گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن احمدی، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان امروز تصریح کرد: این سامانه، نخستین اقدام برای دستیابی به سیستم‌های کنترل هوشمند و از مهمترین زیرساخت‌های نوین و فناورانه برای مدیریت و نظارت همه جانبه و داده محور فعالیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان محسوب می‌شود و به طور دقیق تر، این سامانه پنجره‌ای برای نظارت مستمر و آنلاین بر جریان اطلاعات و اسناد عملکردی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه است.

وی افزود: هدف از طراحی و تولید این سامانه، ساماندهی و حفظ اسناد و اطلاعات شرکت‌های زیر مجموعه صندوق، حفظ و توسعه شفافیت و آگاهی، حمایت از حقوق سرمایه‌گذاران (فرهنگیان)، نظارت موثر بر حسن اجرای قوانین و مقررات، تسهیل فرآیند تهیه و افشای اطلاعات، ایجاد هماهنگی بین واحد‌های درون سازمانی و گام مثبتی در جهت پیشگیری از وقوع مشکلات است.

«پنجره» یک محصول دانش‌بنیان و بومی

مدیرعامل صندوق با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه بزرگ اقتصادی اظهار کرد: پنجره محصولی است که به صورت کاملاً بومی و اختصاصی، توسط شرکت دانش‌بنیان پژوهش و نوآوری صنایع آموزشی از شرکت‌های تابعه صندوق ذخیره فرهنگیان طراحی و تولید شده است. احمدی تاکید کرد: از آنجا که نظارت و شفافیت دو روی یک سکه هستند، این سامانه از طریق افزایش شفافیت، امکان پایش و ارزیابی دقیق، سریع و جامع برای کلیه ذینفعان را فراهم می‌کند.

ایجاد سامانه جامع صندوق ذخیره برای یکپارچگی سازمانی و افزایش انضباط مدیریتی و کنترلی

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اینکه سامانه پنجره، بخشی از برنامه و راهبرد جامع صندوق به منظور توسعه زیرساخت‌های نوین نظارتی و مدیریتی است، افزود: هدف پنجره نظارت همه جانبه و داده‌محور بر فعالیت‌ها و عملکرد هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه است.

احمدی در همین زمینه افزود: در تکمیل این رویکرد، سامانه یکپارچه برنامه، بودجه و عملکرد، با هدف پایش منظم میزان تحقق اهداف کمی و کیفی برنامه و بودجه سالیانه هر یک از هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه و مقایسه با شاخص‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

توسعه و تکمیل سامانه جامع هوش تجاری در آینده نزدیک

مدیرعامل صندوق با اعلام اینکه ایجاد و راه اندازی سامانه جامع هوش تجاری (BI) اختصاصی صندوق ذخیره فرهنگیان نیز هدف گذاری شده است اظهار کرد: سامانه هوش تجاری به منظور کنترل متمرکز بر روی شاخص‌های قابل اندازه‌گیری مدیریتی و در شرکت‌های تابعه، تحلیل مبتنی بر داده و اطلاعات عملکرد شرکت‌ها و مقایسه با یکدیگر و شرکت‌های فعال در صنعت مشابه، احصای چالش‌ها و مشکلات پیش روی شرکت‌ها و انجام اقدامات پیشگیرانه و پیش‌بینی روند درآمدزایی و سود و زیان بنگاه‌های اقتصادی در حال تکمیل و توسعه است. وی بیان کرد: اعمال مدیریت اثربخش‌تر و افزایش بهره‌وری سازمانی در تمام زنجیره ارزش اقتصادی صندوق ذخیره فرهنگیان از مزایای این سامانه است که در آینده نزدیک در چند فاز طراحی شده و در صندوق استقرار خواهد یافت.

امکان نظارت دقیق و برخط ذی‌نفعان بر کلیه فعالیت‌های صندوق

محسن احمدی همچنین اظهار کرد: در بخش حقوقی نیز سامانه مدیریت امور دعاوی با هدف نظارت اثربخش بر پرونده‌های حقوقی شرکت‌ها و به اشتراک‌گذاری درس‌آموخته‌های شرکت‌ها با یکدیگر پیش‌بینی شده است. وی در پایان تصریح کرد: این سامانه‌ها که در مجموع سیستم نظارتی و شفافیت صندوق ذخیره فرهنگیان را تشکیل می‌دهند، ابزار بسیار مهمی در اختیار کلیه ذینفعان به ویژه فرهنگیان عزیز خواهد بود تا از این طریق بر دارایی‌ها و سرمایه‌گذاری این مجموعه عظیم اقتصادی نظارت و کنترل دقیق داشته باشند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درخصوص چگونگی دسترسی به سامانه هوشمند پنجره خاطرنشان کرد: بعد از تکمیل مرحله ورود داده‌ها و اطلاعات به این سیستم و طی یک زمان‌بندی مشخص بتدریج همه ذی‌نفعان به اطلاعات سامانه پنجره دسترسی خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • درخواست عضو مرکزی حزب کارگزاران از نمایندگان مجلس آینده
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • سامانه «پنجره» برای نظارت بر اسناد صندوق ذخیره فرهنگیان راه‌اندازی شد
  • آغاز به‌کار سامانه نظارت و شفافیت اطلاعات و اسناد در صندوق ذخیره فرهنگیان
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • چرا «مرکز پژوهش‌های مجلس» هم تحمل نمی‌شود؟