Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@22:15:43 GMT

گفتگوی مقامات آمریکا و چین بعد از بحران هوآوی

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۷۶۰۸

گفتگوی مقامات آمریکا و چین بعد از بحران هوآوی

مقامات ارشد چین و آمریکا باوجود بازداشت یک تاجر برجسته شرکت هوآوی با یکدیگر رایزنی تلفنی داشتند. ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ،  مقامات تجاری چین و آمریکا با یکدیگر تماسی تلفنی داشتند که این مسئله نشان داد دو طرف باوجود تنش‌های دیپلماتیک بر سر بازداشت یک تاجر برجسته چینی، در مسائل تجاری حداقل به گفتگو ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس بیانیه منتشر شده از طرف وزارت بازرگانی چین لیو هی، نخست وزیر چین، استیو منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا و رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا صبح امروز (سه شنبه) به صورت تلفنی با یکدیگر صحبت کردند. دو طرف به بیان نظرات خود درباره چارچوب و نقشه راه مذاکرات تجاری آینده پرداختند.

درحالیکه وضعیت توافق بین دو طرف در بوینوس آیرس در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، بازداشت مدیر مالی ارشد شرکت هوآوی به اتهامات مرتبط به نقض تحریم‌ها باعث تردید در پیشرفت مذاکرات شده بود.

رشد صادرات و واردات چین کاهش یافت

این درحالی است که یک کارشناس چینی درباره این تماس تلفنی گفت: این یک سیگنال مثبت است که کار درحال پیشرفت است. چین در اعتراض به بازداشت معاون رئیس شرکت هواوی، سفیر آمریکا در پکن را احضار کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه چین، سفیر آمریکا برای ابلاغ پیام اعتراض پکن به بازداشت «منگ وانژو» فرزند و معاون رئیس شرکت هواوی در امور مالی در کانادا، سفیر آمریکا را احضار کرد.

منگ وانژو به درخواست طرف آمریکایی از سوی مقامات کانادایی بازداشت شده و در انتظار استرداد به آمریکا است. واشنگتن وانژو را متهم به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران کرده است.

وزارت خارجه چین  سفیر کانادا در پکن را احضار کرده و درباره پیامدهای جدی بازداشت و استرداد وانژو به آمریکا به اتاوا هشدار داد.

کانادا: هیچ انگیزه سیاسی در بازداشت مدیر مالی هوآوی وجود ندارداتهام دور زدن تحریم ایران بهانه بازداشت مدیر مالی هواوی در کانادادرخواست چین برای آزادی مدیر مالی شرکت هوآوی در کانادا

 

انتهای پیام/

R1036249/P36447/S8,87,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار"کانادا" اخبار "چین"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار کانادا اخبار چین اخبار کانادا اخبار چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی را درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده «آمیا» به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضایی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی بیان کرد: ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

کنعانی به مقامات آرژانتینی توصیه کرد که از طرح اتهامات بی‌پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

درخواست این کشور از پاکستان و سریلانکا برای بازداشت وزیر کشور ایران! کد خبر 847048 برچسب‌ها ایران و اسرائیل آرژانتین خبر ویژه ایران و آرژانتین

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • واکنش ایران به درخواست آرژانتین از سایر کشورها برای بازداشت وزیر کشور
  • نگرانی تل‌آویو از صدور احکام‌ بین‌المللی بازداشت برای مقامات ارشدش
  • گفتگوی تلفنی معاون بایدن با رئیس رژیم صهیونیستی
  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • نگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد