Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴پرویز افشار، با اشاره به نشست مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت بهداشت درباره فعالیت مراکز ترک الکل درمرکز درمان اعتیاد، افرود: با وجود اینکه مدیریت درمان الکل در حیطه سیاستگذاری و برنامه ریزی های ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست و قانون این اجازه را به ستاد نداده است اما با این حال همکاری بسیار خوبی بین وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با مواد مخدر در این زمینه وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه متولی خاص حوزه درمان مصرف الکل وزارت بهداشت و وزارت کشور هستند اظهار کرد: در کمیته درمان ستاد مبارزه با مواد مخدر به پیشنهاد وزارت بهداشت و حمایت جدی ستاد مبارزه مواد مخدر، ۱۵۰ مرکز درمان مصرف الکل شروع به فعالیت کرده‌اند و قرار شد تا مسئولین فنی و پزشکان‌شان نیز آموزش ببینند.افرادی که میخواهند الکل را ترک کنند می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به این سوال که آیا بهتر است مراکز درمان الکل به شکل مستقل فعالیت کنند یا در مراکز درمان اعتیاد ادغام شوند توضیح داد: به نظر من اگر این دو مرکز در یکجا باشند نسبت به اینکه ساختار دیگری ایجاد شود، بهتر است. ایجاد کردن یک ساختار جدید هزینه های سنگینی نیز به همراه دارد چرا که ساختمان پزشک و ... هزینه های درمان را افزایش می‌دهد.

افشار با بیان اینکه الکل هم مثل سایر مواد مخدر اعتیاد آور است اما درمان دارد، گفت: اگرچه درمان الکل در چارچوب و حیطه کاری ستاد مبارزه با مواد مخدر نیست اما در بسیاری از کشورهای جهان سیگار، الکل و سایر مواد اعتیادآور در یک جا مدیریت می‌شوند. در حال حاضر نیز ١۵٠ مرکز به شکل آزمایشی در حال فعالیت هستند و اگر موفقیتشان خوب بود بقیه مراکز نیز این کار را انجام خواهند داد.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سخنگوی مبارزه با مواد مخدر اعتیاد الکل ترک الکل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی صبح چهارشنبه در بازدید از مجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین ضمن تأکید بر اهمیت امر پیشگیری در حوزه اعتیاد، تصریح کرد: استان قزوین در حوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد با کمبودهای زیرساختی، نیروی انسانی و منابع مالی روبه‌رو است، با هماهنگی و همراهی دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانیم این مسائل را حل کنیم تا این فاصله و خلأ در حوزه زیرساخت را جبران کنیم.

وی افزود: نگاه دولت در این عرصه حمایتی است و اقدامات مختلفی نیز در این راستا انجام شده است، برای مثال ساختمان شورای مواد مخدر مستقر در شهرک مینودر نیز با مشکلاتی روبه‌رو بود که با نگاه حمایتی مشکلات آن پیگیری و حل شد، در خصوص مشکلات زیرساختی و منابع موجود نیز باید با همین رویکرد عمل کنیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: در صورت حل مشکلات در حوزه زیرساختی و منابع، اعضای شورای مواد مخدر می‌توانند بر مأموریت اصلی خود تمرکز بیشتری داشته باشند، مأموریت مقابله با مواد مخدر و اعتیاد باید به صورت منظومه‌ای دنبال شود.

وی تصریح کرد: تهدیدات حوزه اعتیاد همواره در حال به‌روزرسانی است و با گذر زمان در همه عرصه‌های توزیع، تولید، مصرف و مخاطب شاهد موارد جدید هستیم که ما نیز برای مقابله و پیشگیری از آن‌ها باید به‌روز شویم و به نسبت آن باید آرایش بگیریم و اقدامات مبتنی بر تحول به روز باشد.

معاون استاندار بیان کرد: چرخه مواد مخدر منظومه‌ای است و اگر جایی مشکل باشد کل کار زیر سوال می‌رود، در حوزه مواد مخدر ۵ کمیته شورای مقابله با مواد مخدر نیز با همین هدف شکل گرفته است، همه چرخه‌ها باید مانند دستگاه و ماشین منظم حرکت کنند؛ در حال حاضر هماهنگی خوبی بین دستگاه قضائی، امنیتی و اجتماعی در استان وجود دارد و باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی تصریح کرد: ناهماهنگی در سطوح مختلف سبب می‌شود کار پیش نرود، ۲۵ سمن فعال در حوزه مواد مخدر در سطح استان داریم که با هدف‌گذاری صحیح می‌توانیم افزایش ۱۰۰ درصدی در این حوزه داشته باشیم.

کاظمی خاطرنشان کرد: تغییر مصرف مواد مخدر و تغییر سن اعتیاد نگران کننده و هشدار دهنده است، بنابراین باید اقدامات فرهنگی و آموزشی را جدی‌تر پیگیری کرد، از منابع شهرداری‌ها و ظرفیت صدا و سیما می‌توان در قالب تفاهم نامه سه جانبه استفاده کرد تا با تولید محتوای فاخر شاهد تحول در حوزه پیشگیری و اطلاع‌رسانی در خصوص مبارزه با اعتیاد باشیم.

کد خبر 6087267

دیگر خبرها

  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • اقدامات فرهنگی برای پیشگیری از اعتیاد در اولویت باشد
  • دستگیری زوج سوداگر مرگ در شهر جدید مهستان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات مواد مخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • دستگیری ۲۷ معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر در لاهیجان
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در جهان / استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • ایران دارای بیشترین کشفیات موادمخدر در دنیا/ استفاده از «هنر» در پیشگیری از اعتیاد