Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا ، این شهدا در عملیات های رمضان، کربلای 5 و تک دشمن در اواخر جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند که پیکر مطهر آنها اخیرا در مناطق عملیاتی زبیدات، شلمچه و کتیبان از سوی گروه های تفحص در خاک عراق شناسایی شدند.

‌پیکرهای مطهر این شهدا با برگزاری آئینی بر روی دوش عشایر بسیجی اهل سنت منطقه گچین بندرعباس و نیز حضور اقشار مختلف مردم آبادان و خرمشهر از گذرگاه مرزی شلمچه وارد خاک میهن اسلامی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در گذرگاه مرزی شلمچه اظهار داشت: در میان پیکرهای مطهر این شهدا پیکر چهار مجاهد شهید عراقی از لشکر بدر که در عملیات کربلای 5 به شهادت رسیده و اخیرا در جزیره عجراویه نزدیکترین جزیره به بصره تفحص شدند وجود دارد.

سردار سیدمحمد باقرزاده گفت: پیکرهای این چهار شهید لشکر بدر پس از انتقال به مشهد مقدس و طواف در حرم امام رضا(ع) برای خاکسپاری به کربلا و نجف منتقل می شوند.

وی گفت: 27 آذرماه نیز پیکرهای مطهر 46 شهید دوران دفاع مقدس که در مندلی و زرباطیه عراق شناسایی شده اند از مرز مهران به کشور باز خواهند گشت.

گذرگاه مرزی شلمچه در 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم وداع با دو شهید گمنام دفاع مقدس شامگاه پنجشنبه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها برگزار شد.

مردم انقلابی قم در این مراسم یاد و خاطره شهدای گرانقدر دفاع مقدس را گرامی داشتند و با پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام وداع کردند.

در این مراسم آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، جمعی از خانواده های معظم شهدا و خادمان مسجد مقدس جمکران نیز حضور داشتند.

پیکرهای مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین در انتهای بلوار پیامبر اعظم به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

طی مراسم ویژه ای این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می‌شوند.

گفتنی است یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

کد خبر 6095416

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال وارد بوشهر شد
  • ورود پیکر شهید دفاع مقدس به بوشهر پس از ۴۰ سال
  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • استقبال از پیکر مطهر دو شهید گمنام دفاع مقدس
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس
  • پیکر مطهر شهید ۲۵ ساله پس از ۳۸ سال شناسایی شد
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد