Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@23:30:53 GMT

درگیری محیط بانان با شکارچیان در طالقان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۷۸۴۲

درگیری محیط بانان با شکارچیان در طالقان

مدیرکل محیط زیست البرز از درگیری محیطبانان با شکارچیان غیرمجاز در شهرستان طالقان خبر داد.

فردین حکیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: روز گذشته پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر حضور تعدادی از شکارچیان غیرمجاز در منطقه پایین طالقان، یکی از سربازان وظیفه به همراه دو همیار محیط زیست به محل اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تعقیب گریز برای دستگیری شکارچیان غیرمجاز شروع شد و در نهایت محیطبانان شب گذشته موفق شدند با بستن گریزگاه‌ها، مانع ادامه مسیر شکارچیان شوند. وقتی شکارچیان احساس خطر کردند، در نهایت با سلاح سرد یکی از همیاران و سرباز محیط بانی را مصدوم کردند.

این مسئول بیان کرد: در نهایت با در درگیری پیش آمده، با تلاش محیط بانان یکی از شکارچیان مسلح دستگیر و اسلحه وی نیز توقیف شد و اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری سایر متخلفان ادامه دارد.

حکیمی در خصوص وضعیت جسمی محیط بانان، گفت: خوشبختانه میزان آسیب دیدگی جدی نبود و یکی از همیاران و سرباز وظیفه که مصدوم شده بودند، تحت درمان سرپایی قرار گرفتند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شکارچی غیرمجاز محيط بان منطقه البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه کشاورزان از تاخیر در اختصاص آب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، کشاورزان قزوین، نسبت به کم شدن حقآبه از کانال آب کشاورزی، انتقاد دارند.
کشاورزان معتقدند سال گذشته حقآبه قزوین از سد طالقان، به کمتر از یک سوم کاهش یافت و خسارات فراوانی به مزارع و باغات وارد کرد.
کشاورزان می‌گویند: امسال هم رهاسازی اب از سد طالقان با تاخیر اتفاق افتاد که این مسئله مزارع گندم، جو، کلزا و ... را دچار خسارت کرده است. در سال‌های گذشته معمولا دهم فروردین اب در کانال مادر قزوین جاری می‌شد که امسال با یک هفته تاخیر اب کانال رهاسازی شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: باتوجه به اینکه سد طالقان منبع تامین کننده آب شرب استان تهران و البرز و آب کشاورزی استان قزوین است در مهرماه هر سال بر اساس حجم باقیمانده سد و پیش بینی بارش‌ها برنامه ریزی می‌شود. در سال گذشته این اتفاق افتاد و بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی علیرغم هشدار‌های هواشناسی احتیاط کردیم و درصدی به عنوان آب برای کشت به کشاورزان اعلام شد.
ستوده گفت: باتوجه به تخصیص سد طالقان ما طبق آمار سنوات گذشته معمولا در سال‌های نرمال بارش بیشتر بوده و استان قزوین سهم بیشتری برده است. در تمام سد‌های کشور و دنیا وقتی یک سد منبع تامین آب کشاورزی است اولویت معمولا برای آب شرب قرار داده می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی هم در بخش دیگری از گفتگو اظهار کرد: باتوجه به اینکه عمده کشت استان آبی است آب سهم عمده‌ای دارد. قریب به ۶۲ هزار هکتار از اراضی استان تحت شبکه آبیاری قرار می‌گیرد و تامین آب برای آن حیاتی است. سهم ۴۶۰ میلیون مترمکعبی از سد طالقان برای استان قزوین در نظر گرفته شده است.
عطایی گفت: تخصیص دوگانه آب سد طالقان فرصت‌ها و تهدید‌های خود را دارد. طبق الگوی کشت ۳۰ هزار هکتار مربوط به کشت پاییزه است که نیاز به آب دارد، اما فقط ده میلیون مترمکعب به آن اختصاص یافت. در غرب شبکه مشکل جدی است.
ستوده تصریح کرد: ۱۵۰ میلیون مترمکعب از سد طالقان سهم استان قزوین است که ۶۰ میلیون مترمکعب آن مربوط به بخش آشامیدنی است. در چهارمین سال خشک در کشور قرار داریم که ۳۰ درصد بارش‌ها کاهش داشته است. سال قبل ۹۰ میلیون مترمکعب بجای ۶۰ میلیون مترمکعب وارد شده است. ۶۰ میلیون مترمکعب هم برای کل سال در نظر گرفته شده است.
عطایی گفت: امسال هم قرار بود که ۱۵ فروردین آب رهاسازی شود که با چند روز تاخیر اتفاق افتاد، اما باید تناسب‌ها رعایت شود.
ستوده گفت: هر ۵ سال یکبار در سطح ملی، منابع و مصارف استان‌ها آماربرداری می‌شود و بر اساس آخرین آمار منابع آبی استان قزوین دو میلیارد مترمکعب است که یک و نیم میلیون مترمکعب در بخش آب زیرزمینی و نیم میلیون مترمکعب در بخش آب‌های سطحی است. در بخش مصارف ۲۷ درصد در بخش آب زیرزمین و ۷۳ درصد در بخش آب سطحی استفاده می‌شود. کشور ما کم آب است و باید خودمان را با آن سازگار کنیم. در استان ۵۰۰ حلقه چاه داریم که بر اساس آنها میزان آب‌های زیرزمینی برآورد می‌شود. سه میلیارد مترمکعب آب در آبخوان از دست داده ایم.

دیگر خبرها

  • کشف و جمع آوری تورهای متخلفین صید غیرمجاز در تالاب نوروزلو میاندوآب
  • در کره شمالی دانشگاه رفتن هم عجیب و غریب است!
  • گلایه کشاورزان از تاخیر در اختصاص آب
  • برداشت محصول بیش از ۴۷۰ هکتار از اراضی دیم شهرستان سرباز
  • فریاد گوشخراش و وحشت شکارچیان/ گوش هیچ انسانی قادر به شنیدنش نیست
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • واکنش های شگفت انگیز توسط دروازه بانان لیگ برتر انگلیس / فیلم
  • انتقاد شدید دادستان کل کشور از تخریب طبیعت بکر شمال
  • شکارچی غیرمجاز بز کوهی، در دام قانون افتاد
  • دستگیری ۳۶۷ متخلف‌زیست محیطی در آذربایجان‌غربی