Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: پلکانی کردن افزایش حقوق و در نظر گرفتن ضریب بیش از ۲۰ درصد برای کم درآمد‌ها و ضریب کمتر از ۲۰ درصد برای پردرآمد‌ها بستگی به نظر مجلس دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محمدباقر نوبخت در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه با وزیر صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد ۲۷۰ هزار فرصت شغلی جدید در بخش صنعت و معدن، در جمع خبرنگاران در خصوص ساز و کار حذف افراد پردرآمد از صف یارانه بگیران اظهار کرد: سال آینده نیز مشابه سال جاری برای خانوار‌هایی که استحقاق دریافت یارانه را دارند ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در هر ماه باید پرداخت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه  افزود:، اما قانونگذار تعیین کرده افرادی که زیر سه میلیون تومان درآمد دارند باید از این یارانه استفاده کنند و افرادی که بالای سه میلیون تومان درآمد دارند دیگر مستحق دریافت نیستند از این رو باید این اقدام را انجام دهند که این خانوار‌ها را می‌شناسند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: اگر وزارت تعاون و سازمان هدفمندی بخواهند نزدیک به ۸۰ میلیون نفر را شناسایی کنند قطعا کار دشواری است؛ بنابراین برای اینکه به صورت غیرمتمرکز عمل کرده و از ظرفیت استان‌ها استفاده کنیم قرار شد بر اساس کمیت و جمعیت هر استان، اقدامات در این خصوص را به شورای برنامه ریزی استان واگذار کنیم.

نوبخت تاکید کرد: قطعا در این روند رفتار‌های سلیقه‌ای نخواهیم داشت. این اقدامات در چارچوب آیین نامه اجرایی انجام می‌شود که سازمان برنامه و بودجه باید تهیه کند و به تصویب هیات وزیران برسد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه ضابطه‌ها در این آیین نامه مشخص می‌شود، گفت: افرادی که دیگر یارانه دریافت نکنند می‌توانند نتیجه کار را در پیشرفت طرح‌های عمرانی استان شان و یا کمک به اقشار کم درآمد ببینند.

وی با بیان اینکه این روند به عدالت نزدیک‌تر است، اظهار کرد: واگذاری روند حذف افراد پردرآمد از دریافت یارانه به استان‌ها به مراتب بهتر از این است که عده‌ای در تهران بنشینند و برای تمام شهر‌ها تصمیم بگیرند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین در خصوص اینکه آیا مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای یارانه نقدی افزایش خواهد یافت، گفت: کسی که می‌خواهد این مبلغ را افزایش دهد باید منابعی نیز برای آن در نظر بگیرد. این در حالی است که طبق قانون در صورت تغییر قیمت حامل‌های انرژی و مباحث دیگری در قانون هدفمندی مشخص شده می‌توان مبلغ یارانه‌ها را افزایش داد، اما این در حالی است که دولت به دنبال کاهش تورم است از این رو تصمیمات ما همه جانبه خواهد بود.

نوبخت افزود: ما باید رعایت حال مردم را هم در خصوص گرانی ها، هم در خصوص قاچاق و افزایش مصرف داشته باشیم. به هر حال آنچه در بودجه سال آینده مشخص شده همین قیمت‌های موجود است. اما باز هم تصمیم نهایی را مجلس می‌گیرد.

وی همچنین در خصوص حقوق بازنشستگان گفت: برای افزایش حقوق بازنشستگان تمایزی میان افراد قائل نیستیم و همه از جمله کارمندان و بازنشستگان از متوسط ۲۰ درصد استفاده خواهند کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: پلکانی کردن افزایش حقوق و در نظر گرفتن ضریب بیش از ۲۰ درصد برای کم درآمد‌ها و ضریب کمتر از ۲۰ درصد برای پردرآمد‌ها بستگی به نظر مجلس دارد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: درآمد پلکانی یارانه مجلس هیات وزیران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

آفتاب‌‌نیوز :

«محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • اینفوگرافیک/ حاشیه جلسه امروز هیأت دولت
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • تشریح مصوبات جلسه هیئت وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • تشریح مصوبات جلسه هیات وزیران از زبان سخنگوی دولت
  • هیات وزیران با لایحه اصلاحیه سازمان تعزیرات موافقت کرد
  • نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • آیین نامه فروش اینترنتی دارو باید ناظر بر بستر‌های فساد‌زا باشد