Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-28@23:15:23 GMT

آیا یک اوت هم به نفع برانکو گرفته نشده است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۷۹۷۱

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، اتفاقات و حواشی پیرامون جدال پرسپولیس و سپاهان به قدری بالا بود که پای مدیر، بازیکن و سرمربی دو تیم به قضیه کشیده شد و هر کدام خود را دارای حق می‌دانستند. از طرفی ارکان مختلف باشگاه سپاهان بر این باور بودند که اشتباهات داوری به سود پرسپولیس سهوی نیست و دست‌هایی در کار است تا پرسپولیس را به سوی قهرمانی رهنمون کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل اتفاقات داوری پیرامون باشگاه پرسپولیس در 14 هفته‌ای که از لیگ می‌گذرد را بررسی می‌کنیم:

صحنه‌هایی که داوری به ضرر پرسپولیس بوده است:

در هفته پنجم و در جدال پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در اواسط نیمه دوم و روی پاس عمقی بشار رسن توپ به علیپور می‌رسد که وی توسط مدافع صنعت نفت سرنگون می‌شود اما داور اعتقادی به خطا ندارد.

در هفته ششم و در جدال با نساجی که با برد 2 بر 1 پرسپولیس به پایان رسید در یک صحنه و در موقعیت مسلم گل توپ به علی علیپور رسید که با بررسی صحنه‌های بازی مشخص شد اعلام آفساید در این صحنه اشتباه بوده است.

 از چارچوب هفته هشتم و در دیدار سنتی پرسپولیس و استقلال ، در نیمه دوم پژمان منتظری روی علی علیپور در درون محوطه جریمه مرتکب خطا می‌شود اما از چشم داور دور این مسابقه دور می‌ماند. 

در هفته دهم و در دیدار سایپا و پرسپولیس، در حالی که تیم پرسپولیس با یک گل از میزبان خود پیش بود در اواخر مسابقه روی اشتباه کمک داور در عدم اعلام آقساید ساموئل سارفو بازیکن سیه چرده سایپا گل مساوی را دریافت کرد و سه امتیاز شیرین مسابقه را با دو امتیاز عوض کرد.

در هفته دوازدهم و در الکلاسیکوی ایران ، خطای آشکار پنالتی به روی امید عالیشاه توسط کی‌روش استنلی دیده نمی‌شود.

 در دیدار با تراکتورسازی از هفته سیزدهم لیگ برتر و در برخورد شایان مصلح و دانیال اسماعیلی‌فر یک خطای شدید اتفاق می‌افتد که از دید داور پنهان مانده و کارت قرمزی به دانیال اسماعیلی‌فر داده نمی‌شود.

در هفته چهاردهم و در تبریز یک گل سالم توسط محمدامین اسدی به ثمر می‌رسد که توسط کمک داور به اشتباه آفساید اعلام می‌شود.

 

دیدارهایی که پرسپولیس از تصمیمات داوری منتفع شده است:

در هفته اول و جدال با پدیده در اوایل مسابقه خطای شدید علی علیپور روی بازیکن پدیده از دید داور دور مانده است. پس از بررسی های دقیق مشخص شد که علیپور در این صحنه مستحق گرفتن کارت قرمز بوده است.

در هفته دهم و در جدال با سایپا مشخص شد که سید جلال حسینی به علت خطا مستحق گرفتن کارت زرد دوم و اخراج از زمین مسابقه بوده است که داور این موضوع را تشخیص نداده است.

در هفته دوازدهم و در دیدار جنجالی سپاهان و پرسپولیس مشخص شد که پنالتی اعلام شده برای پرسپولیس اشتباه بوده و داور روی این صحنه اشتباه کرده است.

در هفته چهاردهم و در تبریز در اوایل نیمه‌اول شجاع خلیل‌زاده روی محمدحسین کنعانی زادگان مرتکب خطای پنالتی شده است که این صحنه به زعم داور خطای پنالتی تشخیص داده نمی‌شود.

 

با بررسی این صحنه ها به این نتیجه می‌رسیم که تیم پرسپولیس هم از داوری ها سود برده و هم ضرر کرده است. نکته ای که سرمربی تیم پرسپولیس به آن اعتقاد ندارد و مدعی است حتی یک اوت هم به نفع آنها گرفته نشده است این بررسی های دقیق نشان می‌دهد این چنین نبوده است.

همچنین نباید از این نکته گذر کرد که اشتباهات داوری علیه پرسپولیس هم کم نبوده و چه بسا اگر این اشتباهات نبود اکنون تیم برانکو را در صدر جدوول رقابت‌ها می‌دیدیم اما چیزی که عیان است این نکته است که اشتباهات داوری جزوی از فوتبال است و نمی‌شود برای آن متر و معیاری مشخص کرد.

شاید تنها راه‌حل موجود برای برون رفت از این حواشی و اتفاقات استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی است تا تیمی نتواند نتایج مسابقات را به عوامل بیرونی وجریان‌سازی های پشت پرده ربط داده و تلاش و زحمت تیم مقابل را نادیده گرفته و کم ارزش جلوه دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: پرسپولیس لیگ برتر برانکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۷۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال مشخص شد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال کشور اعلام شد که به شرح زیر است:

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

* نفت و گاز گچساران - شاهین بندرعامری

داور: امین خدادپور کمک ها: نجف پناهی، علی معصومی، محمد معافی ناظر: ایرج نظری

* داماش گیلانیان- مس شهر بابک

داور: بهمن ممشلی کمک ها: بابک خسروی، محمد حیدری، حسین اسماعیلی ناظر: جمشید دانشمند

* خوشه طلایی ساوه- خیبر خرم آباد

داور: حسین زیاری کمک ها: فرهاد فرهادپور، محمد حمیدی و میثم صفاری ناظر: عباس مهدی زاده

* نفت مسجد سلیمان- شهر راز شیراز

داور: سید ابراهیم موسوی کمک ها: بهمن عبداللهی، احمد حقانی و حسین امیدی ناظر: عبدالرسول استادزاده

* مس کرمان - آریو اسلامشهر

داور: مسعود حقیقی کمک ها: رضا احمدی، مرتضی رجال زاده و احمد مرشدی ناظر: مجید معماری

*پارس جنوبی جم- چادرملو اردکان

داور: ناصر جنگی کمک ها: حامد صفایی، عدنان پیروی و علی سام ناظر: سعادت باغبان

*مس سونگون ورزقان - آبی پوشان جنوب

داور: حامد سیری کمک ها: مجتبی قاسمی، سعید محمدی و ابراهیم خاجانی ناظر: بابک وسیله بر

* فجر سپاسی شیراز- دریا کاسپین بابل

داور: محمدجواد عبداللهی کمک ها: فرزاد ایمان نژاد، اکبر عمرانی و حمید طیب ناظر: تورج عیوض محمدی

* سایپا - شهرداری آستارا

داور: میثم عباسپور کمک ها: امید افخمی و مهران مصطفوی و فرهاد قاسمی ناظر: مهرداد ذهبی

کد خبر 6062992

دیگر خبرها

  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی فوتبال چین
  • یک ایرانی در کادر فنی تیم ملی چین
  • مربی تونس تقلب پنالتی رساند (عکس)
  • داوران هفته 30 لیگ برتر انگلیس؛ آنتونی تیلور به اتحاد می‌رود
  • اخطار عجیب کنعانی، خطا هم نبود!
  • داور دربی، بهترین داور 1402 شد!
  • معرفی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال
  • داور دربی، بهترین داور 1403 شد!
  • اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ دسته اول فوتبال مشخص شد
  • لیگ لبنان هم وی ای آر آورد