Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@17:28:22 GMT

ژلی که از بازگشت سرطان جلوگیری می کند

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۸۰۴۷

ژلی که از بازگشت سرطان جلوگیری می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، اگر برخی لایه های تومور سرطانی در بدن باقی بمانند امکان بازگشت این بیماری مهلک وجود دارد. فناوری نانو می تواند پاکسازی کامل لایه های مذکور را ممکن کند.

پژوهشگران به همین منظور ژلی را تولید کرده اند که با اسپری کردن آن بر روی بخش های آلوده به تومور در حین انجام عمل جراحی می توان از شکل گیری مجدد آن و بازگشت سرطان جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران دانشگاه یو سی ال ای که این ژل نانو را تولید کرده اند می گویند با استفاده از آن عملکرد سیستم ایمنی بدن هم بهبود می یابد و امکان بازگشت سرطان به حداقل می رسد.

ژل مذکور مجهز به نانوذراتی است که از کربنات کلسیم تولید شده اند و به طور آهسته در بافت انسانی حل می شوند. نانوذرات مذکور همچنین مملو از آنتی بادی هایی هستند که به آنها یک پروتئین خاص موسوم به CD۴۷ اضافه شده و به سیستم ایمنی بدن کمک می کند تنها به بافت های سرطانی حمله کرده و به دیگر بافت های بدن آسیب نزند.

ژل یادشده فعلا بر روی موش ها آزمایش شده و نتایج آن موفقیت آمیز بوده است. بررسی حاکیست استفاده از این ژل بر روی موش ها در ۵۰ درصد از موارد جلوی رشد مجدد تومور را گرفته است.

کد خبر 4481913

منبع: مهر

کلیدواژه: تومور سرطانی سرطان عمل جراحی فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، ماموریت مذکور بخشی از پروژه ای به نام OHISAMA (خورشید در زبان ژاپنی) به حساب می آید که در ۲۰۲۵ میلادی پرتاب می شود.

کیوچی ایجیچی، مشاور در انستیتو تحقیقات سیستم های فضایی ژاپن جزییاتی درباره برنامه های کشور جهت ساخت یک واحد برق خورشیدی فضایی کوچک را اعلام کرده است. این واحد به طور بی سیم انرژی دریافتی را از مدار پایین زمین منتقل می کند. او در این باره گفت: یک ماهواره کوچک با حدود ۱۸۰ کیلوگرم وزن حدود یک کیلووات برق را از ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین انتقال می دهد.

البته مقیاس آزمایش برنامه ریزی شده هیچ شباهتی به اندازه تجاری نخواهد داشت اما در هر حال گامی در جهت پیشرفت به حساب می آید. به عنوان مثال یک کیلووات برق می تواند ابزارهای کوچک خانه مانند ماشین ظرفشویی را به مدت یک ساعت روشن نگه دارد.

به گفته ایجیچی فضاپیمای مذکور از یک پنل فتوولتائیک ۲متر مربعی برای شارژ باتری استفاده می کند. انرژی ذخیره شده در باتری به امواج مایکروویو تبدیل و به آنتنی روی زمین فرستاده می شود.

با توجه به این واقعیت که ماهواره مذکور بسیار سریع و با سرعت حدود ۲۸ هزار کیلومتر برساعت حرکت می کند، آنتن روی زمین باید در مسافت حداقل ۴۰ کیلومتر گسترده شود. چنین آنتن هایی باید در فاصله ۵ کیلومتری یکدیگر قرار داده شوند تا میزان انرژی کافی منتقل شود.

محققان هم اکنون به طور موفقیت آمیز انتقال انرژی خورشیدی به زمین را از یک منبع ثابت نشان داده اند. آنها تصمیم دارند فرایند انتقال انرژی از هواپیما را در ماه دسامبر اجرا کنند.

کد خبر 6086216 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • کشاورزان همچنان چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • سیر تا پیاز بند بورسی
  • راه‌اندازی واحد احیا فولاد بافت با نانوکاتالیست‌‌های ایرانی
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • راه‌اندازی واحد احیاء فولاد بافت کرمان با نانوکاتالیست‌های پیشرفته ایرانی  
  • قالی‌بافان دلسردی می‌بافند / سایه‌اندازی رکود و کاهش صادرات بر فرش اردبیل
  • اصلاحیه‌ای به کام بازار
  • بازگشت کارگران «فروآلیاژ» ازنا به کار