Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-05@16:27:48 GMT

تامین آب پایدار شهرهای کُردستان

تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۰۸۰۷۷

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کُردستــان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کُردستان گفت: با وجود محدودیت های منابع مالی و نیز تمرکز دولت برای تکمیل پروژه های در دست اقدام، تأمین آب پایدار شهرهای بیجار، قروه، دهگلان و حسن آباد یاسوکند در لایحه بودجه سال 98 کشور گنجاندە شد.  بهرام نصراللهی‌زاده، اظهار داشت: در پی سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به کُردستان، ایجاد ردیف اعتباری برای آبرسانی به شهرستان های شرق استان در لایحه بودجه سال 1398 قطعی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود: این اقدام مشکل دیرینه تأمین آب پایدار شهرستان های شرق استان را برای همیشه حل خواهد کرد.
نصراللهی‌زاده، تأکید کرد: تأمین آب برای شهرهای بیجار و حسن آباد از طریق سد سیازاخ و قروه و دهگلان از محل سد قوچم علاوه بر آب شرب این شهرها نیازهای بخش صنعت این شهرستان ها را نیز مانند فولاد و پتروشیمی تأمین خواهد کرد.
نصراللهی زاده با تأکید بر اینکه مشکل آب شرب تعداد کثیری از شهرها و روستاهای این شهرستان ها نیز در قالب اجرای این طرح ها حل خواهد شد، گفت: حدود 6 هزار میلیارد ریال اعتبار برای این موضوع برآورد شده که در طول اجرای پروژه ها در بودجه های سالانه تخصیص داده می شود.
وی همچنین یادآور شد: عملیات اجرایی تأمین آب برای شهرستان بانه از سد عباس آباد، برای شهرستان مریوان از سد گاران، برای شهرستان سقز از سد چراغ ویس و برای دیواندره از سد سیازاخ در حال اجرا است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کُردستان اضافه کرد: آب پایدار برای شهر کامیاران نیز از محل سد گاوشان تأمین شده و عملیات اجرایی آن امسال آغاز خواهد شد.
نصراللهی زاده همچنین به افزایش قابل توجه اعتبارات تعداد دیگری از پروژه های مهم و زیربنایی استان همچون راه و راه آهن در لایحە بودجە سال 98 اشاره کرد و افزود: جزییات افزایش این اعتبارات متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آب پایدار شهرهای بیجار قروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد

قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها که هفته گذشته به تأیید شورای نگهبان رسیده بود، برای اجرا به دولت ابلاغ شد.

این قانون مشتمل بر ۶ فصل تعاریف‌، توسعه نظام مالی و سنجش اعتبار و ضمانت‌، تسهیل تأمین مالی از طریق مؤسسات اعتباری، تسهیل تأمین مالی از طریق بازار سرمایه، تسهیل تأمین مالی خارجی و صدور بسته‌های سرمایه گذاری بدون نام و تأمین مالی از طریق مشارکت و مولد سازی دارایی است.

بر اساس این قانون به منظور توسعه و ترویج الگوهای تأمین مالی، هم‌افزایی نهاده‌ها و روش‌های تأمین مالی، تقویت نظارت یکپارچه در تأمین مالی، توسعه دامنه وثایق و تضامین و تقویت نظام سنجش اعتبار «شورای ملی تأمین مالی» به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی تشکیل می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون اقتصادی و یک نفر از بین اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر دیگر اعضای این شورا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • عملیات اورهال نیروگاه‌های خلیج فارس و طوس انجام شد/ تأمین پایدار ۱۴۰۰ مگاوات برق در آستانه فصل گرما
  • کاخ سفید برای تأمین کسری بودجه دست به دامن افزایش مالیات می شود؟
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • رشد تأمین آب شرب پایدار در روستاهای کشور+جدول
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • تسویه بدهی گازی پتروشیمی ها به دلیل ماهیت مصارف قطعی تبصره هدفمندی یارانه‌ ها باید سریعا انجام پذیرد
  • قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها ابلاغ شد
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • وابستگی صندوق‌های بازنشستگی به بودجه دولت ناشی از چیست؟