Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "علی فرخ زاد" معاون عمرانی استاندار قزوین ضمن ضروری بر شمردن پوشش شبکه اینترنت در روستاهای استان تشریح کرد: 65 درصد روستاهای استان دارای اینترنت پرسرعت هستند و با تحت پوشش قرار گرفتن 30 درصد روستاها در سال جاری تقریبا تمام روستاهای استان تحت پوشش شبکه اینترنت پرسرعت قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی افزود: علی رغم اینکه زیر ساختهای ارائه اینترنت پرسرعت در 545 روستای استان فراهم شده اما استقبال برای استفاده از این امکانات در روستاها در حد مطلوب نمی باشد و ضروری است با فرهنگسازی و آموزش روستاییان را برای استفاده از این امکانات ترغیب کرد.

فرخ زاد ادامه داد: تمامی روستاهای بالای 5خانوار استان دارای ارتباط می باشند و استان در راستای ارتباط دهی به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته، از جایگاه هشتم کشوری برخوردار است.

وی افزود: همچنین 90 درصد روستاهای استان دارای پوشش اینترنت همراه می باشند و از این میان 119 روستا  و کلیه شهرهای استان تحت پوشش تلفن همراه نسل سوم و چهارم می باشند.

معاون عمرانی استاندار قزوین، راه اندازی سایت تلفن همراه نسل سوم در روستاهای خشکچال، زرآباد، وربن، اوان، رادکان، خوزنین و کلج را بخشی از اقدامات انجام شده سال اخیر در مناطق گردشگری دانست و گفت: با توجه به اهمیت توسعه و رونق گردشگری در استان سعی شده تا نگاهی ویژه به این مناطق داشته باشیم به طوری که 95 درصد این مناطق تحت پوشش تلفن همراه، 40درصد تحت پوشش اینترنت نسل 3و 4 و 51 درصد نیز در برنامه توسعه سال جاری قرار دارند.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان قزوین بالاتر از میانگین کشور است گفت: استان قزوین با ارتقا 5 پله ای شاخصIDI، دارای رتبه یازدهم و بالاتراز سطح میانگین کشوری قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان قزوین اینترنت شاخص فناوری اطلاعات و ارتباطات معاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۰۸۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی گفت: جمعیت هلال احمر استان زنجان با مشارکت قرارگاه الکفیل، ۱۱۰ یونیت دندانپزشکی برای ارائه خدمات به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در مجموعه ۶ هزار نفری ورزشگاه انقلاب زنجان مستقر کرده است.


وی افزود: ۳۱۰ دندانپزشک و دستیار دندانپزشک در ارائه این خدمات همکاری و مشارکت دارند که از این تعداد ۲۴۰ نفر از داوطلبان جمعیت هلال احمر وظیفه خدمت رسانی به مراجعه کنندگان را برعهده دارند.


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با تأکید بر اینکه هزار فریم عینک برای مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی تأمین شده است، گفت: این فریم‌ها پس از انجام معاینات مورد نیاز به بیماران نیازمند تحویل داده می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تا آخر وقت امروز پزشکان عمومی، متخصص کودکان، متخصص عفونی اطفال، زنان و زایمان، تغذیه، داخلی، کلیه، ریه کودکان و چشم قرنیه در این بیمارستان بیماران نیازمند را معاینه می‌کنند.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • بهره مندی بیش از ۵ هزار نفر در البرز از مشاوره ژنتیک
  • بهره مندی هزار و ۶۸۳ شهر و روستای کردستان از گاز طبیعی
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • لزوم بهره‌مندی از ظرفیت‌های گیلان برای توسعه صنایع دریا محور
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • بهره‌مندی ۱۲۳ شهر و ۲۴۶۹ روستای استان فارس از گاز
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • بهره‌مندی ۷۰۰ زنجانی از نذر سلامت هلال‌احمر